درمان جای جوش

درمان جای جوش

برای اغلب خانم ها ظاهر شدن ناگهانی جوش ها در صورت بسیار آزار دهنده است. خصوصا زمانی که درست قبل از وقایع مهم ظاهر می شوند. بدترین نکته در مورد جوش ها، به جا ماندن جای آنها حتی بعد از درمان است. درست بعد از خشک شدن جوش، شما معمولاً با لکه ای قهوه ای یا قرمز درصورت خود مواجه می شوید. البته این لکه ها در اکثر اوقات موقتی هستند و معمولاً طی چند هفته به خودی خود ترمیم می شوند اما جای برخی از آنها به تنهایی از بین نمی رود و به یک روش صحیح درمانی نیاز دارد. به همین خاطر این مطلب را به درمان جای جوش اختصاص داده ایم.

درمان جای جوش

در حالی که انتخاب نوع مناسبی از محصولات مراقبت از پوست برای مراقبت از پوست مستعد آکنه بسیار مهم است، کارهای خاصی هم وجود دارد که می توانید برای از بین بردن سریع جای جوش ها انجام دهید. همیشه اولین و بهترین توصیه ای که برای خلاص شدن از جای جوش ها می شنویم، دست نزدن و فشار ندادن جوش ها است. چرا که دست زدن به جوش ها باعث وخیم تر شدن التهاب آنها و در نتیجه ایجاد زخم در صورت می شود که بهبود کامل این زخم ها زمان بر خواهد بود. در ادامه روش های ساده برای درمان جای جوش را معرفی می کنیم.

درمان جای جوش

روش های ساده برای درمان جای جوش

اگر جای جوش های باقی مانده روی صورت شما بسیار شدید و عمیق هستند، بهترین راه حل مراجعه به یک متخصص پوست و لیزر درمانی یا استفاده از محصولات ضد لک قوی است. اما با این وجود نکات زیر به شما کمک می کند تا جای جوش و جای زخم آکنه را در خانه به طور موثری از بین ببرید.

  • از ضد آفتاب استفاده کنید

اگر می خواهید جای جوش های شما سریع تر از بین بروند، سعی کنید تا حد امکان از نور خورشید دوری کنید. بیرون آمدن در زمان تابش شدید نور آفتاب و قرار گرفتن در معرض آن لک های باقی مانده از جوش ها را تیره تر می کند و روند بهبودی زخم ها را به تأخیر می اندازد. در این شرایط استفاده از ضد آفتاب برای حداکثر محافظت از پوست را فراموش نکنید.

  • جوش ها را فشار ندهید

در حقیقت یکی از بدترین کارهایی که می توانید در برابر صورت خود انجام دهید، فشار دادن این جوش ها است. دست خود را همیشه از صورت خود دور نگه دارید. فشار دادن جوش هرگز ایده خوبی نیست چرا که این کار پوست شما را تحریک می کند و میکروب ها را گسترش می دهد.

  •  ویتامین E مصرف کنید

ویتامین E دارای خاصیت احیا کننده پوست است و به عنوان یک درمان عالی برای جای آکنه و جوش شناخته می شود. همچنین به کند شدن روند پیری پوست شما نیز کمک می کند و با ترمیم و آبرسانی به پوست، درخشش پوست شما را دو چندان می کند. مصرف ویتامین C و A هم می تواند در کلاژن سازی و روند بازسازی سلولی موثر باشد و به سریعتر بهبود پیدا کردن جای جوش ها کمک نماید.

درمان جای جوش

  • ماسک های خانگی را امتحان کنید

استفاده از ماسک های خانگی به تدریج برای از بین بردن جای جوش موثر است.

روغن درخت چای- یک داروی شگفت انگیز برای جوش و آکنه به شمار می آید. این روغن به خاطر خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی، علاوه بر از بین بردن آکنه به رفع جای جوش نیز کمک می کند.

سرکه سیب- از کاهش وزن گرفته تا شفاف سازی پوست، همگی بخشی از خواص بی نظیر سرکه سیب هستند. این ماده دارای خواص ضد میکروبی است که به جلوگیری از بروز آکنه کمک می کند. خواص ضد التهابی سرکه سیب باعث کاهش التهاب و قرمزی جای زخم های آکنه می شود و به محو شدن سریع تر آنها کمک می کند. البته استفاده از سرکه سیب به تنهایی موجب خشک شدن و التهاب پوست شما می شود. بنابراین حتما آن را با آب مخلوط کنید و بعد از استفاده نیز پوست خود را مرطوب کنید.

آب لیمو- آب لیمو یکی دیگر از داروهای خانگی فوق العاده مؤثر برای درمان جای جوش است. این گیاه دارای خاصیت روشن کنندگی پوست می باشد و به کاهش جای زخم های آکنه کمک می کند و باعث می شود به مرور زمان علائم جوش ها کمتر در صورت شما دیده شوند.

درمان جای جوش

  • از محصولات مناسب برای درمان جای جوش استفاده کنید

برای بهبودی سریع تر جای آکنه و جوش می توانید از محصولات مناسب برای درمان جای جوش استفاده کنید. برخی از این محصولات نظیر کرم ضد لک پیگماسل لایسل و یا کرم ضد جوش آکنه سل لایسل به طور خاص برای کاهش و بهبود علائم جوش ها ساخته شده اند. بنابراین با استفاده روزانه از این محصولات می توانید انتظار نتیجه سریع تری را داشته باشید. استفاده منظم از این محصولات علائم جوش ها را کاهش داده و یک پوست صاف و بدون لک را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین اگر مستعد آکنه هستید، مطمئن شوید که پوست شما همیشه تمیز است، شستن کامل آرایش از روی پوست و همینطور آبرسانی پوست روند ترمیم پوست را سرعت می بخشد. همین الان می توانید یکی از این دو محصول را از فروشگاه اینترنتی کیمیا نفیس خریداری کنید.

کرم ضد لک پیگماسل لایسلفرمولاسیون تخصصی و حرفه ایی این محصول به روشن تر شدن پوست کمک کرده و لک های برجای مانده از آکنه، ملاسما و غیرهمسانی رنگ پوست را کاهش می دهد. این محصول حتی برای برطرف کردن لک های به وجود آمده در اثر افزایش سن نیز موثر است.

کرم ضد جوش آکنه سل لایسلترکیبات این محصول علائم آکنه از بین می برد و علاوه بر کنترل ترشح چربی پوست، به رفع عوارض ناشی از آلودگی های محیطی در پوست نیز کمک می کند. این محصول همچنین برای از بین رفتن انواع جوش (سر سیاه و سر سفید) توصیه می شود.

منبع: برگرفته از سایت bebeautiful.in

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه