رفع چین و چروک

راهکارهای مناسب جهت رفع چین و چروک

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟ چگونه از بروز چین و چروک روی پوست جلوگیری کنیم؟ راهکارهای رفع چین و چروک صورت چیست؟ آیا درمان خانگی برای رفع چین و چروک های صورت وجود دارد؟

در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

همانطور که می دانید، دنیای امروز پر از وسایل و ابزار زیبایی است. این ابزار آلات از لوازم آرایش گرفته تا انواع دستگاه های لیزر و جوانسازی پوست همگی برای بشر مفیدند اما چرا از ابتدا مراقب زیبایی خود نباشیم که بعدها بخواهیم آن ها را به شکلی مصنوعی ایجاد کنیم؟

 

پوست سالم یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند به ما عطا کرده است. پس بشر باید بیشترین مراقبت را از این نعمت خدادادی داشته باشد. اینکه می گوییم مراقبت کند، به این معنا نیست که صبح تا شب انواع کرم ها و ماسک ها را روی پوست خود بگذارد. اما با کمترین امکانات و صرف کمترین وقت می توانیم بیشترین مراقبت را از پوست کنیم.

چین و چروک پوست، یکی از آسیب هایی است که با افزایش سن، خواه یا ناخواه روی پوست می افتد. آسیبی که به سختی محو می شود و زیبایی و جوانی فرد را تحت الشعاع قرار می دهد. بسیاری از ما با روش های مختلف سعی می کنیم این چین و چروک ها را به حداقل برسانیم یا آن ها را رفع کنیم. بعضی از افراد هم برای از بین بردن این چروک های طبیعی، متوسل به دستگاه های میکرودرم یا جوانسازی می شوند. همه این روش ها برای ترمیم پوست و رفع چین و چروک صورت تاثیر گذار است. اما چرا از طریق راه های آسان تر و کم هزینه تر از پوستمان محافظت نکنیم؟

همانطور که می دانید، علت اصلی بروز چین و چروک در پوست، خشکی پوست است. وقتی علت را دریافتیم، درمان، کار چندان سختی نیست و به راحتی می توانیم آسیب را از بین ببریم. مهم ترین دلیل برای چروک پوست این است که حالت کشسانی و ارتجاعی آن از بین می رود. حال، چگونه می توانیم این حالت و ویژگی پوست را به آن برگردانیم؟ پاسخ بسیار ساده است. وقتی آب موجود در بافت پوست از حد طبیعی کمتر می شود، باعث می شود به بافت های پروتئینی پوست یعنی کلاژن ها و الاستین ها که قوام و سفتی پوست را ایجاد می کنند، آسیب وارد شود و در نتیجه حالت الاستیسیته یا همان کشسانی پوست کاهش پیدا می کند.

پس با دانستن این موضوع، 90 درصد راه برای ترمیم پوست خشک را طی کرده اید. حالا باید باقی مواردی که ممکن است پوستتان را خشک و چروک کنند را بشناسید و از این طریق آن ها را نابود کنید.

البته استفاده از دستگاه ها و مواد بوتاکس نیز برای رفع چین و چروک کار راحتی است. اما به جهت هزینه بالا و نیاز به تکرار مجدد، این روش چندان مورد توجه مردم عادی نمی باشد. پس چه بهتر که قبل از بروز چین و چروک به فکر پوستمان باشیم.

رفع چین و چروک

راهکار استفاده از بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت

راهکارهای مناسب جهت رفع چین و چروک پوست

اصلی ترین وظیفه شما برای مراقبت از پوست خشک و آسیب دیده، کلاژن سازی و آبرسانی آن است. در این قسمت راهکارهای مناسب جهت رفع چین و چروک پوست، خصوصا پوست صورت را شرح می دهیم:

  • خوردن آب و مایعات بدون کافئین:

مهم ترین عامل حفظ زیبایی و تناسب اندام شما نوشیدن آب است. آب بدن را سم زدایی می کند و اجازه ماندگار شدن را به سموم بدن نمی دهد. همچنین، آب میان بافتی، پوست را نرم و لطیف نگه می دارد و از چروک پوست جلوگیری می کند. سعی کنید روزانه حداقل 6 تا 8 لیوان آب بنوشید. توجه داشته باشید که منظور از آب، آب خالص بدون کافئین و طعم دهنده است. خوردن نوشیدنی های مختلف مانند آبمیوه های شیرین یا قهوه و چای را از این تعداد لیوان آب مجزا کنید.

  • پرهیز از دخانیات:

خانم ها اگر پوست سالم می خواهید سیگار و قلیون نکشید! این ها دشمن پوست و زیبایی شما محسوب می شوند. کبد توانایی دفع سموم موجود در دخانیات را ندارد و سم آن در بدنتان باقی می ماند. پس اگر از دخانیات استفاده می کنید، انتظار پوستی بی عیب و بدون چین و چروک را نداشته باشید.

  • استفاده از ویتامین ها و آنتی اکسیدان های طبیعی:

استفاده از مواد غذایی مفید، سیستم های دفاعی بدن را تقویت کرده و آن را در مقابل آسیب های محیطی ایمن می سازد. از خوردن آنتی اکسیدان ها و مواد غذایی سرشار از ویتامین غافل نشوید. از خوردن مغزها و آجیل به میزان لازم بهره مند شوید و ویتامین های ضروری را از آن ها دریافت کنید. البته زیاده روی هم نکنید که چربی آن ممکن است کار دستتان بدهد. سبزیجات، کلم بروکلی، کاهو و فلفل دلمه ای، اسفناج، موز، زغال اخته و لوبیا سبز را فراموش نکنید که دوست مهربان لطافت پوستتان به شمار می روند و برای رفع چین و چروک بسیار مفیدند.

  • استفاده از روغن های مرطوب کننده طبیعی برای پوست:

حتما شما هم از تاثیر روغن های زیتون، جوجوبا، آرگان و نارگیل در نرمی و لطافت پوست آگاهی دارید. این روغن ها به محض استفاده سریعا جذب پوست می شوند. به خصوص روغن نارگیل که اکسیر آبرسانی پوست به شمار می رود. فقط کافیست این روغن را کمی گرم کنید و مقدار کمی از آن را روی پوست صورت یا بدنتان بمالید. این روغن بلافاصله جذب پوست می شود و خشکی پوست را تا چند ساعت حفظ می کند. به طوری که حتی پس از شستشو نیز نرمی آن را روی پوستتان حس می کنید.

رفع چین و چروک

 نحوه ماساژ صورت برای رفع چین و چروک

 

  • جدی گرفتن مراقبت های پوستی مداوم:

بسیاری از ما وقتی به یکباره متوجه چین و چروک روی پوستمان می شویم، سعی می کنیم سریعا با ماسک ها و روش های مختلف آن را برطرف کنیم. در طول یک روز از 10 نوع ماسک و کرم و راهکار استفاده می کنیم تا چروک مزاحم را برطرف کنیم اما این راهش نیست. پوست ارگانی ظریف در بدن است که به مراقبت دائم نیاز دارد. سعی کنید روزانه 10 دقیقه از وقتتان را به ماساژ صورتتان اختصاص دهید.

نکته دیگر این که باور کنید استفاده از ضد آفتاب اصلا سخت نیست. تنها باید عادت کنید که به جای ساعت ها آرایش کردن برای خارج شدن از خانه، از یک کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

لوازم آرایشی و کرم پودرها نیز می توانند نقش مهمی در بروز چین و چروک روی پوست داشته باشند. دقت کنید آنچه مهم است، زیبایی پوست طبیعی شماست. نه رنگ و لعابی که روی آن به صورت بتونه کشیده می شود و منافذ آن را می بندد. این لایه های لوازم آرایش که مدام روی پوست کشیده می شوند، چروک آن را به شکلی عجیب زیاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه