مراقبت از برس ها و لوازم آرایشی

نحوه مراقبت از برس ها و لوازم آرایشی

آیا می دانید برس ها و لوازم آرایشی هر چند وقت یک بار نیاز به شستشو دارند؟ آیا از عواقب تمیز نکردن پدهای آرایشی آگاهی دارید؟ نحوه مراقبت از برس ها و لوازم آرایشی چگونه است؟ در این نوشته درباره این موضوعات صحبت می کنیم.

استفاده مستقیم با پوست از برس ها و لوازم آرایشی در خانه همه ما خانم ها متداول است. از آنجا که لوازم آرایشی به طور مستقیم با پوست در ارتباطند، اهمیت زیادی دارند. برس های آرایشی می توانند آلودگی ها و باکتری های محیط را در خود ذخیره کنند و با استفاده شما از آن ها، تمام باکتری ها را روی پوستتان خالی کنند.

انواع کرم پودر ها و پنکیک های آرایشی ،درصدی چربی دارند که با تماس آن ها با قلمو و پد، چربی آن ها به پد ها و برس ها منتقل می شود. حال، اگر قلمو پس از استفاده شسته نشود، چربی موجود روی آن ها، باکتری ها و آلودگی های محیط را به خود جذب می کند. با استفاده مجدد شما از همان قلمو، باکتری ها به پوست شما می رسند و به شدت به پوستتان آسیب می زنند.

با این اوصاف تصور کنید کسانی که برس ها و پدهای آرایشی خود را سال تا سال تمیز نمی کنند، چقدر به پوستشان ضرر می رسانند.

هر چند وقت یک بار برس ها و لوازم آرایشی خود را بشوییم؟

اینکه شما چقدر از این لوازم آرایشی استفاده می کنید، در زمان شستن آن ها تعیین کننده است. یعنی اگر استفاده شما به صورت روزانه است، باید حداقل هفته ای یک بار آن ها را شستشو دهید و کاملا خشک کنید. توجه داشته باشید که اگر در آرایشگاه کار می کنید و قلموها و پدها را روی صورت مشتریان مختلف می کشید، باید فواصل شستشو را نزدیک تر کنید. مثلا هفته ای 2 بار آن ها را شستشو دهید.

بسیاری از این برس ها و لوازم آرایشی که از برندهای متفرقه تهیه شده اند و کیفیت لازم را ندارند، پس از چند بار شستشو از بین می روند و موهای خود را از دست می دهند. چسب هایشان از هم جدا شده و کاملا از هم متلاشی می شوند. خواهش ما این است که از خریداری این لوازم ارزان قیمت و بی کیفیت خودداری کنید. زیرا هم زبری و مواد اولیه آن پوستتان را آزار می دهد، هم مجبورید به جای یک بار، چند بار برای خرید آن ها هزینه کنید.

مراقبت از برس ها و لوازم آرایشی

برس ها و قلمو ها را هنگام خشک شدن به شکل برعکس نگذارید

 

چگونه برس ها و لوازم آرایشی را تمیز کنیم؟

برای شستشوی پدها و برس های آرایشی، توجه داشته باشید که از یک پاک کننده مناسب استفاده کنید. درست است که با تاید و ریکا هم می توانید آن ها را تمیز کنید، اما بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که برای این کار ساخته شده اند و ph  آن ها متناسب با موهای قلمو و برس تعیین شده است.

برای استفاده از ماده پاک کننده، آن را روی برس و قلموهای آرایشی اسپری کنید تا حدی که کاملا نم دار شوند. براش های مخصوص وجود دارند که شما می توانید با کشیدن برس ها و پدها به آرامی از جهات مختلف آنها را کاملا تمیز کنید. مراقب باشید موهای آن در اثر فشار زیاد آسیب نبیند.

این عمل را چند بار تکرار کنید تا همه رنگ های برس ها پاک شود. برس ها و قلمو های دیگر را نیز به همین روش شستشو دهید. آب اضافه آن ها را بگیرید و طور عمودی آویزان شان کنید تا کاملا خشک شوند.

روش دیگری برای شستشوی عمیق تر و کامل تر برس ها و لوازم آرایشی وجود دارد که در آن از شوینده های قوی تر مانند شامپو بچه یا صابون استفاده می کنیم. ترکیبات شامپو بچه بسیار ملایم و سازگاری آن با پوست فوق العاده است.

در یک لیوان پلاستیکی، کمی پودر صابون، کمی شامپو بچه و نصف لیوان آب را مخلوط کنید. سپس برس ها و لوازم آرایشی را داخل آن بگذارید و نیم ساعت صبر کنید. پس از گذشت این مدت، یکی یکی آن ها را با کمی ریکا روی سیلیکون های مخصوص پاک کردن لوازم آرایشی بکشید و از جهات مختلف آن را بشویید. مراقب باشید آبی که استفاده می کنید خیلی داغ نباشد. زیرا آب داغ برس ها و چسب هایشان را از بین می برد.

پس از شستشوی کامل، آن ها را با دستمال کاغذی تا جایی که امکان دارد خشک کنید. همین که آب اضافی آن ها گرفته شود، کافیست. حواستان باشد که برس ها را به صورت نمدار روی زمین یا سطوح نگذارید. زیرا موهایشان می شکنند و دیگر قابل استفاده نیستند. سعی کنید آن ها را به صورت عمودی از یک میله یا نخ آویزان کنید به طوری که موها در سمت پایین باشند. پس از گذشت یک روز می تواند از برس های تمیز و بدون باکتری استفاده کنید.

برای شستشوی پدها و اسفنج های آرایشی نیز مراحل کار مشابه است. اما این پدهای اسفنجی را اگر با صابون بشویید عمرشان طولانی تر می شود. به آرامی پد اسفنجی را خیس کنید و روی صابون حرکت دهید. کمی  در بین دو دستتان آن را نوازش کنید و زیر شیر آب بگیرید. چند بار آب آن را فشرده و دوباره آن را از آب پر کنید. به این ترتیب، پد اسفنجی تمیز شده و برای استفاده مجدد آماده می شود. برای خشک شدن اسفنج آرایشی نیز آن را روی یک حوله پارچه ای بگذارید و یک شب به آن مهلت دهید تا خشک شود.

مراقبت از برس ها و لوازم آرایشی

شستشوی برس ها و لوازم آرایشی

 

سعی کنید برای آرایش خود یا در آرایشگاه ها از دو سری مختلف برس و اسفنج استفاده کنید. زیرا وقتی یک سری از آن ها را می شویید، ممکن است برای استفاده روز بعدتان به آن ها نیاز داشته باشید و آن ها خوب خشک نشده باشند. به همین دلیل لازم است که از دو سری قلمو و برس استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که برس ها و لوازم آرایشی تمیز را از آن هایی که استفاده شده اند جدا کنید. زیرا باکتریهای مواد آرایشی از برس ها به هم منتقل می شود و قلموهای تمیز را هم آلوده می کند. نکته دیگر اینکه هیچگاه برای نگهداری برس ها از کیف آرایشی استفاده نکنید. مگر اینکه بدانید همه برس ها تمیز هستند. زیرا نگهداری و مراقبت از برس ها و لوازم آرایشی استفاده شده در محفظه بسته ممکن است باعث بروز قارچ شود و سلامت پوستتان را تهدید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه