ضرورت استفاده از ژل شستشو

ضرورت استفاده از ژل شستشو

شستشوی روزانه صورت روشی آسان و موثر برای پاکسازی و تقویت پوست صورت است اما انجام صحیح این کار برای جلوگیری از خشکی و یا ملتهب شدن پوست اهمیت دارد. شناخت نوع پوست نیز برای انتخاب بهترین و مناسب ترین تکنیک شستشو لازم است. در ادامه به نکات مهم در خصوص شستشوی روزانه صورت و همینطور ضرورت استفاده از ژل شستشو به ویژه برای پوست های مستعد آکنه می پردازیم.

اهمیت شستشوی روزانه صورت

پاک کردن صورت از آلودگی‌ ها و لوازم آرایش به آن اجازه تنفس کردن و استراحت می دهد. اگر بدون پاکسازی پوست خود به رختخواب بروید، به احتمال زیاد صبح با صورتی کسل، خسته و شاید هم آکنه زده مواجه شوید. بنابراین حتما شستشوی اصولی صورت را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

روزی دو بار صورت خود را بشویید؛ یک بار در صبح و یک بار در شب روشی مناسب برای افرادی است که پوست مستعد آکنه دارند. شستشو در صبح صورت شما را شاداب می کند و باکتری هایی که ممکن است در شب بر روی آن رشد کرده باشند را پاک می کند. در حالی که شستشو در شب نیز برای از بین بردن عرق، گرد و غبار و آرایش از روی پوست شما بسیار اهمیت دارد. البته شستن صورت بیش از دو بار در روز توصیه نمی شود زیرا می تواند باعث خشکی و تحریک پوست شما شود.

همچنین بسیاری از مبتلایان به آکنه فکر می کنند که شستن پوست بیش از دوبار در روز باعث بهبود پوست آنها می شود، اما این طور نیست. در حقیقت پوست صورت شکننده است و شستن بیش از حد می تواند به آن آسیب برساند. اگر احساس می کنید پوست شما بین دو شستشو تمیز نیست و نیاز به شستشوی بیشتری دارد، بهتر است به جای استفاده از صابون و یا هر نوع پاک کننده خشن دیگر از یک پاک کننده بسیار ملایم صورت و یا حتی آب ولرم و یا تونرها به تنهایی استفاده کنید.

ضرورت استفاده از ژل شستشو

ضرورت استفاده از ژل شستشو

از آنجایی که آب به تنهایی قادر به پاک کردن همه آلودگی ها نیست، بنابراین شما به یک پاک کننده مناسب صورت به عنوان مکمل شستشو نیاز خواهید داشت. دقت کنید اگر به درستی مواد آرایشی روی پوست خود را از بین نبرید، می تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و منجر به آکنه شود. بنابراین پاک کردن آرایش یک مرحله مهم و مضاعف قبل از شستشوی عادی صورت در روز به شمار می آید.

اگر از یک پاک کننده صورت مناسب برای پوست خود استفاده نمایید در بلند مدت می تواند شما را از مصرف خیلی از محصولات ضد پیری بی نیاز کند. بنابراین حتما به فکر تهیه یک ژل مناسب برای شستشوی روزانه صورت خود باشید.

ژل شستشو برای پوست های مستعد آکنه

در صورتی که پوست شما مستعد آکنه است، حتما از یک پاک کننده فرموله شده برای پوست های چرب و یا مستعد آکنه استفاده کنید. دقت داشته باشید که برخی از پاک کننده های موجود در بازار حاوی ترکیباتی هستند که وضعیت آکنه صورت شما را بدتر می کنند. در واقع محتویات آنها شامل برخی مواد شیمیایی، الکل و روغن هایی است می تواند پوست شما را تحریک کرده و یا باعث مسدود شدن منافذ آن شود. اما پاک کننده هایی که برای پوست های مستعد جوش و آکنه، به طور خاص طراحی شده اند، یک پاک کننده قابل اعتماد برای کاهش آکنه صورت هستند.

ناگفته نماند همه پوست های مستعد آکنه از نوع چرب نیستند. بسیاری از افراد با پوست خشک نیز دارای آکنه هستند. بنابراین در هنگام انتخاب یک پاک کننده مناسب برای آکنه صورت حتما نوع پوست خود را نیز در نظر بگیرید. اما اگر پوست چرب و متسعد آکنه دارید ما به شما پن پوست چرب آکنه سل لایسل را پیشنهاد می کنیم. اگر می خواهید با ویژگی های این محصول پرفروش آشنا شوید ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

ضرورت استفاده از ژل شستشو

معرفی پن پوست چرب آکنه سل لایسل

پن آکنه سل لایسل ، در عین حال که یک پاک کننده حرفه ای برای درمان انواع جوش ها می باشد، به کنترل و کاهش چربی های پوست شما نیز کمک می کند. برای رهایی از آلودگی ها و چربی های سطح پوست خود کافی است در روز با مقدار مناسبی از این محصول پوست خود را تمیز کنید. ترکیبات پن  آکنه سل لایسل برای تقویت سیستم دفاعی پوست و جلوگیری از ازدیاد باکتری های سطح آن موثر است. همین ویژگی باعث می شود تا به مرور زمان با استفاده از این محصول شاهد کاهش عوارض آکنه بر روی پوست خود باشید.

این محصول در کنار خاصیت ضد آلودگی و آنتی اکسیدانی خود برای مقابله با آسیب های هوای آلوده و همینطور رادیکال های آزاد، از ویژگی ترمیم کنندگی نیز برخوردار است که موجب آبرسانی، روشن شدن رنگ پوست و در نتیجه بهتر شدن بافت پوست شما نیز می شود. شما می توانید همین الان از طریق این صفحه؛ پن پوست چرب آکنه سل لایسل را به راحتی سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

معرفی ژل شستشوی پوست چرب آکنه سل لایسل

ژل شستشوی آکنه سل لایسل ، در عین حال که یک پاک کننده ملایم است و پوست را خشک نمی کند، به کنترل و کاهش جوش های زیر پوستی شما نیز کمک می کند و مناسب حتی برای پوست های چرب کم آب یا پوست های نرمال و خشکی است که با جوش ها درگیر هستند. این محصول هم مانند پن آکنه سل لایسل، برای رهایی از آلودگی ها و چربی های سطح پوست خود کافی است، در روز با مقدار مناسبی از این محصول پوست خود را تمیز کنید و در عین حال رطوبت پوست شما را حفظ می کند.

این محصول در کنار خاصیت ضد آلودگی و آنتی اکسیدانی خود برای مقابله با آسیب های هوای آلوده و همینطور رادیکال های آزاد، از ویژگی ترمیم کنندگی نیز برخوردار است که موجب آبرسانی، روشن شدن رنگ پوست و در نتیجه بهتر شدن بافت پوست شما نیز می شود. شما می توانید همین الان از طریق این صفحه؛ پن پوست چرب آکنه سل لایسل را به راحتی سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

طرز استفاده از پن و ژل شستشوی صورت

قبل از هر نوع پاک کننده صورت نظیر ژل های شستشو، ابتدا لازم است، صورت خود را با آب ولرم مرطوب نمایید.سپس مقدار کمی از ژل را بر روی دست ریخته و تا حصول کف مناسب ماساژ دهید. کف را بر روی پوست مرطوب صورت به آرامی به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه در یک حرکت دورانی  ماساژ دهید. سپس پوست خود را آبکشی و خشک نمایید.

ضرورت استفاده از ژل شستشو

چند نکته برای انتخاب ژل شستشوی صورت

  • به هیچ عنوان از صابون و ژل شستشوی دست یا بدن به عنوان پاک کننده صورت استفاده نکنید. چرا که پوست صورت نسبت به پوست قسمت های دیگر بدن بسیار حساس تر است و استفاده از پاک کننده نامناسب موجب خشک شدن و تحریک آن خواهد شد.

 

  • ژل های شستشو صورت یا فیس واش‌ها، یک جایگزین عالی برای صابون ها هستند این نوع از پاک کننده ها برخلاف صابون، دارای ساختاری ملایم و سازگار با پوست هستند و علاوه بر پاکسازی پوست، به حفظ رطوبت آن نیز کمک می کنند.

 

  • اگر آرایش دارید، قبل از ژل شستشو بهتر است، آرایش صورتتان مخصوصاً در اطراف چشم ها را با یک پاک کننده آرایشی پاک کنید. شما همچنین می توانید از روغن نارگیل ساده به عنوان یک پاک کننده طبیعی آرایش استفاده کنید.

 

  • برای خرید یک ژل شستشوی مناسب حتما نوع پوست خود را در نظر بگیرید. چرا که انواع مختلف پوست نیازهای متفاوتی دارند و ممکن است ترکیبات برخی از ژل های شستشو با نوع پوست شما سازگار نباشد.

 

  • اگر پوست حساسی دارید حتما مطمئن شوید که پاک کننده شما عاری از عطر و مواد شیمیایی حساسیت زا است. استفاده از یک پاک کننده حاوی مواد طبیعی و ارگانیک برای پوست های خیلی حساس توصیه می شود.

 

  • استفاده از یک مرطوب کننده و یا آبرسان برای پیشگیری از خشک شدن پوست بعد از شستشوی صورت با انواع پاک کننده ها توصیه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه