تاریخ انقضای محصولات آرایشی بهداشتی

همه چیز در مورد تاریخ انقضای محصولات آرایشی بهداشتی

آیا دلیل واقعی برای جایگزین کردن لوازم آرایش قدیمی با محصولات جدید وجود دارد؟ و یا اینکه تولیدکنندگان لوازم آرایشی از تاریخ انقضا استفاده می کنند تا دوباره ما را به چرخه خرید محصولاتشان بازگردانند؟ اگر شما نیز یک مصرف کننده مشتاق لوازم آرایشی هستید ضروری است که همه چیز در مورد تاریخ انقضای محصولات آرایشی بهداشتی موجود درکیف آرایشی خود را بدانید. بنابر این به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را مطالعه کنید.

  • ضرورت تاریخ انقضا برای محصولات آرایشی بهداشتی

قطعا شما نمی خواهید رژگونه و یا رژ لب مورد علاقه خود را دور بیندازید، اما با این وجود بسیار مهم است که به تاریخ انقضای لوازم آرایش خود توجه نمایید. در واقع لوازم آرایشی محل مناسبی برای اجتماع باکتری ها هستند و به همین خاطر جایگزین کردن آنها به طور منظم با محصولات جدید برای جلوگیری از عفونت چشم و همچنین حساسیت و سوزش پوست، جوش و آکنه، لک و دیگر مشکلات پوستی لازم است. اما دقت نمایید که بر خلاف مواد غذایی که در صورت مصرف و یا عدم مصرف بعد از اتمام تاریخ انقضا فاسد و غیرقابل خوردن می شوند، تاریخ انقضای برخی از لوازم آرایش به روز اول استفاده از آنها متکی است و نه تاریخ خرید، بنابراین چگونه بفهمیم چه موقع باید خط چشم و یا ریمل خود را دور بریزیم؟  از نشانه های اتمام تاریخ انقضای محصولات آرایشی تغییر بافت، تغییر بو و همچنین بی کیفیت شدن آن است. همچنین محصولات آرایشی نظیر ریمل و خط چشم که از رطوبت بیشتری برخوردار بوده و به یکی از اعضای حساس بدن یعنی چشم ها نزدیک تر هستند، طول عمر کمتری دارند و باید بلافاصله بعد از پایان تاریخ انقضا دور انداخته شوند. از آنجایی که تاریخ انقضای محصولات آرایشی بهداشتی با هم متفاوت است ، در ادامه در خصوص تاریخ انقضای پر کاربردترین آنها بیشتر توضیح می دهیم، تا دقیقا بدانید چه مدت می توانید بدون نگرانی از محصولات مورد علاقه خود استفاده کنید.

 

  • کرم پایه آرایشی ( پرایمرها و زیرسازها)

ماندگاری : 6 ماه تا یک سال

از این محصولات برای صاف و یک دست نمودن پوست صورت قبل از انجام مراحل بعدی آرایش استفاده می شود. این محصولات معمولا به صورت اسپری و یا کرم موجود هستند و حتما تاریخ انقضا بر روی آنها درج شده است. ماندگاری پرایمرها و زیرسازهای آرایشی معمولا شش ماه تا یک سال است و مهم از زمانی است که شما درب محصول را باز می کنید که بعد از آن بین 6 ماه تا یکسال فرصت دارید تا استفاده کنید.

تاریخ انقضای محصولات آرایشی بهداشتی

  • انواع کرم های آرایشی نظیر کرم پودر ، کرم پاک کننده و …

ماندگاری: 12 تا 18 ماه

تمامی کرم ها نظیر کرم پودر، کرم های پاک کننده آرایش صورت و دور چشم، که به صورت کاسه ای، پمپی و تیوپی در بازار پیدا می شوند، از 12 ماه تا حداکثر 18 ماه قابل استفاده هستند. توجه نمایید که کرم های آرایشی بدون توجه به قوام آنها، باید به طور یکنواخت و ملایم بر روی سطح پوست بنشینند و به صورت رنگی مجزا و متفاوت دیده نشوند. برای افزایش ماندگاری این محصولات حتما بعد از استفاده درب آن را به طور کامل ببندید. همچنین برای اطمینان از سالم بودن آنها می توانید ابتدا آنها را روی قسمتی از پوست دست خود امتحان کنید اگر متوجه شدید که انسجام و یک دستی خود را از دست داده و روی پوست به خوبی نمی نشیند، قطعا زمان آن رسیده که آن را دور بیندازید.

 

  • ریمل

ماندگاری: 3 تا 4 ماه

در صورت عدم استفاده از ریمل، این محصول آرایشی تا دو سال نیز ماندگار خواهد بود، اما در حالت کلی بهتر است هر سه ماه یکبار آن را تعویض نمایید. همچنین هرگز ریمل خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. در صورتی که تاریخ انقضای ریمل شما گذشته باشد قطعا به شما آن نتیجه دلخواه را نخواهد داد و منجر به بد شکل شدن مژه های شما می شود. به یاد داشته باشید که وظیفه مژه های شما حفاظت از چشم و جلوگیری از ورود آلودگی ها و ذرات موجود در هوا به داخل چشم است، بنابر این هر چیزی که بر روی مژه قرار می گیرد بر روی سلامت چشم شما نیز اثر می گذارد.

 

  • رژ لب و براق کننده لب

ماندگاری: حدود یک سال تا 18 ماه

از آنجایی که این محصول آرایشی مستقیما با لب شما در تماس است، باید به تاریخ انقضای آن اهمیت دهید. برای افزایش ماندگاری رژ لب های جامد و یا مایع حتما باید آنها را در یک محل خنک و خشک مثل یخچال نگهدارید. هر زمان متوجه شدید که بافت رژ لب شما تغییر کرده و یا روی لب شما پوسته پوسته می شود، دیگر نباید از آن استفاده کنید.

 

  • رژ گونه

ماندگاری: 2 سال

رژ گونه و پودرهای براق کننده صورت که بیشتر در ظروف کوچک و جمع و جور قرار گرفته اند، می توانند تا چندین سال دوام بیاورند، چرا که اصولا باکتری ها در یک محیط خشک گسترش نمی یابند ، بنابراین حتی می توانید استفاده از رژگونه را به مدت سه تا چهار سال  نیز ادامه دهید. البته دقت نمایید که برس رژگونه را همیشه تمیز نگه دارید چرا که می تواند منجر به انتقال باکتری به این محصول شود. همچنین در صورتی که لایه رویی رژگونه کدر شد، می توانید به وسیله یک چاقو آن را بردارید تا دوباره یک لایه شفاف و خوش رنگ داشته باشید.

تاریخ انقضای محصولات آرایشی بهداشتی

  • سایه چشم

ماندگاری: 3 تا 6 ماه

در حالی که از رژگونه و دیگر محصولات آرایشی پودری می توان چندین سال نیز استفاده کرد، اما از آنجایی که سایه چشم در اطراف چشمان شما استفاده می شود، بنابراین بهتر است که هر 3 تا 6 ماه یک بار آنها را با سایه چشم جدید جایگزین کنید.

 

  • مداد ابرو و چشم

ماندگاری:  یک سال

مدادها بیشتر از سایر محصولات چشم ماندگار هستند، زیرا دائماً به وسیله تراش لایه قدیمی آنها برداشته شده و تیز می شوند. البته لازم است که مدادهای آرایشی از رطوبت دور نگه داشته شوند تا عمر آنها طولانی شود.

 

  • خط چشم مایع

ماندگاری:  3 تا 4 ماه

دقیقاً مانند ریمل، توجه به تاریخ انقضای خط چشم مایع و همچنین عدم به اشتراک گذاری آن مهم است. خط چشم مایع بیشتر از هر محصول آرایشی دیگر در معرض میکروب ها و باکتری های موجود در محیط قرار می گیرد. در صورت استفاده از یک خط چشم منقضی، ناحیه ظریف چشم ممکن است دچار پف ، قرمزی و تورم شود. توصیه می شود همیشه با دستان تمیز از این محصول استفاده کنید تا کوزه و یا لوله آن بدون میکروب باقی بماند.

 

  • عطر و ادکلن

ماندگاری: معمولا 8 تا 10 سال

می توان گفت عطرها یکی از ماندگارترین محصولات آرایشی بهداشتی هستند. فقط دقت کنید آنچه که ممکن است بوی عطر شما را تغییر ‌دهد و یا از بین ببرد نور مستقیم خورشید و گرما است. بنابر این اگر عطر خود را در یخچال نگهداری کنید تا زمانی که تمام بشود برای شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

 

  • لاک ناخن

ماندگاری:  یک تا دو سال

گرما و نور مستقیم خورشید باعث می شود که لاک شما سریعتر از بین برود ، بنابراین لازم است همیشه درب لاک های خود را کاملا محکم ببندید و آنها را به صورت قائم در جای خشک و خنک نگهداری کنید. البته پاک کننده های لاک ناخن هیچ تاریخ انقضایی ندارند و هر زمان می توان از آنها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه