تفاوت پاکسازی پوست در خانم ها و آقایان

تفاوت پاکسازی پوست در خانم ها و آقایان

هنگام بررسی تفاوت پاکسازی پوست در خانم ها و آقایان، اولین چیزی که به ذهن می رسد، تضاد بیولوژیکی پوست آنها است. چرا که از لحاظ ضخامت پوست، ساختار، تراکم کلاژن، بافت و هیدراتاسیون، تفاوت های زیادی میان پوست زنان و مردان مشاهده می شود. این تفاوت به همراه عادت ها و شرایط نایکسان زندگی آنها، باعث می شود تا خانم ها و آقایان نیازهای پوستی متمایزی نسبت به یکدیگر داشته باشند. به این ترتیب آشنایی با روش های پاک سازی و تفاوت پاکسازی پوست در خانم ها و آقایان به شما کمک می کند تا مناسب ترین محصول و روش را برای مراقبت از پوست خود انتخاب نمایید.

  • اهمیت پاکسازی پوست برای آقایان

هنگامی که صحبت از پاکسازی پوست می شود، مخاطب اصلی محصولات و خدمات مربوط به آن اغلب خانم ها هستند، این در حالی است که آقایان نیز درست همانند خانم ها به مراقبت از پوست خود نیاز دارند. البته ناگفته نماند که لایه اپیدرم پوست آقایان معمولا نسبت به خانم ها ضخیم تر است و همینطور کلاژن؛ که همان پروتئین تقویت کننده پوست است را با سرعت کمتری از دست می دهند. اما با این وجود آقایان معمولا از منافذ بزرگتری در پوستشان برخوردار هستند که با گرد و غبار و چربی ها به راحتی مسدود می شود.

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، اشعه های مضر آفتاب و همینطور اصلاح منظم صورت به وسیله ریش تراش یا تیغ نیز منجر به التهاب و آسیب دیدن پوست مردان می شود. از آنجایی که آقایان تمایل کمتری به استفاده از روش های مراقبت از پوست نظیر استفاده از ماسک ها و اسکراب ها دارند، سلول های مرده بر روی پوست آنها زیاد است و در نتیجه شفافیت و درخشندگی پوست خود را از دست می دهند. به همین خاطر ما به آقایان استفاده از ماسک ها و لایه بردارهای طبیعی جهت به دست آوردن درخشندگی و زیبایی دوباره پوست را توصیه می کنیم.

اهمیت پاکسازی پوست برای آقایان

  • اهمیت پاکسازی پوست برای خانم ها

خانم ها به زیبایی پوستشان اهمیت زیادی می دهند و به همین خاطر است که از انواع روش های پاکسازی و جوان سازی برای هر چه شاداب و زیباتر به نظر رسیدن پوست خود استفاده می کنند. نحوه مراقبت از پوست در خانم ها و آقایان کاملاً به نوع پوست آنها بستگی دارد ولی از آنجا که پوست خانم ها نسبت به آقایان نازک تر است باید از اسکراب ها و لایه بردارهای ملایم تری برای پاکسازی پوست خود استفاده کنند.

از طرفی تراکم پایین تر کلاژن در پوست خانم ها، در کنار مصرف زیاد لوازم آرایش نیز بعد از مدتی منجر به پدیدار شدن خطوط ریز و چین و چروک در اطراف لب ها و چشم های بانوان می شود. بنابراین استفاده از ماسک های کلاژن ساز و روش های جوان کننده پوست برای خانم ها ضروری است. علاوه بر این رطوبت پوست خانم ها نسبت به آقایان کمتر است و به همین خاطر به کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده بیشتری نیاز دارند. همچنین یادآور می شویم که مراقبت صحیح از پوست، علاوه بر استفاده از روش های مناسب پاکسازی پوست، مستلزم پیروی از یک رژیم غذایی سالم و ترک عادت های بدی همچون سیگار کشیدن، استرس، بی تحرکی و … می باشد.

 

اهمیت پاکسازی پوست برای خانم ها

  • علت تفاوت پاک سازی پوست در خانم ها و آقایان چیست؟

برای بازگشت جوانی و زیبایی به پوست مردان باید از روش های درمانی متناسب با پوست آنان استفاده شود. زیرا با توجه به این که مردان بیشتر وقت خود را خارج از منزل و در معرض نور آفتاب به سر می برند و از طرفی علاقه چندانی به استفاده از کرم های ضدآفتاب نیز ندارند، بیشتر از زنان در معرض صدمات پوستی قرار دارند. به همین خاطر است که اغلب پوستی تیره، شکننده و حساس دارند و باید برای پاکسازی پوست خود از روش های متفاوتی استفاده نمایند.

همچنین باید در نظر گرفت بسیاری از روش های رایج پاکسازی پوست در میان خانم ها، می تواند برای آقایان به یک عامل حساسیت زا تبدیل شود. از آنجایی که بیشتر آقایان بعد از اصلاح صورت دچار التهاب و سوزش در قسمت هایی از پوست خود می شوند و همین امر منجر به بروز حساسیت در آنها می شود، بنابراین برندهایی که بر روی تولید محصولاتی برای پاکسازی پوست مردان متمرکز می شوند، اغلب دارای ترکیبات خنک کننده و ضد التهابی هستند که حساسیت و سوزش پوست در مردان را بعد از اصلاح صورت به حداقل برساند.

از طرفی اغلب مردان به خاطر استفاده نکردن از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب به لکه های پوستی بیشتر و عمیق تری نسبت به زنان دچار می شوند. مصرف بیشتر سیگار در آقایان نیز موجب ایجاد پوستی تیره در آنها می شود که همگی این مسائل در ترکیبات ماسک های پاکسازی پوست آقایان با خانم ها تفاوت هایی را ایجاد می کند.

  • مراجعه به متخصص برای پاکسازی پوست

شما به عنوان یک زن و یا مرد در ابتدا لازم است نوع و نیاز پوست خود را بشناسید، سپس متناسب با آن از لوسیون ها، ماسک ها و دیگر محصولات موثر برای پاکسازی پوست استفاده نمایید. مراجعه به یک متخصص پوست و یا مشاور مجرب در این زمینه برای انتخاب بهترین روش و محصول جهت بازگرداندن سلامتی و شادابی پوست توصیه می شود. یک متخصص به شما کمک می کند تا بهترین و موثرترین روش های پاک سازی را برای پوست خود انتخاب کنید و در عین حال نگران عوارض جانبی استفاده از آن نیز نباشید.

 

تفاوت پاکسازی پوست در خانم ها و آقایا

  • نکاتی درمورد مراقبت از پوست برای زنان و مردان

تمیز کردن سطح پوست چه برای آقایان و چه خانم ها به منظور سالم و شاداب نگه داشتن پوست، مهم است. همچنین برای از بین بردن سلول های مرده پوست و سبوم اضافی آن هر دو به پاکسازی پوست نیاز دارند. پاکسازی به خصوص برای مردان که از پوست چرب تری نسبت به زنان برخوردار هستند بسیار مهم است.

توصیه می شود برای پاکسازی پوست به جای استفاده از ترکیبات خشن و خشک کننده حاوی الکل از ترکیبات طبیعی مانند آلوئه ورا استفاده شود. پاک سازی و لایه برداری به پوست کمک می کند تا بیشترین رطوبت و مواد مغذی را از محصولات مراقبت از پوست، جذب نماید. البته از آنجایی که معمولا چربی پوست آقایان نسبت به خانم ها بیشتر است، به مرطوب کننده موضعی کمتری نیاز دارند. بهترین مرطوب کننده برای آقایان، مرطوب کننده بدون چربی و سرشار از روغن های طبیعی، ویتامین ها و مواد مغذی است.

البته ذکر این نکته بسیار مهم است که در کنار پاکسازی های تخصصی پوست شما که به میزان معین توسط متخصص تعیین می شود، هم زنان و هم مردان باید از محصولات مراقبتی روزانه متناسب با نوع پوست خود، جهت حفظ درمان های انجام شده و پیشگیری از انواع آسیب ها استفاده نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه