کلاژن و استحکام پوست

کلاژن و نقش آن در استحکام پوست

اگر علاقه مند هستید در مورد کلاژن و نقش آن در استحکام پوست و همینطور چگونگی افزایش کلاژن پوست بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را دنبال نمایید.

کلاژن در سال های اخیر به دلیل داشتن مزایای شناخته شده برای پوست ، به شهرت زیادی رسیده است. به طوریکه بیشتر افراد به خصوص خانم ها به دنبال راهی برای افزایش کلاژن پوست خود هستند. برای مثال بسیاری از افراد تصمیم می گیرند رژیم غذایی خود را تغییر دهند. حتی علاوه بر رژیم غذایی برخی تصمیم می گیرند از کرم های حاوی کلاژن و دیگر محصولات مراقبت از پوست برای افزایش کلاژن در پوست خود استفاده کنند. اما به نظر شما کدام یک از این گزینه ها موثرتر است ؟ برای یافتن پاسخ این سوال با کیمیا نفیس همراه باشید.

کلاژن برای پوست مفید است

کلاژن فراوان ترین پروتئین بدن ماست که در استخوان ها، ماهیچه ها، پوست ، تاندون ها و غضروف های بدن وجود دارد. علاوه بر این کلاژن یک جزء اساسی ارگانیسم محسوب می شود و خاصیت ارتجاعی پوست را نیز حفظ می کند. با افزایش سن، بدن کلاژن کمتری تولید می کند که موجب افتادگی پوست و چین و چروک آن می شود. در حقیقت می توان گفت کاهش سطح کلاژن بدن دلیل اصلی پیر شدن ماست.

افزایش کلاژن پوست

نقش اساسی کلاژن در حفظ حالت ارتجاعی پوست است. اگر کلاژن فراوان باشد، پوست ما الاستیک و سفت باقی می ماند. اما مشکل اینجاست که تقریبا بعد از 30 سالگی، تولید کلاژن بدن شروع به کم شدن می کند. با از دست دادن خاصیت ارتجاعی، پوست شما پیر و چروک می شود و این به دلیل از دست دادن کلاژن است.

البته روش های مختلفی برای افزایش مقدار کلاژن در بدن وجود دارد. در این مقاله ، روش هایی را بررسی خواهیم کرد که با استفاده از آن می توانید تولید کلاژن بدن را افزایش دهید. اما پیش از آن باید بدانیم افزایش کلاژن چه فوایدی برای پوست ما خواهد داشت؟

فواید کلاژن و نقش آن در استحکام پوست

فواید کلاژن برای پوست ما بی شمار است. در اینجا به شما مزایای اساسی آن را یادآور می شویم.

1. چین و چروک های پوست را کاهش می دهد

چنانچه پوست شما از مقدار کافی کلاژن برخوردار باشد، پوست شما خاصیت ارتجاعی و استحکام بیشتری خواهد داشت. در این صورت تعداد چین و چروک های پوست شما کم می شود و پوستتان محکم و زیباتر به نظر می رسد.

2. پوست را تغذیه و مرطوب می کند

کلاژن موجب رطوبت رسانی به پوست شما شده و مواد مغذی لازم آن را تامین می کند. علاوه براین کلاژن به عنوان یک لایه محافظ در برابر آلودگی هوا و اثرات زیست محیطی مخرب مانند پرتوهای UV نیز عمل می کند.

3. زخم های پوستی را بهبود می بخشد

افزایش سطح کلاژن بدن موجب تسریع در روند بهبود زخم ها می شود و حتی التهابات اولیه این زخم را نیز کاهش می دهد.

Collagen skin

4. سلولیت را کاهش می دهد

یکی از خواص دیگر این پروتئین صاف و الاستیک نگه داشتن پوست شما است. در واقع عدم استحکام کافی پوست و یا افتادگی پوست به خاطر از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست است که منجر به ظاهر شدن علائم کشش در آن می شود. کلاژن وظیفه تأمین خواص لازم برای مقابله با این نوع پوست را بر عهده دارد.

چگونه کلاژن را در پوست خود تقویت کنیم؟

شما می توانید کلاژن را از چند طریق افزایش دهید: رعایت یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، استفاده از مکمل های حاوی کلاژن و همینطور استفاده از محصولات مراقبت از پوست افزایش دهنده کلاژن پوست از جمله راه های افزایش سطح کلاژن پوست است. در ادامه در خصوص این روش ها توضیح مختصری خواهیم داد.

مصرف غذاهای حاوی کلاژن

خوشبختانه غذاهای زیادی هستند که حاوی پروتئین کلاژن هستند و می توانند در تولید کلاژن بیشتر به بدن ما کمک کنند. مرغ، گوشت، آب قلم گاو یا گوسفند، ماهی و سفیده تخم مرغ برخی از غذاهای اصلی حاوی کلاژن اند.

همچنین مرکباتی مانند لیمو ، گریپ فروت و پرتقال نیز حاوی مقادیر بسیار خوبی ویتامین C هستند. این ویتامین مستقیماً به تولید کلاژن کمک نمی کند، اما به بدن شما کمک می کند تا آن را تولید کند. علاوه بر این ، ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و از شما در برابر رادیکال های آزاد که به کلاژن پوست حمله می کنند نیز محافظت می کند.

مصرف مکمل ها و محصولات مراقبت از پوست حاوی کلاژن

اگر می خواهید تولید کلاژن پوست خود را در طولانی مدت افزایش دهید، غذاها می توانند گزینه بسیار مناسبی باشند. اما باید در نظر داشته باشید که آنها فقط بخش کمی از کلاژن بدن شما را تامین می کنند. برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر بهتر است از مکمل های کلاژن و محصولات مراقبت از پوست حاوی کلاژن مثل اسکراب و لایه بردار پوست صورت و بدن الکسیس، کرم بیوتی افکت کلاژن ساز باله آ، کرم دور چشم بیوتی افکت کلاژن ساز باله آ، پد هیدروژل زیر چشم حاوی کلاژن اکسکلوسیو و … استفاده نمایید.

چگونه کلاژن را در پوست خود تقویت کنیم؟

این محصولات از ترکیبات مختلفی تشکیل شده اند که به افزایش مقدار کلاژن در پوست بدن شما کمک می کنند. به این ترتیب با استفاده مستقیم از کلاژن روی پوست خود می توانید مزایای بهتری کسب کنید. این محصولات علاوه بر کاهش چین و چروک، در بهبود بافت پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی آن نیز موثر هستند.

مصرف مستقیم کلاژن روی پوست، جذب ندارد و تنها در افزایش رطوبت پوست کمک می کند. تامین رطوبت باعث روند کارکرد بهتر سلول ها شده و کلاژن سازی کند نمی شود. در عین حال ترکیباتی مثل ویتامین E در سنتز کلاژن دخالت کرده و کلاژن سازی را افزایش می دهد و باعث اثرات جوانسازی می شود. همچنین ترکیباتی مثل رتینول و یا آلفا هیدروکسی اسید ها و … باعث افزایش سلول سازی و در نتیجه کاهش چین و چروک و سفت شدن پوست می گردند.

شمابرای دریافت نتایج بهتر درکنار مصرف محصولات حاوی کلاژن از این ترکیبات هم کمک گرفته و برای انتخاب محصول مناسب با مشاوران ما مشورت نمایید.

یکی از محصولات تخصصی این فروشگاه اسکراب و لایه بردار پوست صورت و بدن الکسیس است. جالب است بدانید این محصول در کنار لایه برداری سلول های مرده پوست می تواند کلاژن پوست شما را نیز تامین کند.

تا جوان هستید به فکر مراقبت از کلاژن پوست خود باشید

وقتی نسبتاً جوان هستید، قبل از این که اثرات خورشید و یا سایر آسیب ها موجب از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست شما شود، باید با استفاده از کرم های ضدآفتاب و سایر محصولات دیگر شروع به محافظت از کلاژن پوست خود کنید. بعضی از این محصولات اکسیژن رسانی و خون رسانی به کلاژن را افزایش می دهند که همین امر موجب جوانسازی و سفت تر شدن پوست شما می شود.

از طرف دیگر برای حفظ جوانی و زیبایی پوست خود باید عادت های غلط نظیر سیگار کشیدن یا رژیم غذایی پر از چربی را کنار بگذارید و در عوض ورزش کنید و غذاهای سالم مصرف نمایید. مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان نیز از داخل به محافظت از کلاژن بدن شما کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه