کرم روز و شب چیست؟

خواه از یک روال 2 مرحله ای برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید یا  اینکه یک روال 10 مرحله ای ، به هر حال به احتمال زیاد در میان کرم هایتان کرم روزانه یا شبانه خواهید داشت. خانم ها معمولا از انواع مختلف کرم ها مانند کرم شب و کرم روز استفاده می کنند ، استفاده از کرم روز و کرم شب برای داشتن یک پوست شاداب و بدون نقص ضروری است. اما تفاوت کرم روز و شب چیست؟ مهم ترین تفاوت آنها در واقع در عملکرد مواد تشکیل دهنده ی این محصولات بر روی پوست است. ترکیبات این کرم ها منجر می شود تا استفاده و خواص هر کدام از آنها متفاوت باشد. ما در ادامه به بررسی ترکیبات و خواص کرم های روز و شب می پردازیم و همینطور یکی از بهترین برندهای کرم روز و شب با نام ژاک آندرل را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

  • کرم روز چیست؟

کرم های روز به طور کلی محصولات چند کاره ای هستند که پوست را مرطوب می کنند ، به عنوان پایه آرایش بسیار مناسب هستند و گاهی اوقات نیز حاوی SPF برای حفاظت پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب می باشند. چرا که مسلما در طول روز در معرض آفتاب هستید.

به همین خاطر کرم های روزانه ای نظیر کرم روز ژاک آندرل از مواد فعالی مانند رتینول ، اسید گلیکولیک یا آلفا هیدروکسی اسیدها  که می توانند پوست را در معرض آفتاب حساس و تحریک کنند ، ساخته نمی شوند و یکی از تفاوت های عمده بین کرم روز و شب همین است. به این ترتیب کرم های روز دارای موادی هستند که از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کنند، در حالی که کرم های شب چنین موادی ندارند.

کرم های روز حاوی چربی کمتری نسبت به کرم های شب هستند. البته به ندرت استثنا هم وجود دارد که کرم روزچربی بیشتری داشته باشد علاوه بر این ، کرم های روز بسیار سبک تر از کرم های شب هستند. کرم های شب نسبت به کرم های روز بسیار غلیظ تر ، ضخیم تر و قوی تر هستند. بنابراین اگر از کرم های شبانه در روز استفاده کنید ، قطعا این چربی در طول روز شما را اذیت خواهد کرد.

کرم های روز مثل کرم روز ژاک آندرل از پوست در برابر عوامل مضر محافظت می کنند. کرم های روزانه به آبرسانی پوست نیز کمک می کنند زیرا احتمال دهیدراته شدن پوست شما در معرض آفتاب وجود دارد. این کرم ها دارای بافت سبکی هستند ، که باعث می شود منافذ پوست نفس بکشد.

به طور کلی وظیفه کرم های روز مثل کرم روز ژاک آندرل این است که از پوست شما در برابر عوامل محیطی مضر محافظت کنند. در واقع کرم های روز به دلیل تأثیر چندین عاملی و مواد ضد اکسیدانی که دارند ، از پوست در برابر عوامل تخریب کننده پوست مثل آلودگی ، گرد و غبار و اشعه آفتاب محافظت می کنند.

  • کرم شب چیست؟

کرم های شبانه مانند کرم شب ژاک آندرل معمولاً دارای بافت سنگین تری برای مرطوب سازی عمیق پوست هنگام خواب هستند. از آنجا که پوست شما بیشترین ترمیم خود را در طول شب انجام می دهد ، بنابراین کرم های شبانه گاها دارای مواد فعال مانند اسیدها و رتینول هستند تا گردش سلول های پوست را تقویت کنند.

در واقع کرم های شب مثل کرم شب ژاک آندرل به منظور ترمیم و مرطوب سازی پوست استفاده می شوند. کرم های شب گاهی اوقات حاوی موادی مانند ویتامین C ، رتینول و اسیدهای هیدروکسی آلفا هستند که به تقویت محافظ دفاعی پوست کمک می کند. که این ترکیبات حتما باید شبها استفاده شوند و نور نبینند.کرم شب سرشار از آنتی اکسیدان ها و عناصر مرطوب کننده می باشد که این ترکیبات اهمیت ویژه ای برای بازیابی آسیب های پوستی دارند و باعث جوان سازی و تغذیه پوست شما می شوند.

به این ترتیب می توان نتیجه گرفت هر دو کرم روز و کرم شب دو هدف کاملاً متفاوت دارند. کرم شب هنگام خواب کار می کند ، در حالی که کرم روز چیزی است که در تمام روز به آن نیاز دارید. این ترکیبات از این مزیت برخوردارند که به داخل پوست نفوذ کرده و به اندازه ای در پوست بمانند که بتوانند تاثیر خود را بر روی پوست شما اعمال کنند.

کرم روز مانند کرم روز ژاک آندرل پوست شما را تغذیه می کند و مواد مورد نیاز روزانه آن را تأمین می نماید. از آن طرف کرم شب نیز هرگونه تغذیه از دست رفته در طول روز را دوباره در شب بازیابی می کند. برخلاف کرم روز ، کرم های شب حاوی ویتامین های بیشتری هستند زیرا بدن بیشتر این ویتامین ها را در طول شب جذب می کند.

آیا می توانیم از کرم های روز در شب و بالعکس استفاده کنیم؟

استفاده از کرم شب در طول روز و بالعکس (به شرطی که ترکیباتی مثل رتینول و AHAها و … در محصول نباشد )مشکلی ندارد. فقط بزرگترین تفاوتی که احتمالا مشاهده خواهید کرد احساس سنگینی و چربی بیش از حد پوست در طول روز است.  در واقع کرم های شب برای کمک به آبرسانی به پوست در هنگام خواب فرموله شده اند. به همین ترتیب ، آنها غنی از مرطوب کننده هایی هستند که برای استفاده در طول روز طراحی نشده اند و ممکن است در طول روز پوست شما را براق نشان دهد. اما اگر پوست شما به شدت خشک است استفاده از کرم شب در طول روز نیز می تواند برای شما مفید باشد.

همچنین از نظر تئوری می توانید در طول روز از کرم شب استفاده کنید. با این حال ، اگر قصد خروج از خانه را دارید ، ضروری است که از مرطوب کننده با ضریب محافظت در برابر آفتاب (SPF) حداقل 15 استفاده کنید.

هنگام خرید کرم روز و شب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر قبلاً چنین کرم هایی را خریداری نکرده اید ، شناخت ترکیباتی که می توانند در این دو کرم تفاوت ایجاد کنند مهم است. به گفته دکتر متخصص پوست کرم های روز باید به جای ترکیباتی مانند هیدروکینون و اسید گلیکولیک از ترکیبات ملایم تری برخوردار باشند زیرا احتمال تحریک پوست و رنگدانه های پوستی در طول روز و هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب وجود دارد.

کرم شب نیز باید دارای مرطوب کننده همراه با رتینوئیک اسید و AHA ها باشد ، به خصوص در زمستان ها زیرا عدم وجود آنها می تواند منجر به تحریک و خشکی پوست شود. برای مراقبت بهتر و بیشتر از پوستتان توصیه می شود از کرم روز در طول روز و از کرم شب قبل از خواب استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه