آب رسان و مرطوب کننده

تفاوت کرم های آب رسان و مرطوب کننده

به منظور داشتن یک پوست سالم و شاداب استفاده از کرم های آبرسان و یا مرطوب کننده برای هر نوع پوستی توصیه می شود. کرم های آب رسان و مرطوب کننده، هر دو با تامین رطوبت مورد نیاز پوست در حفظ جوانی و شادابی پوستتان موثرند. اما با این وجود نحوه عملکرد هر کدام از آنها تا حدودی متفاوت است و برای وظایف خاصی در نظر گرفته شده اند. برای درک بهتر از تفاوت کرم های آب رسان  و مرطوب کننده در ابتدا به تفاوت پوست دهیدراته با پوست خشک می پردازیم.

  • تفاوت پوست دهیدراته با پوست خشک

محصولات آب رسان و مرطوب کننده متناسب با تفاوت های پوستی شما تهیه شده اند. هنگامی که برای رطوبت رسانی به پوست خود سراغ کرم های آب رسان و مرطوب کننده می روید در ابتدا باید تشخیص دهید که پوست شما آب از دست داده و یا از نوع خشک است. چرا که پوست صورت ممکن است در اثر بالا رفتن سن، نور آفتاب، حمام های طولانی با آب داغ، آب و هوا، باد، آلودگی های محیطی، کم آب خوردن و یا استفاده از محصولات مراقبت از پوست نامناسب، آب خود را از دست داده باشد  که در این صورت به آن دِهیدراته (dehydrated) می گویند. اما پوست خشک یکی از انواع پوستی است که از بدو تولد با برخی از افراد همراه بوده  و به عوامل خارجی چندان مربوط نمی شود. پوست دهیدراته با وجود چربی بر روی سطح آن باز هم از ظاهر خشکی برخوردار است اما پوست خشک چربی کمتری تولید کرده و معمولا پوسته پوسته می شود. البته این امکان نیز وجود دارد که پوست به طور همزمان دِهیدراته و خشک باشد. اگر فکر می کنید که پوستتان دِهیدراته است باید از کرم آبرسان استفاده نمایید تا آب مورد نیاز پوستتان تامین گردد. اما برای از بین بردن حالت خشکی و پوسته پوسته شدن پوست استفاده از کرم های مرطوب کننده توصیه می شود. برخی ها به خاطر شباهت نزدیک ظاهر پوست خشک و دهیدراته، در حالی که قبلا پوست چرب و مختلطی داشته اند به اشتباه تصور می کنند که پوستشان خشک شده  و از مرطوب کننده استفاده می کنند. در صورتی که با دانستن ویژگی های پوست دهیدراته و خشک می توان محصول بهتری را انتخاب کرد. از نشانه های دیگر پوست کم آب (دهیدراته) می توان به کدر شدن پوست، از دست رفتن شادابی، قرمزی، حساسیت، التهابات پوستی، احساس کشیدگی و ناراحتی در پوست، چین و چروک و آکنه در افراد بزرگسال اشاره کرد.

آب رسان و مرطوب کننده

  • کرم های آب رسان :

در پوست دِهیدراته آب از سلول‌های پوستی خارج شده و ممکن است به طور طبیعی دیگر جایگزین نگردد. در این صورت سلول‌ها خشک شده و کم کم علائم خشکی پوست در آن‌ها بیشتر دیده می شود که در نهایت منجر به پدیدار شدن چین و چروک در آن خواهد شد. شما با استفاده منظم از یک آبرسان موضعی می توانید مجددا سلول‌های خود را پر از آب کنید که در نتیجه آن توانایی پوست شما جهت جذب رطوبت و مواد مغذی افزایش می یابد. از عناصر اصلی کرم های آب رسان می توان به هیالورونیک اسید،گلیسیرین، آلفا هیدروکسی اسید مثل لاکتیک اسید، عسل و آلوئه ورا و برخی از ویتامین ها اشاره کرد. مواد تشکیل دهنده آبرسان، آب از دست رفته پوست را جبران کرده و همینطور کمک می‌کنند تا پوست آب بیشتری از بدن دریافت کند. کرم های آب رسان چربی ندارند و یا از مقدار چربی خیلی کمی برخوردارند. این کرم ها سبک هستند و به همین خاطر زود جذب می شوند. شما می توانید برخی از بهترین کرم های آبرسان نظیر کرم جوانسازی و آبرسان اورین بیوتک (مناسب انواع پوست) و کرم آبرسان قوی درماتوم (مناسب پوست های خشک) را از فروشگاه اینترنتی کیمیانفیس تهیه نمایید.

آب رسان و مرطوب کننده

  • کرم های مرطوب کننده :

کرم های مرطوب کننده با ایجاد یک لایه محافظتی بر روی پوست، مانع از تبخیر آب پوست می شوند، این کرم ها نسبت به کرم های آبرسان چربی بیشتری دارند و به همین خاطر کمی سنگین به نظر می رسند. چربی موجود در کرم های مرطوب کننده به صورت یک لایه بر روی پوست باقی می ماند. بنابراین می توان گفت آب رسان ها آب درون پوستتان را افزایش می دهند، در حالی که مرطوب کننده ها از تبخیر آن از روی پوست جلوگیری می کنند که در نتیجه پوستتان نرم و صاف خواهد شد. اما اگر فکر می کنید که پوستتان چرب است و نیاز به مرطوب کننده ندارد، بهتر است کرم های آبرسان را امتحان نمایید. در ترکیبات اصلی مرطوب کننده ها از عناصری نظیر شی باتر، روغن های سبکی مثل آرگان، جوجوبا، و روغن نارگیل، زیتون و … استفاده می شود. شما می توانید هم اکنون کرم های مرطوب کننده موثری نظیر کرم مرطوب کننده قوی بوتزه (مناسب پوست های خیلی خشک و اگزمایی)، کرم مرطوب کننده و برطرف کننده چروک های ناشی از خشکی پوست دکتر گرندل، کرم مرطوب کننده درمالاین، کرم مرطوب کننده ونتا و ده ها برند معتبر دیگر را در سایت کیمیا نفیس سفارش دهید. برای اطلاع بیشتر از انواع کرم های موجود در این سایت به بخش مرطوب کننده مراجعه نمایید.

  • پوست شما به کدام یک از کرم های آب رسان و یا مرطوب کننده نیاز دارد؟

طبق آنچه که تاکنون گفته شد می توان نتیجه گرفت آبرسان ها به درمان کم آبی پوست کمک می کنند، اما مرطوب کننده‌ها به پوست خشک کمک می‌کنند تا رطوبت خود را از دست ندهد. با توجه به وضعیت پوست خود در شرایط مختلف می توانید نوع پوست خود را تشخیص دهید. پوست معمولی برای جلوگیری از خشکی، به طور طبیعی چربی تولید می کند که این چربی می تواند مانع از دست دادن آب پوست شود؛ بنابراین اگر در تمام فصول سال پوستی خشک و پوسته پوسته دارید؛ می توان نتیجه گرفت که پوست شما این چربی طبیعی را تولید نمی‌کند و این نشان می دهد که پوست شما از نوع خشک است. به عبارت دیگر در پوست نوع خشک هیچ گونه لایه محافظ چربی جهت احتباس آب تولید نمی‌گردد. در صورتی که دارای ویژگی های مذکور هستید باید از مرطوب کننده ها استفاده کنید تا توسط این کرم ها لایه چربی مورد نیاز روی پوست شما ایجاد شده و در نتیجه آب درون پوست محفوظ گردد. در واقع کار کرم های مرطوب کننده کاهش میزان آبی است که از پوست شما خارج و تبخیر می‌ شود. رطوبت ناشی از کرم های مرطوب کننده منجر به حفظ مولکول‌های آب در پوست شده و مانع از خشکی زیادتر پوست خواهد شد.

چنانچه حس می کنید پوستتان بی حال شده و همینطور نشانه‌هایی از خطوط و چین و چروک در آن مشاهده می‌شود؛ به احتمال زیاد پوست شما بی آب شده است. در این صورت می توانید به کمک یک آبرسان قوی سلول‌های پوستی را به تولید آب بیشتر تشویق کنید و این‌گونه خشکی پوست خود را برطرف نمایید. همچنین گاهی اوقات ممکن است پوست شما به یک کرم با خواص مرطوب کننده و آبرسان به طور همزمان نیاز داشته باشد، در این صورت ما به شما کرم مرطوب کننده و آبرسان آکوا آگرادو را پیشنهاد می کنیم. راه دیگری که برای رهایی از پوست خشک در کنار مصرف این کرم های موضعی به شما پیشنهاد می شود، مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات، استفاده از ضد آفتاب، رعایت رژیم غذایی و ورزش منظم است.

آب رسان و مرطوب کننده

  • آبرسان مناسب پوست شما کدام است؟

از آنجایی که کرم های آب رسان محلول در آب بوده و منافذ را مسدود نمی‌کنند برای هر نوع پوستی مناسب هستند و استفاده از آنها آسیبی به پوست شما نمی رساند. اما چنانچه پوست شما حساس است بهتر است از آبرسان های فاقد رایحه و هایپوآلرژیک که حاوی گیاهان آلوئه و بابونه هستند استفاده نمایید. همچنین در صورتی که پوست شما از نوع چرب است نباید از مرطوب کننده استفاده نمایید، زیرا پوست چرب، خود در ترشح چربی‌های سطحی فعال است و دیگر به کمک بیرونی نیاز نخواهد داشت.

  • مرطوب کننده مناسب پوست شما کدام است؟

کرم های مرطوب کننده شامل دوزهای سبک و سنگین هستند که با توجه به میزان نیاز پوست خود می‌توانید در فصل‌های تابستان و زمستان از آنها استفاده نمایید. برای مثال در زمستان که خشکی پوست بیشتر می‌شود، بهتر است مرطوب کننده‌های قوی‌تری را استفاده کنید. اما در بهار و تابستان استفاده از کرم ژل های سبک و لوسیون های ضعیف بیشتر پیشنهاد می گردد. این مواد رطوبتی علاوه بر دارا بودن اثرات مرطوب کننده و تغذیه‌ای جهت مقابله با پیری و علائم آن و همچنین برای مقابله با آسیب‌های رادیکال‌های آزاد مناسب هستند. شما می توانید هم اکنون کرم (ژل) زیبایی اسلاویک 25+ و یا 35+ روشن کننده اکسکلوسیو را از فروشگاه کیمیا نفیس خریداری نمایید. مرطوب کننده‌های سبک و بدون روغن برای پوست‌های چرب و در عین حال دارای آکنه و جوش توصیه می شود که بیشتر با نام لوسیون شناخت می شوند. لوسیون ها از روغن کمتر و در عوص محتوای آب بیشتر برخوردار هستند. کرم مرطوب کننده اورین بیوتک یکی از محصولات پرطرفدار در این زمینه است. متخصصان پوست برای پوست‌های مختلط، لوسیون های سبک و برای پوست‌های خشک سرم ها و کرم‌های مرطوب کننده چرب‌تر را تجویز می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه