پیشگیری و درمان ریزش مو

پیشگیری و درمان ریزش مو

دلایل مختلفی منجر به ریزش مو در زنان و مردان می شود. تغییرات فصلی ، استرس ، کمبود آهن و اختلالات هورمونی از جمله دلایلی هستند که در ریزش موی اغلب افراد نقش دارند. خوشبختانه ریزش مو با روش های مختلفی از جمله استفاده از لوسیون های ضد ریزش و تقویت کننده قابل کنترل است. در این بخش ضمن اشاره به روش های پیشگیری و درمان ریزش مو ، نتایج استفاده از لوسیون ضد ریزش HT2 درمالیست و همینطور لوسیون رویش مو HT1 درمالیست را مورد بررسی قرار می دهیم.

خوب است در اینجا یادآور شویم که ریزش 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است ، با این حال ، اگر این تعداد افزایش یافت ، باید به فکر درمان و کنترل ریزش مو بود. برای پیشگیری و درمان ریزش مو باید در ابتدا دلایل ریزش مو را مورد بررسی قرار داد. در واقع هنگامی که شما دلیل ریزش موی خود را بدانید قطعا بهتر می توانید جلوی ریزش آن را بگیرید.

برخی از رایج ترین دلایل ریزش مو

  • آسیب جسمی:

هر نوع آسیب جسمی ، جراحی ، تصادف  ، بیماری جدی یا حتی آنفلوانزای موقتی می تواند باعث ریزش مو شود. خوشبختانه سه تا شش ماه پس از هر کدام از این شرایط جسمی به مرور همراه با بهبودی بدن ، موهای شما نیز دوباره رشد می کنند. برای درمان سریع تر در این مدت می توانید از برخی لوسیون های تقویت کننده مو استفاده نمایید.

  • بارداری و شیردهی:

ریزش مو مربوط به بارداری در بیشتر موارد بعد از تولد کودک دیده می شود. اما نگران نباشید؛ موهای شما ظرف چند ماه بهبود می یابد. ریزش مو در مادران شیرده معمولاً پس از ماه ششم متوقف شده و موها بهتر می شوند. بهتر است در این دوران هرگز از سشوار با دمای بالا و همینطور مواد شیمیایی مانند رنگ مو استفاده نکنید.

  • مصرف بیش از حد ویتامین A:

استفاده بیش از حد از مکمل ها یا داروهای حاوی ویتامین A می تواند باعث ریزش مو شود. این مشکل با متعادل شدن سطح ویتامین A در بدن برطرف می شود.

  • کمبود پروتئین:

اگر عادات غذایی شما فاقد پروتئین کافی است ، بدن شما رشد مو را متوقف کرده و پروتئین را در جای دیگر توزیع می کند. برای جبران چنین وضعیتی باید منابع اصلی پروتئین از جمله ماهی ، گوشت و تخم مرغ را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

طاسی با الگوی مردانه

  • طاسی با الگوی مردانه:

دو سوم مردان قبل از شصت سالگی از مشکل طاسی سر رنج می برند. این نوع طاسی در اثر ترکیب ژن ها و هورمون های مردانه ایجاد می شود. عمل کاشت مو یکی از گزینه های درمانی رایج به خصوص در میان جوانان است. غیر از کاشت مو با استفاده از لوسیون های قوی نظیر لوسیون رویش مو HT1 درمالیست می توان تا حدود زیادی از ریزش شدید موها جلوگیری کرد. این محلول درمانی جهت جلوگیری از ریزش مو و کمک به رویش مجدد مو بسیار موثر است.

  • عوامل ژنتیکی:

ژنتیک ، یکی از مهمترین دلایل و علت شایع ریزش مو در زنان و مردان است.

  • مشکلات هورمونی:

شرایطی مانند بارداری و یائسگی که باعث تغییرات هورمونی می شوند ، می توانند مشکل ریزش موی شما را تحریک کنند. آزمایش خون در روز دوم یا سوم قاعدگی می تواند مشخص کند که آیا مشکل ریزش موی شما به خاطر تغییرات هورمونی است یا خیر. در این خصوص حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

  • استرس و افسردگی:

مشکلات روحی مانند افسردگی ، تنش و اضطراب از دلایل مهم ریزش مو هستند. در این صورت حفظ آرامش و کنترل احساسات می تواند منجر به کاهش ریزش مو گردد.

  • سوء تغذیه:

عادت های غذایی نامناسب دلیل مهم دیگری است که در ریزش مو نقش دارد. به منظور جلوگیری از ریزش مو ناشی از سوء تغذیه یک رژیم غذایی منظم و متعادل برای تغذیه فولیکول های مو ، که از سلول های زنده تشکیل شده اند ، مورد نیاز است. ریزش مو می تواند به دلیل کمبود ویتامین و مواد معدنی باشد. کمبود ویتامین B12 ، ویتامین D ، اسید فولیک ، روی ، بیوتین و آهن منجر به ریزش مو می شود. بنابراین با یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می توانید به رشد و استحکام موهای خود کمک کنید.

  • برخی بیماری های پوستی:

ایجاد برخی بیماری های پوستی مانند پسوریازیس ، اگزما ، آکنه و غیره در پوست سر نیز می تواند منجر به ریزش مو شود. در این صورت با درمان بیماری زمینه ای می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

کنترل ریزش مو

  • استفاده از داروهای خاص:

قرص های ضد بارداری ، داروهایی که برای درمان بیماری غده تیروئید استفاده می شوند ، داروهای مربوط به غدد فوق کلیوی ، فشار خون بالا ، افسردگی و قلب می توانند باعث ریزش مو شوند.

  • شیمی درمانی:

شیمی درمانی یک درمان اجباری برای اکثر بیماران سرطانی است. برخی از داروهایی که در طی شیمی درمانی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند پایه و اساس ریزش مو را ایجاد کنند. البته پس از پایان شیمی درمانی موها دوباره رشد می کنند. اما ، ممکن است رنگ یا حالت آن تغییر نماید.

  • استفاده مکرر از رنگ مو و وسایل حالت دهنده مو:

استفاده مکرر از رنگ مو و همینطور وسایل حالت دهنده مو مانند سشوار باعث تسریع در روند ریزش موهای شما می شود. و بخصوص می تواند در ساقه موها برای شما ریزش شدید ایجاد کند.

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک:

سندرم تخمدان پلی کیستیک ، یکی دیگر از بیماری هایی است که منجر به عدم تعادل های هورمونی در زنان می شود. این بیماری منجر به کیست تخمدان ، افزایش وزن ، افزایش خطر ابتلا به دیابت ، تغییر در چرخه قاعدگی ، ناباروری و کم پشتی مو می شود. اگر متوجه علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک در خود شده اید، حتما به یک پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید.

چربی کف سر :

ترشح چربی بیش از اندازه و درست تمیز نشدن این چربی از کف سر می تواند به مرور اکسیژن رسانی را به ریشه مو کاهش داده و باعث ریزش موها گردد.

ریزش مو در کودکان

دلایل ریزش مو در کودکان شامل کمبود ویتامین B12 ، گواتر ، کم خونی و کمبود روی است. گسترش قارچ بین کودکان به دلیل استفاده از شانه یا کش موی مشترک نیز باعث ریزش مو می شود. همچنین آلوپسی در کودکان دلیل مهم دیگر خصوصاً در بیمارانی است که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. علاوه بر این ، وسواس کشیدن مو ، که یک اختلال روانشناختی است ، ممکن است منجر به ریزش مو در کودکان به خصوص در زمان استرس آنها شود. برخی از اختلالات سیستم ایمنی بدن هم می تواند منجر به از بین رفتن موها در قسمت های دیگر بدن شود. فقط یک متخصص پوست می تواند علت آن را به طور دقیق تشخیص دهد.

پیشگیری و درمان ریزش مو با استفاده از محصولات مراقبت از مو

بسیاری از انواع ریزش مو قابل درمان است. امروزه محصولات زیادی در بازار وجود دارند که به صورت کاملا تخصصی و با تکنولوژی روز دنیا برای درمان و کنترل ریزش مو طراحی و تولید شده اند. برای مثال استفاده از برخی لوسیون های ضد ریزش مو نظیر لوسیون ضد ریزش HT2 درمالیست از ریزش موهای شما جلوگیری کرده و به بهبود رشد مو و همینطور تقویت موهای شما کمک می کند.

خیلی از مشتریان فروشگاه اینترنتی کیمیا نفیس علاوه بر لوسیون ضد ریزش HT2 درمالیست از لوسیون رویش مو HT1 درمالیست نیز استقبال زیادی کرده اند. این محصول با ایجاد انرژی لازم و تحریک سلول های بنیادی ریشه ی مو در فاز آناژن باعث رویش موی سر شما می گردد. هر دو محصول لوسیون ضد ریزش HT2 درمالیست و همینطور لوسیون رویش مو HT1 درمالیست هم اکنون در فروشگاه اینترنتی کیمیانفیس موجود و قابل سفارش است.

استفاده از لوسیون ضد ریزش مو برای پیشگیری و درمان ریزش مو

برای پیشگیری و درمان ریزش مو علاوه بر استفاده از لوسیون های ضد ریزش مو ، نکات زیر را فراموش نکنید:

-تا حد امکان از استعمال سیگار خودداری کنید.

-عادت های بد غذایی نظیر خوردن فست فود و غذاهای چرب را کنار بگذارید.

-سعی کنید روزانه حداقل 8 ساعت بخوابید.

-سعی کنید از استرس جلوگیری کرده و همواره آرامش خود را حفظ کنید.

-مقدار زیادی غذای حاوی اسیدفولیک مصرف کنید.

-از شامپو و لوسیون های تقویت کننده و ضد ریزش مو  استفاده کنید. ( همین الان از ما مشاوره رایگان دریافت کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه