ضعیف شدن پوست سر و درمان آن

ضعیف شدن پوست سر یکی از دلایل رایج ریزش مو در میان زنان و مردان است. در واقع وقتی پوست سر ضعیف می شود ،  موها نیز شروع به شکستن و نازک شدن می کنند. اما علت ضعیف شدن پوست سر و درمان آن چیست؟ در ادامه ضمن بررسی این موضوع به معرفی محصولاتی می پردازیم که صرفا برای تغذیه و تقویت پوست سر تولید شده اند. از این محصولات می توان به محلول انرژی بخش مو و تقویت کننده پوست سر سپیژن اشاره کرد.

ضعیف شدن پوست سر و درمان آن

هنگامی که پوست سر ضعیفی دارید ، ممکن است حالتی را تجربه کنید که موهای شما به راحتی خرد می شوند یا می ریزند ، در نتیجه موهای شما کم حجم و نازک می شوند. ضعف پوست سر همچنین می تواند موجب خشکی موها و آسیب دیدگی آنها شود. همچنین موهای شما در این صورت معمولا حالت پذیر نخواهند بود. بنابراین باید با یک روش مناسب به دنبال تقویت پوست سر خود باشید. چرا که تقویت پوست سر برای داشتن موهای سالم با ریشه های قوی لازم است.

اما چگونه می توانیم پوست سر ضعیف شده را درمان کنیم ؟ خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی محصولات متنوعی برای تقویت مو و پوست سر موجود شده اند. برای مثال محلول انرژی بخش مو و تقویت کننده پوست سر سپیژن یکی از محصولات بی نظیر موجود در فروشگاه اینترنتی کیمیا نفیس است که استفاده از آن به شدت برای افرادی که پوست سر ضعیفی دارند توصیه می شود.

علل شایع ضعیف شدن پوست سر

هنگامی که پوست سر شما ضعیف می شود می تواند حتی به موهای سالم و جدیدی که به تازگی روییده شده اند نیز آسیب برساند. پس اگر موهای خود را دوست دارید ضعف پوست سر را جدی بگیرید و به دنبال راهی برای تقویت آن باشید.

  • ژنتیک

ضعف پوست سر مو می تواند به دلیل شرایط مختلفی ایجاد شود. اولین مورد ممکن است یک دلیل ساده و آن هم ژنتیک باشد. مثلا اگر مادر شما پوست سر و همینطور موهای ضعیفی دارد ، شما نیز ممکن است مستعد ریزش مو باشید.

  • برخی از شرایط پزشکی خاص

زایمان ، کم خونی شدید ، تاثیر رادیکال های آزاد ، استرس و برخی از بیماری های سخت نیز ممکن است در ضعف بیشتر پوست سر موثر باشند.

علل شایع ضعیف شدن پوست سر

  • عدم برخورداری از یک رژیم غذایی سالم

عدم برخورداری از یک رژیم غذایی سالم و مغذی که تمام ویتامین ها و مواد معدنی لازم را به پوست سر برساند نیز می تواند دلیل مهم دیگری در ضعیف شدن پوست سر باشد.

  • پردازش های شیمیایی بر روی مو

برخی از آسیب های خارجی نیز می توانند باعث ضعیف شدن پوست سر و به دنبال آن ضعیف شدن موهای شما گردند. برای مثال فرآیندهای شیمیایی مانند رنگ آمیزی مرتب موها یا فر کردن موها رطوبت طبیعی موها را از بین برده و پوست سر شما و همینطور موهای شما را ضعیف می کند.

  • بیماری های مربوط به پوست سر

ناگفته نماند ضعیف شدن پوست سر می تواند ناشی از بیماری های پوستی نظیر قارچ ، پسوریازیس یا شوره سر (درماتیت سبورئیک) باشد. درماتیت سبورئیک باعث از بین رفتن پوست سر شما می شود و در نتیجه پوسته هایی چرب با رنگ مایل به زرد در مو ایجاد می کند. علل آن شامل تغییرات هورمونی یا چربی اضافی در پوست است و درمان آن نیز معمولاً استفاده از یک شامپوی ضد شوره و یا داروی ضد قارچ است. همچنین در شرایط حادتر بهتر است حتما با یک پزشک مشورت نمایید.

چگونه پوست سر ضعیف شده را درمان کنیم؟

– از محلول های تقویت کننده پوست سر استفاده کنید

برای تقویت و مرطوب سازی پوست سر و جلوگیری از ضعیف شدن بیشتر آن ، توصیه می شود در کنار داشتن یک رژیم غذایی سالم ، مواد مورد نیاز پوست سر را به صورت موضعی مستقیما به پوست سر برسانید تا سریع تر آن را درمان کنید و در نتیجه از ریزش بیشتر موهای خود جلوگیری کنید. محلول انرژی بخش مو و تقویت کننده پوست سر سپیژن از تمام آنچه پوست سر و موی شما برای تغذیه ، حیات و زیبایی نیاز دارد برخوردار است.

همین الان می توانید این محصول را از ما خریداری کنید و به پوست سر و موهای خود جان دوباره ببخشید. این محلول پوست سر را تحریک کرده و با تقویت آن باعث شروع مجدد رشد مو می شود. همچنین علاوه بر محلول های ضد التهاب و تقویت کننده پوست سر ، توصیه می شود از شامپوهای ملایم و مناسب برای پوست سر ضعیف شده استفاده کنید.

چگونه پوست سر ضعیف شده را درمان کنیم؟

از پوست سر و موهای خود بیشتر مراقبت کنید

همانطور که گفته شد تغذیه و آبرسانی نقش اساسی در سلامت پوست سر و موها دارد. علاوه بر این سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگ کردن مرتب موها و دیگر پردازش های شیمیایی بر روی پوست سر خودداری کنید. اگر هم باید موهای خود را رنگ کنید ترجیحا از رنگ موهای بدون آمونیاک استفاده کنید تا رطوبت پوست سر و موهای شما حفظ شود. ترجیحا باید استفاده از مدل موهایی که به پوست سر فشار می آورند مثل مدل موی دم اسبی را نیز کنار بگذارید. همچنین می توانید با یک پزشک متخصص در مورد مصرف مکمل های غذایی نظیر بیوتین و نیاسین صحبت کنید تا به تقویت و سلامت بیشتر موهای خود کمک کنید.

– غذای سالم و مغذی مصرف کنید

همواره اطمینان حاصل کنید که روزانه مقدار زیادی آب می نوشید و غذاهای سالم حاوی ویتامین ، پروتئین ، چربی و کربوهیدرات به میزان کافی مصرف می کنید. همچنین غذاهای غنی از کلسیم و ویتامین های A  ، B ، C و E بخورید و یا از مکمل های غذایی استفاده کنید تا از درون بدن نیز مواد غذایی مورد نیاز را به پوست سر و موهایتان برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه