مراقبت های لازم پس از کاشت مو

مراقبت های لازم پس از کاشت مو

دوران نقاهت پس از پیوند مو مهمترین مرحله برای اطمینان از موفقیت عمل شما محسوب می شود. بنابراین حتما باید به مراقبت های لازم پس از کاشت مو توجه نمایید و  از داروها و محصولات مناسب برای کاشت مو استفاده کنید. انجام فعالیت های بدنی سخت و همینطور استخر رفتن نیز در این دوران ممنوع است. برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر همیشه باید دستورالعمل های پزشک خود را رعایت کنید.

در این مقاله ، ما در مورد مراقبت های لازم پس از کاشت مو و محصولات تخصصی کاشت مو که در فروشگاه کیمیا نفیس موجود است بحث خواهیم کرد.

نکات و مراقبت های لازم پس از کاشت مو که باید رعایت کنید

ریزش مو را می توان به دلایل مختلفی همچون افزایش سن ، عوامل هورمونی ، استرس یا مسائل ژنتیکی نسبت داد. بسیاری از آقایان و خانم ها برای بازیابی موهای از دست رفته خود ، روش کاشت مو را انتخاب می کنند. در حال حاضر کاشت مو در خانم ها و آقایان به دلیل کارایی بالایی که دارد به یکی از روش های رایج به ویژه برای درمان طاسی سر تبدیل شده است.

پس از انجام عمل کاشت مو  به شما توصیه می شود به منظور کاهش هر نوع تورم بعد از عمل و همینطور اطمینان از محافظت در برابر هرگونه عفونت، از یک برنامه مراقبت کامل بعد از عمل پیروی کنید

بعد از کاشت مو دیگر نیازی به ماندن در بیمارستان نیست. می توانید پس از چند ساعت استراحت به خانه بروید و با رعایت برخی نکات و انجام مراقبت های لازم پس از کاشت مو زندگی عادی خود را ادامه دهید. در ادامه به برخی از مهم ترین مراقبت های لازم پس از کاشت مو اشاره می کنیم.

  • برگشتن به سر کار بعد از عمل کاشت مو

در شرایط عادی، می توانید روز بعد از عمل پیوند مو به سر کار خود برگردید. البته این به ماهیت کار شما بستگی دارد. مثلا اگر در محل کار نیاز به پوشیدن کلاه ایمنی دارید و یا کار شما مستلزم تلاش فیزیکی سخت است بهتر است دو هفته یا حتی یک ماه مرخصی دریافت کنید.

نکات و مراقبت های لازم پس از کاشت مو که باید رعایت کنید

  • ورزش کردن بعد از عمل کاشت مو

به خاطر داشته باشید که نمی توانید در طول ماه اول ورزش کنید. به خصوص ورزش های رزمی و سخت تا حداقل 90 روز  بعد از کاشت مو باید کنار گذاشته شوند. همچنین بهتر است از هرگونه فعالیتی که موجب تعرق شما می شود در هفته اول تا حد امکان خودداری کنید.

علاوه بر این ، مهم است که پس از انجام عمل 14 روز از استخر استفاده نکنید زیرا میزان کلر آب می تواند برای پوست سر تحریک کننده باشد. همچنین باید از شنا در دریا نیز به دلیل خطر باکتری و عفونت اجتناب کرد.

  • دوری از نور مستقیم آفتاب بعد از عمل کاشت مو

دو هفته اول پس از کاشت مو نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید. در شرایطی که ناچار هستید در محیط سر باز قرار بگیرید حتما از یک کلاه مخصوص که به موها آسیب نمی رساند استفاده کنید.

  • شستن موها بعد از عمل کاشت مو

پس از انجام عمل کاشت مو ، شما می توانید معمولا از روز چهارم به بعد با استفاده از آب ولرم سر خود را بشویید. موهای خود را خیلی آرام و لطیف لمس کنید. سپس به آرامی آن را با استفاده از حوله های کاغذی خشک کنید. بعد از ماه اول می توانید با حوله معمولی نیز موی خود را خشک کنید.

در هفته اول بهبودی ، برای کاهش تورم و التهاب توصیه می شود از داروهای ضد التهاب به تجویز پزشک متخصص خود استفاده کنید. این تورم کاملا طبیعی است و با کمک داروهای ضد التهاب بهبود می یابد. همچنین ممکن است در روزهای اول متوجه خارش و سوزش سر شوید. برای تسکین آن می توانید از محلول تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

در هنگام شستشو بهتر است از شامپو های بعد از کاشت استفاده کنید.این محصولات در غالب فوم هستند بدون نیاز به ماساژ ،کف سر و آلودگی ها را پاک کرده ،تاثیر ضد التهاب و ضد درد دارند و باعث تقویت ریشه موهای شما می شوند .

معرفی محصولات تخصصی مراقبت از مو بعد از کاشت

بعد از کاشت مو پزشک حتما به شما توصیه می کند که از شامپو و لوسیون مخصوص کاشت مو که بدون مواد شیمیایی هستند استفاده کنید. شما باید حداقل 14 روز پس از انجام عمل از این نوع محصولات استفاده کنید. پس از بهبودی کامل، می توانید به حالت عادی شستشوی موهای خود بازگردید. که بهتر است استفاده از شامپو ها و لوسیون ها بعد از کاشت را تا 6 ماه پس از کاشت ادامه دهید .

همچنین به یاد داشته باشید که بعد از عمل، پوست سر شما بسیار حساس می شود. بنابراین برای جلوگیری از خارش آن حتما از محلول تجویز شده پزشک و همینطور محصولات تخصصی کاشت مو استفاده نمایید.

معرفی محصولات تخصصی مراقبت از مو بعد از کاشت

خاراندن سر در این شرایط منجر به خونریزی می شود و حتی ممکن است برخی از موهای جدید کاشته شده را نیز از بین ببرد، بنابراین جلوگیری از این امر بسیار مهم است. برخی از محصولات پیشنهادی استاندارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم می تواند به بهبود التهاب و سوزش سر شما کمک کند.

برای اینکه از نتیجه کاشت موی خود لذت کامل ببرید ، باید محصولات تخصصی کاشت مو را در برنامه مراقبت روزانه از موی خود قرار دهید. برخی از این محصولات تخصصی عبارتند از:

برخی از ویژگی های بارز این محصولات عبارتند از:

– این محصولات گردش خون را در پوست سر شما بهبود می بخشند و مواد مغذی اساسی پوست سر و مو را تامین می کنند. با این کار موجب افزایش رشد فولیکول های کاشته شده می شوند.

– موجب کاهش درد، تورم و التهاب ناشی از انجام عمل جراحی می شوند.

– ترکیبات طبیعی این محصولات با رطوبت رسانی مناسب به پوست سر به تسریع روند ترمیم زخم ها کمک می کنند و از ایجاد شوره سر نیز جلوگیری می کنند.

– با اثر ضد باکتریایی و ضد عفونت خود از ایجاد اسکار، کلوئید و جوش در پوست سر جلوگیری می کنند و همینطور با تنظیم سنتز کلاژن به ترمیم سریع تر زخم ها در نواحی تحت درمان پوست سر کمک می کنند.

– خونریزی، سوزش و التهاب ناشی از عمل کاشت مو را مهار می کنند.

منبع: برگرفته از longevitahairtransplant.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه