پاکسازی پوست و انواع اسکراب

پاکسازی پوست و انواع اسکراب

علاوه بر درک اهمیت پاکسازی پوست برای هر چه درخشان تر و سالم تر ماندن پوست شما، باید بدانید که کدام نوع از اسکراب ها برای نوع پوست شما مناسب است. آگاهی از روش های پاکسازی پوست و انواع اسکراب موضوع مهمی برای حفظ شادابی و جوانی پوست شما است. بنابراین توصیه می کنیم حتما این مطلب را دنبال کنید.

اسکراب چیست؟

در حال حاضر محصولات اسکراب‌ و لایه بردار به شکل صابون، ژل، کرم، محلول و انواع دیگر تولید می شوند. در بیشتر این محصولات دانه‌های ریز و زبری یا همان اسکراب‌ها دیده می شود که حالت سفت تر و جامدتری نسبت به دیگر مواد تشکیل دهنده آنها دارد. از آنجایی که این محصولات تنوع بسیار زیادی دارند نمی توان آنها را در دسته خاصی از لوازم آرایشی بهداشتی قرار داد. در ادامه به اهمیت پاکسازی پوست و انواع اسکراب بیشتر می پردازیم.

چرا باید از اسکراب ها استفاده کرد؟

استفاده از لوازم آرایشی و یا قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و ذرات آلوده در هوا باعث بسته شدن منافذ پوست شما می شود. اسکراب یا لایه بردار محصولی است که به منظور پاک کردن همه این ذرات از روی پوست ساخته شده و موجب می شود پوست شما روشن‌تر و شفاف‌تر به نظر برسد.

چرا باید از اسکراب ها استفاده کرد؟

همچنین از آنجایی که سلول های مرده روی پوست شما در چرخه تجدید سلول‌ها مدام با سلول‌های تازه و جدید جایگزین می گردد، به این ترتیب اسکراب به پاک کردن لایه رویی پوست که حاوی سلول‌ های مرده است کمک می کند و موجب ظاهر شدن لایه جدید پوست در فرآیند جایگزینی سلول‌ها می شود. پاکسازی پوست کمک می کند تا ترکیبات موجود در مرطوب کننده‌ها و همینطور کرم های جوان ساز و ضد چروک نیز بهتر جذب پوست شما گردند. برخی از مزایای محصولات اسکراب صورت و بدن عبارتند از:

  • اسکراب با حذف سلول‌های مرده و جایگزینی سلول‌های جدید، پوست را شاداب و تازه‌تر می‌کند.
  • پاکسازی پوست به جوان تر نشان دادن پوست شما کمک می کند.
  • لایه برداری  پوست موجب آبرسانی و رطوبت رسانی بهتر به پوست می شود.
  • اسکراب باعث می شود تا محصولات برنز کننده پوست نیز تأثیر بیشتری داشته باشند.

پاکسازی پوست و انواع اسکراب مناسب برای پوست

به طور کلی، اگر پوست خشکی دارید، نباید از اسکراب و لایه بردارهای صابونی و کف کننده استفاده کنید. بنابراین توصیه می شود به جای لایه بردارهایی که پوست خشک و حساس را ملتهب تر می کنند از اسکراب های ملایم و با خاصیت مرطوب کنندگی استفاده کنید. اگر پوستتان چرب است اسکراب های صابونی می توانند برای شما مفید باشند اما لزوما انتخاب ارجحی نخواهند بود.

همچنین اگر پوست حساسی دارید، سعی کنید از لایه بردارهای اسیدی و یا حاوی رایحه ها، رنگ ها و سایر مواد خشن استفاده نکنید. افراد دارای پوست های مستعد آکنه نیز بهتر است از پاک کننده های ملایم استفاده نمایند. در واقع اسکراب های قوی، در حالی که می توانند با کاهش چربی پوست، به کاهش آکنه کمک کنند، اما در شرایطی دیگر ممکن است وضعیت آکنه را وخیم تر هم نمایند. همچنین اگر یک لایه بردار باعث می شود که پوست شما خیلی خشک شود حتما از مصرف آن خودداری کنید. زیرا فقط باعث بدتر شدن اوضاع شده و عملکرد مناسب پوست شما را نیز مختل می کند.

 انواع اسکراب های موجود در فروشگاه اینترنتی کیمیا نفیس

برخی از انواع اسکراب های موجود در فروشگاه اینترنتی کیمیا نفیس

همانطور که گفته شد محصولات اسکراب و لایه بردار در انواع مختلف صابون ، کرم ، ژل و غیره موجود هستند. بسته به شرایط ، بافت و مشکلات پوستی شما ، متخصصان پوست در شرکت کیمیا نفیس پیشنهادهای متفاوتی را برای درمان و لایه برداری پوست شما ارائه می دهند و شما عزیزان می توانید با توجه به ویژگی های پوست خود یکی از اسکراب های زیر را برای پاکسازی موثر پوست خود انتخاب نمایید.

پس از اتمام یک دوره پاکسازی صحیح پوست، می توانید انتظار داشته باشید که پوستی درخشان، بی عیب و نقص و همینطور بدون لکه داشته باشید. به این ترتیب صورت شما روشن تر و یکدست تر به نظر می رسد و قادر خواهید بود صافی آن را حس کنید. برای اطلاع از ویژگی هر یک از محصولات زیر بر روی آن کلیک نمایید.

صابون اسکراب

صابون اسکراب زردآلو فلوویو

کرم اسکراب

اسکراب (لایه بردار) کانسه

ژل اسکراب

اسکراب تمیز کننده و روشن کننده پوست صورت آدرا

اسکراب لایه بردار آدرا

اسکراب و لایه بردار پوست صورت و بدن الکسیس

 

 

 نکات مهم در زمان استفاده از اسکراب

  • علاوه بر پوست صورت، پوست بدن نیز به لایه برداری نیاز دارد. بنابراین حتما به پاکسازی پوست بدن برای روشن تر شدن و جایگزینی بهتر سلول های جدید اهمیت بدهید. به منظور تغذیه و احساس آرامش در قسمت های دیگر پوست می توانید سراغ اسکراب ویژه بدن بروید.
  • ترکیبات این لوسیون ها به گونه ای است که بدون فشار زیاد نیز تاثیر خود را بر روی پوست شما می گذارد. بنابراین نباید اسکراب را با فشار زیادی بر روی پوست بمالید.
  • در قسمت هایی از پوست صورت که احساس چربی بیشتری می کنید مانند پیشانی، بینی و چانه بهتر است ماساژ ملایم پوست را با حرکات دورانی به مدت بیشتری انجام دهید.
  • سعی کنید از اسکراب هایی که حاوی خاصیت مرطوب‌کنندگی هستند استفاده کنید. زیرا این محصولات یک ترکیب عالی برای صورت به شمار می‌روند.
  • نباید در استفاده از اسکراب و لایه بردار زیاده روی کرد. بهتر است هفته ای یک یا دوبار برای پوست خشک تا پوست چرب از اسکراب استفاده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه