بهترین پاک کننده های پوست

بهترین پاک کننده های پوست را بشناسید

شاید یکی از مشکل ترین کارها به‌خصوص برای خانم‌ها انتخاب بهترین پاک کننده های پوست است. پاک کننده های پوست از جمله مهم ترین ارکان آرایشی بهداشتی برای پوست و مو به‌ حساب می‌آیند چرا که هر پوستی را اگر بخواهیم به هر نحوی آرایش کنیم در قدم اول لازم است تا پاک‌کننده مناسب آن را بشناسیم تا در قدم‌های بعدی دچار مشکل نشویم و نیز بهترین و سالم‌ترین پوست را داشته باشیم در این مقاله ما را همراهی کنید تا بهترین پاک کننده های پوست را بشناسید.

چرا باید صورت خود را تمیز کنیم

شاید بپرسید که اصلاً استفاده از پاک‌کننده‌های پوست چه لزومی دارد؛ که البته سؤال خوبی است!! پوست افراد بعد از رسیدن به سن بلوغ مرتب در حال ترشح چربی است که این چربی‌ها روی سطح پوست را می‌گیرند و گاهی راه‌های تنفسی پوست را می‌بندد پس نیاز است که علاوه بر آب یک پاک‌کننده مناسب پوست انتخاب کنید تا چربی‌های سطح پوست پاک شوند. دلیل دیگر را می‌توان به استفاده از لوازم آرایشی و درگیری این موارد آرایشی با پوست و همچنین آلودگی هوا عنوان نمود. اگر این آلودگی‌ها و مواد آرایشی در پوست صورت باقی بماند می‌تواند در پوست ایجاد مشکلاتی مانند جوش کند.

اولین قدم برای انتخاب بهترین پاک کننده های پوست تعیین نوع پوست است.

قبل از اینکه به داروخانه یا فروشگاه لوازم آرایشی مراجعه کنید برای انتخاب بهترین پاک کننده های پوست لازم است تا پوست خود را بشناسید.
تست تشخیص نوع پوست را انجام دهید.

برای تشخیص نوع پوست باید به نوع پاک کننده ای که استفاده می کنید و احساسی که بعد از استفاده از آن دارید، توجه کنید.

بعد از شستن صورت نباید احساس خشکی و کششی روی پوست احساس شود. اگر با پاک کننده پوست چرب صورت خود را می شویید و احساس کشش حس نمی کنید و یا این احساس کشش، کمتر از یک ساعت بدون استفاده از مرطوب کننده ها برطرف می شود، می توان نتیجه گرفت که پوست شما جزء گروه پوست های چرب می باشد. دیگر نشانه های پوست چرب وجود جوش، منافذ باز و براق بودن پوست است که البته این موارد اغلب نشانه ی پوست های چرب است و به ندرت دیگر پوست ها را نیز درگیر می سازد.

برای تشخیص نوع پوست خشک خود، باید به میزان ترشح چربی توسط پوست و اینکه صبح به صبح چه میزان چربی روی صورت وجود دارد، دقت کنید. به نوع پاک کننده خود دقت کنید و ببینید بعد از استفاده از محصول پاک کنندتون چه میزان خشکی روی پوست احساس می کنید. اگر بعد از استفاده از پاک کننده مخصوص پوست خشک، احساس خشکی و کشش دارید، حتماً پوست بسیار خشکی دارید ولی اگر پاک کننده شما برای پوست چرب است، امکان دارد که شما محصول مناسبی را برای پوست خود انتخاب نکرده باشید و پوست شما نرمال و یا کمی خشک باشد.

بهترین پاک کننده های پوست

اگر پوست خشک دارید پاک‌کننده‌های مرطوب‌کننده را انتخاب کنید

پاک‌کننده‌های پوست که محتوی عصاره میوه‌جات و روغن‌های ضروری هستند بهترین گزینه برای پوست‌های خشک به‌حساب می‌آیند. این پاک کننده‌ها نه تنها پوست را مرطوب کرده بلکه باعث صافی و منعطف شدن پوست می‌گردند. پاک‌کننده‌هایی که حاوی روغن نارگیل و روغن اسطوخودوس هستند عمیقاً پوست شما را تمیز کرده و مرطوب می کنند.

بهترین پاک کننده برای پوست های خشک شیرپاک کن ها هستند که هم بسیار عمیق و عالی پوست را تمیز می کنند و هم رطوبت پوست را حفظ می کنند.

غلظت پاک کننده‌های پوست را بشناسید

یکی از مواردی که در انتخاب بهترین پاک کننده های پوست اهمیت دارد این است که این پاک‌کننده دارای غلظت مناسب پوست باشد. شما وقتی برای خرید به داروخانه مراجعه می‌کنید با انواعی از مایع‌های غلیظ و کرمی روبه‌رو می‌گردید. هرکدام از این غلظت‌ها می‌تواند مناسب نوع خاصی از پوست باشد. برای مثال پاک‌کننده‌های کرمی می‌تواند برای پوست‌های خشک مناسب باشد درحالی‌که پاک‌کننده‌های فومی و ژل مانند برای پوست‌های چرب می‌تواند مناسب باشد.

از پاک‌کننده‌های خشن دوری کنید

بهتر است از انواع پاک کننده های خشن همراه با خاصیت کف کنندگی زیاد جلوگیری کنید. این پاک‌کننده‌ها به دلیل اثرات خشن پاک‌کنندگی پوست تمامی چربی‌های پوست را از بین می‌برد و پوست را خشن و زبر می‌کند.

پاک‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که دارای ترکیبات لایه‌بردار هستند

لایه‌برداری برای پوست شما می‌تواند خوب باشد البته نه لایه‌برداری هر روز که این نیز ضررهای خود را دارد. بهتر است این محصولات شامل ترکیباتی باشند که بتواند لایه پوست‌های مرده و شاخی سطح را جدا کند. با جدا شدن این لایه بی شک اکسیژن رسانی به پوست بیشتر شده که باعث افزایش گردش خون می شود.

بهترین پاک کننده های پوست

از پاک‌کننده‌های خاص برای مشکلات خاص پوستی استفاده کنید

بیشتر پاک‌کننده‌هایی که در بازار وجود دارد برای مشکلات خاص پوستی فرموله شده‌اند. این پاک‌کننده‌ها اغلب با نام مشکل موردنظر برچسب می‌شوند برای مثال پاک‌کننده‌های مخصوص پوست‌های آکنه‌ای.

از سولفات دوری کنید

صرف نظر از نوع پوستی که دارید می‌بایست از سولفات‌ها دوری کنید. سولفات‌ها دترجنت های مصنوعی هستند که می توانند پوست شما را مستعد ایجاد آکنه کند.

محصولات را آزمون کنید

ممکن است ترکیبی در برخی از پاک‌کننده‌های برند خاصی وجود داشته باشد که در صورت استفاده باعث واکنش‌های آلرژیک پوستی شود. بهتر است قبل از استفاده به روی پوست خود مقدار کمی از آن را روی پوست دست خود آزمون کنید و در صورت عدم وجود حساسیت نسبت به استفاده آن اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه