ویتامین C و AHA و تاثیر آنها بر پوست

ویتامین C و AHA و تاثیر آنها بر پوست

اگر به دنبال راهی برای روشن تر و شاداب تر شدن پوست صورت خود هستید، ویتامین C و AHA از بهترین ترکیبات موجود در برخی از لایه بردارها، سرم ها و کرم های پوستی هستند که به شما برای داشتن پوست شفاف و سالم کمک می کنند. در اینجا ویتامین C و AHA و تاثیر آنها بر پوست را مورد مطالعه قرار می دهیم. با کیمیا نفیس همراه باشید.

ویتامین C علاوه بر اینکه لک های پوستی را محو می کند دارای خاصیت ضد چروک است و در نتیجه با پیری زودرس مقابله می کند. اما قبل از اینکه از محصولات حاوی ویتامین C نظیر اکسیر جوانی ویتامین C تغلیظ شده الکسیس موجود در فروشگاه اینترنتی کیمیا نفیس استفاده کنید بهتر است پوست خود را برای جذب بهتر این ویتامین جادویی آماده کنید اگر می پرسید چگونه؟ ما به شما استفاده از سازگارترین لایه بردار با ویتامین C یعنی لایه بردارهای حاوی AHA را پیشنهاد می کنیم. در ادامه ارتباط ویتامین C و AHA و تاثیر آنها بر پوست را مورد بررسی قرار می دهیم.

بررسی ویتامین C و AHA و تاثیر آنها بر پوست

AHA ها اسیدهای هیدروکسی هستند که نباید با اسید هیالورونیک اشتباه گرفته شوند. متداول ترین آنها AHA (آلفا هیدروکسی اسیدها) و BHA (اسیدهای بتا هیدروکسی اسید) هستند که ده ها سال است روی هر دوی آنها تحقیق می شود و درحال حاضر به طور گسترده ای در تولید برخی از محصولات مراقبت از پوست نظیر لایه بردارها مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی محصولاتی که در فرمولاسیون آنها AHA  یا اسیدهای آلفا-هیدروکسی وجود دارد مثل کرم آلفاسل AHA 15% لایسل و یا کرم لایه بردار AHA15 % مدیلن گزینه ای عالی برای از بین بردن سلول های پوستی مرده محسوب می شوند. در حقیقت این محصولات باعث جداسازی سلول های قدیمی و مرده از سطح پوست شما می شوند، بنابراین با لایه برداری پوست به روشن و شاداب شدن پوست شما کمک می کنند.

بررسی ویتامین C و AHA و تاثیر آنها بر پوست

بعد از استفاده از این لایه بردار می توانید از محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین C نظیر اکسیر جوانی ویتامین C تغلیظ شده الکسیس ، کرم تغذیه کننده پوست حاوی ویتامین C اورین بیوتک و یا سرم ویتامین C مدیلن استفاده کنید. ویتامین C دارای آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که باعث تقویت و درخشندگی پوست شما می شود و به محو شدن لکه های ناشی از آفتاب نیز کمک می کند. تقویت بافت پوست ، سفت کردن پوست و جلوگیری از افتادگی آن به همراه ترمیم خطوط ریز چین و چروک و حفظ درخشندگی پوست همگی بخشی از خواص استفاده از محصولات حاوی ویتامین C هستند.

شما می توانید هرکدام از این محصولات (AHA یا ویتامین C) را به تنهایی نیز استفاده کنید، اما اگر واقعا می خواهید در مدت زمان کوتاه تری به نتیجه دلخواه خود دست یابید بهتر است هر دو را در روال مراقبت از پوست خود قرار دهید.

ابتدا از ویتامین C استفاده کنیم یا AHA ؟

از آنجا که محصولات حاوی AHA معمولاً نسبت به محصولات ویتامین C اسیدی تر هستند، بنابراین با لایه برداری از پوست شما، سطح آن را برای سایر محصولات مراقبت از پوست آماده می کنند. از طرفی AHA پوست را برای جذب ویتامین C آماده می کند. ویتامین C  یکی از ویتامین های ضروری برای پوست شما است که موجب روشن تر شدن و همینطور سفت شدن پوست شما می شود. توصیه می شود اگر برای بار اول است که از محصولات حاوی آلفا -هیدروکسی اسید ها استفاده می کنید ابتدا محصولاتی با درصد AHA کمتر را انتخاب کنید. و فواصل مصرف را افزایش دهید .

بهترین زمان استفاده AHA و ویتامین C کدام است؟

اگر پوست خشک و حساسی دارید لازم نیست که پس از هر بار لایه برداری پوست بلافاصله از ویتامین C استفاده نمایید، بلکه برای جلوگیری از ملتهب شدن پوست می توانید از آنها در ساعات متفاوتی از شبانه روز استفاده کنید. در حقیقت از آنجایی که AHA ها ، BHA ها و ویتامین C همه ترکیبات اسیدی هستند، بنابراین استفاده همزمان از آنها خطر التهاب پوستی و تحریک پذیری پوست شما را بیشتر می کند. بنابراین شما می توانید از ویتامین C در صبح و از فرمولاسیون های حاوی AHA و یا BHA در شب استفاده کنید. اما چرا؟

وحتی  می توانید یک شب در میان از این دو محصول استفاده نمایید .

ابتدا از ویتامین C استفاده کنیم یا AHA ؟

از آنجا که AHA پوست را به نور خورشید حساس تر می کند بنابراین بهتر است در هنگام شب مورد استفاده قرار بگیرد.

البته اگر پوست شما قادر به تحمل هر دوی این ترکیبات است، می توانید بلافاصله بعد از لایه برداری با AHA از ویتامین C استفاده کنید که در این صورت ویتامین C بهتر جذب پوست خواهد شد. چرا که AHA با از بین بردن سلول های پوستی مرده، میزان نفوذ مواد مغذی در پوست را افزایش می یابد.

چرا باید به pH محصولات مراقبت از پوست دقت کنیم؟

یک نکته مهم دیگر که در انتخاب زمان استفاده از محصولات مراقبت از پوست بسیار مهم است توجه به pH محصولات گوناگون است. برای مثال هنگامی که شما دو محصول با pH مشابه و یا نزدیک بهم دارید، می توانید بلافاصله و به طور همزمان از آنها استفاده کنید. دلیل این امر این است که آنها به شکلی فرموله شده اند تا اثر خود را در همان سطح اسیدیته حفظ کنند. بنابراین، به محض جذب اولین لایه از محصول اول، می توانید لایه دوم را با محصول دوم به پوست خود بمالید. اما اگر pH محصولات متفاوت است ابتدا باید محصولی را برای مصرف انتخاب کنید که از pH پایین تری برخوردار است.

همچنین اگر اختلاف زیادی میان pH محصولات وجود دارد بهتر است برای مدت زمانی مثلا (حدود 30 دقیقه) میان استفاده از محصول اول و دوم فاصله بیندازید، تا هر محصول بتواند به خوبی در محدوده pH مطلوب خود کار کند. بنابراین اگر زمان کافی برای انتظار کشیدن ندارید باید از یک محصول حاوی  ویتامین C که به pH لایه بردار شما نزدیک است و یا به هیچ عنوان وابستگی به pH ندارد استفاده کنید.

الان که راز ترکیب  AHA و ویتامین C را فهمیدید، می توانید با خیال راحت هر دوی آنها را در روال مراقبت از پوست خود قرار دهید.

منبع: https://theskincareedit.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه