آیا لایه برداری برای تمامی پوست ها الزامیست؟

لایه برداری پوست فرآیندی برای از بین بردن سلول های مرده پوستی جهت تازه سازی و جوان سازی پوست است. از بین بردن این سلول ها به پوست شما احساس و ظاهر بهتری می بخشد. اما آیا لایه برداری برای تمامی پوست ها الزامیست؟ چه لایه برداری برای پوست شما مناسب است؟

انتخاب نوع لایه بردار مناسب بر اساس نوع پوست شما ممکن است متفاوت باشد. در ادامه در کنار بررسی لایه بردارهای مناسب برای انواع پوست به معرفی یک ماسک لایه بردار فوق العاده پرطرفدار با نام ماسک AHA (لایه بردار) درمایونیک می پردازیم.

آیا لایه برداری برای تمامی پوست ها الزامیست؟

فرقی ندارد چه نوع پوستی دارید، در هر صورت برای داشتن یک پوست صاف و شفاف باید لایه برداری را به عنوان یک مرحله ی مهم در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید. برخی از مزایای مهم لایه برداری برای انواع پوست عبارتند از: باز شدن منافذ مسدود شده پوست ، از بین رفتن جوش ها و لک های پوستی ، نرم و شفاف تر شدن پوست ، کاهش چین چروک ها و … .

اما در عین حال باید توجه کنید کرم یا هر محصول لایه بردار دیگر را بر اساس نوع پوست خود خریداری نمایید ، چرا که در غیر این صورت ممکن است آسیب زیادی به پوست شما وارد شود. به این ترتیب درست است که همه ی پوست ها به لایه بردای نیاز دارند، اما روش و محصولات لایه برداری برای انواع پوست ها یکسان نیست و اگر به این موضوع دقت نکنید لایه برداری حتی می تواند موجب آکنه ، التهاب ، خشکی ، چین و چروک و حساسیت پوست شما شود.

آشنایی با محصولات لایه بردار برای انواع پوست

روش های مختلفی برای پاکسازی پوست و لایه برداری پوست وجود دارد اما آسان ترین و مقرون به صرفه ترین روش استفاده از کرم ها و دیگر محصولات لایه بردار در خانه است. قبلا در خصوص انواع لایه برداری شیمیایی و مکانیکی توضیح داده ایم و توصیه می کنیم این مطلب را حتما مطالعه کنید. نوع لایه بردار مورد استفاده در صورت به نوع پوست شما بستگی دارد. در ادامه به روش های مناسب برای لایه برداری انواع پوست می پردازیم:

آشنایی با محصولات لایه بردار برای انواع پوست

  • پوست خشک

نحوه لایه برداری برای پوست خشک یا پوسته پوسته مهم است. از لایه برداری مکانیکی روی پوست خشک جدا خودداری کنید ، زیرا پوست شما را خشک تر و ملتهب تر می کند. در عوض استفاده از لایه بردارهای حاوی AHA نظیر ماسک AHA (لایه بردار) درمایونیک برای خشکی پوست موثر است و آسیب کمتری به آن می زند.

لایه بردارهای شیمیایی به از بین بردن سلول های مرده موجود بر روی سطح پوست خشک کمک کرده و موجب افزایش گردش خون در پوست می شود. پس از استفاده از این لایه بردارها حتما از ضد آفتاب با SPF مناسب و مرطوب کننده استفاده نمایید.

  • پوست حساس

برای پوست حساس از مالش پوست یا استفاده از روش های مکانیکی لایه برداری خودداری کنید. این موارد پوست شما را بیشتر تحریک کرده و منجر به قرمزی و التهاب آن می شود. در عوض از یک لایه بردار شیمیایی ملایم استفاده کنید و آن را خیلی ملایم بر روی پوست خود اعمال کنید. اگر پوستتان حساس و آکنه دار است بهتر است از لایه بردار حاوی اسید سالیسیلیک نظیر ماسک AHA (لایه بردار) درمایونیک استفاده کنید.و تعداد دفعات مصرف و مدت زمان مصرف محصول را با توجه به میزان حساسیت پوست خود کاهش دهید .

  • پوست چرب

افراد دارای پوست های چرب یا ضخیم تر می توانند از مزایای لایه برداری مکانیکی بهره مند شوند. برای پوست چرب از لایه بردار یا اسکراب با ذرات ریز در حرکات دورانی و آرام استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.به خصوص این دسته از لایه بردار ها در درمان دانه های زیر پوستی که التهاب ندارند ،بسیار موثر هستند .

  • پوست طبیعی

اگر پوست شما هیچ عارضه ای ندارد ، می توانید هر روش لایه برداری را به دلخواه خود انتخاب کنید. لایه برداری مکانیکی و شیمیایی هر دو برای این نوع پوست بی خطر است. البته قبل استفاده از هر محصولی بهتر است ابتدا آن را تست کنید تا بفهمید کدام روش برای پوست شما بهتر جواب می دهد.

تعداد دفعات لایه برداری برای انواع پوست

تعداد دفعات لایه برداری برای افرادی که پوست خشکی دارند ، هفته ای یک  بار و برای کسانی که پوست چربی دارند ، دو تا سه بار در هفته است. تعداد لایه برداری پوست علاوه بر نوع پوست به قدرت محصول لایه بردار شما نیز بستگی دارد.

گاهی اوقات افرادی که پوست چرب و پرجوشی دارند انتظار دارند با افزایش تعداد لایه برداری پوست در هفته از بروز آکنه بر روی پوست خود جلوگیری کنند ؛ در صورتی که زیاده روی در این کار ممکن است به بدتر شدن وضعیت جوش های پوستی آنها منجر شود. زیرا پوست برای جبران روغن طبیعی از بین رفته خود مجبور می شود سبوم بیشتری تولید کند که همین امر به افزایش آکنه می انجامد.

تعداد دفعات لایه برداری برای انواع پوست

از طرف دیگر افرادی که پوست خشک ، حساس و نازکی دارند ، نباید از لایه برداری بیش سه  و نهایتا تا چهار بار در ماه استفاده کنند. زیرا لایه برداری بیش از حد پوست در این افراد نیز باعث خشک شدن پوست و در نتیجه برجسته شدن چین و چروک ها می شود. علاوه بر این پوست در چنین شرایطی نسبت به نور آفتاب حساس و آسیب پذیر تر می شود.

معرفی ماسک AHA (لایه بردار) درمایونیک و مزایای آن

ماسک AHA (لایه بردار) درمایونیک یک لایه بردار شیمیایی است که علاوه بر لایه برداری پوست به کاهش عمق خطوط چین و چروک پوست نیز کمک می کند. استفاده مداوم از این محصول منجر به کاهش تدریجی لک های پوستی و جای جوش های شما می شود. دیگر مزایای ماسک AHA (لایه بردار) درمایونیک شامل افزایش رطوبت و نرمی ، لطافت و درخشندگی پوست است.

اگر پوست خشک ، حساس یا ملتهبی دارید پیشنهاد می کنیم حتما این محصول بی نظیر را از فروشگاه اینترنتی کیمیا نفیس تهیه کنید. فرمولاسیون ویژه ی به کار رفته در این ماسک به لایه برداری پوست شما بدون ایجاد هیچ گونه التهاب و قرمزی کمک می کند. علاوه بر این بعد از استفاده از این محصول شما نرمی و لطافت بیشتری را در پوست خود احساس خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه