ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای کودکان

آیا در مورد ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای کودکان خود چیزی شنیده اید؟ اگر فرزند کوچکی دارید توصیه می کنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید.

با فرا رسیدن فصل تابستان اکثر بچه ها تمایل دارند تا در محیط های باز نظیر پارک ها و یا سواحل مشغول بازی و آب تنی شوند. ما به عنوان والدین بچه ها حتما راهی برای سرگرم کردن آنها پیدا می کنیم. اما آیا به همان میزان که تفریح کودکمان برایمان مهم است، به سلامتی پوست او نیز فکر می کنیم؟

استفاده از ضدآفتاب برای همه به خصوص برای کودکان امری ضروری است. کودکان ممکن است هنگام بازی در خارج از خانه عینک آفتابی و کلاه های نقاب دار را دست و پا گیر بدانند. بنابراین بهترین راه برای محافظت از پوست آنها در برابر اشعه های مضر آفتاب، استفاده از ضد آفتاب مناسب کودکان نظیر کرم ضد آفتاب مدیسان است.

به این نکته حتما توجه کنید که فقط یک آفتاب سوختگی در دوران کودکی می تواند خطر ابتلا به ملانوما؛ مرگبارترین شکل سرطان پوست را در زندگی آینده کودکان شما دو برابر کند. چرا که پوست کودکان در مقایسه با بزرگسالان بسیار نازک و حساس است بنابراین در برابر اشعه های آفتاب به شدت آسیب پذیر می باشد، به این ترتیب قبل از خروج از خانه حتما به پوست صورت و هر جایی از بدن کودک که در معرض نور خورشید قرار می گیرد کرم ضد آفتاب بمالید.

در ادامه در خصوص ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای کودکان بیشتر توضیح خواهیم داد. همینطور برخی ضدآفتاب های مناسب کودکان که در فروشگاه آنلاین کیمیانفیس موجود است و همین الان می توانید آنها را به صورت آنلاین خریداری نمایید، به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای کودکان

دلایل ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای کودکان

محافظت از پوست کودکمان در برابر اشعه های مضر آفتاب یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام دهیم. خطر ابتلا به سرطان پوست از همان دوران کودکی امکان پذیر است. بر اساس مطالعات دانشگاه براون، حداقل پنج آفتاب سوختگی که منجر به تاول شده باشد قبل از 20 سالگی، خطر ملانوما را تا 80 درصد افزایش می دهد.

به گفته پزشکان حتی کودکان با پوست تیره نیز دچار آفتاب سوختگی می شوند و هنگام بزرگ شدن در معرض سرطان پوست هستند. بنابراین همه افراد در هر سن، جنس و نژادی باید از پوست خود در برابر آسیب های احتمالی نور آفتاب محافظت نمایند.

تفاوت اشعه های UVA و UVB در چیست؟

اشعه های UVA و UVB هر دو باعث آسیب رسیدن به سلول های پوستی می شوند. در ابتدا گمان می شد که فقط اشعه های UVB باعث آفتاب سوختگی و سرطان پوست می شوند. اما اخیرا مطالعات جدید نشان می دهد UVA نیز به همان اندازه آسیب رسان است. از آنجایی که پرتوهای UVA  تقریبا 30 تا 50 برابر از UVB  بیشتر هستند و به سلول های پوستی به شکل عمیق تری نفوذ می کنند، بنابراین، این یافته جدید می تواند مسئله ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای کودکان و حتی بزرگسالان را جدی تر کند.

انتخاب مناسب ترین SPF ضد آفتاب برای کودکان

SPF ضد آفتاب به عنوان عامل محافظت کننده از پوست در برابر اثرات منفی نور خورشید نظیر آفتاب سوختگی و دیگر بیماری های پوستی شناخته می شود. به گفته متخصصان پوست اگر پوست كودك شما بعد از گذشت 10 دقیقه بدون ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرمز می شود، در صورت استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 15 می توان آن زمان یعنی 10 دقیقه را 15 برابر کرد. به این معنی كه پوست او تقریباً 150 دقیقه یا دو ساعت و نیم از آفتاب سوختگی محافظت می شود. البته این بستگی به استفاده کافی از ضد آفتاب بر روی پوست کودک دارد.

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) استفاده از کرم های ضد آفتاب را برای کودکان حداقل با SPF 15 توصیه می کند. این میزان SPF در  ضد آفتاب می تواند نزدیک به 93 درصد از پرتوهای UVB را مسدود کند. SPF های بالاتر می توانند کمی بیشتر از این میزان از پوست کودک شما محافظت نمایند. مثلا SPF 30 تقریبا 97 درصد و +SPF 50 نیز 98 درصد اشعه های UVB را مسدود می کند.

ضد آفتاب برای کودکان

نکات مهم در خصوص استفاده از ضدآفتاب برای کودکان

– به هیچ عنوان فکر نکنید استفاده از ضد آفتاب فقط مخصوص تابستان هاست. بلکه در روزهای سرد و حتی ابری سال نیز پوست ما از آسیب اشعه های آفتاب در امان نیست. بنابراین استفاده از ضدآفتاب باید به عنوان یک برنامه روتین روزانه و همیشگی باشد.

-برخی از کودکان خردسال نسبت به برخی از مواد خاص ضد آفتاب ها حساسیت دارند. بنابراین قبل از استفاده کامل از محصول حتما ان را بر روی قسمت کوچکی از بازوی فرزند خود امتحان کنید. بعد از 24 ساعت اگر علائم قرمزی و بثورات بر روی پوست کودک مشاهده نکردید، می توانید با خیال راحت این کرم ضد آفتاب را بر روی پوست صورت فرزند خود بمالید.

-اگر  قصد دارید کودک خود را برای آب بازی به یک محیط سر باز ببرید و یا کودک شما در حین بازی مرتبا عرق می کند، حتما باید از ضدآفتاب ضد آب  برای او استفاده نمایید. این ضدآفتاب ها می توانبد حدود 40 تا 80 دقیقه از پوست فرزند شما در چنین شرایطی محافظت نمایند.

بهترین زمان برای استفاده از ضدآفتاب نیم ساعت قبل از خروج از خانه است. بنابراین 30 دقیقه قبل از اینکه کودک شما از خانه خارج شود تمام قسمت های پوست او که ممکن است در معرض آفتاب قرار بگیرند نظیر صورت، گردن،گوش ، قسمت بالای پاها ، پشت زانوها و دست ها را با مقدار کافی از کرم ضد آفتاب بپوشانید و اجازه بدهید که ترکیبات ضد آفتاب جذب پوست شود. همچنین بهتر است حداقل هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب را تکرار کنید. استفاده از عینک آفتابی، لباس پوشیده و کلاه نقاب دار نیز توصیه می شود.

 کرم ضد آفتاب برای کودک در چه سنی لازم است؟

پوست کودک شما حساس است و به راحتی می تواند مواد شیمیایی را به خود جذب می کند، بنابراین از ضد آفتاب قبل از 6 ماهگی کودک استفاده نکنید. در ماه های ابتدایی به دنیا آمدن کودک به هیچ عنوان کودک را در معرض نور آفتاب به خصوص از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر قرار ندهید و قبل و بعد از این ساعات نیز حتما با استفاده از لباس، گردن و گوش او را بپوشانید و همینطور از سایبان کالسکه برای بیرون بردن کودک استفاده کنید.

معرفی چند ضد آفتاب کودک موجود در فروشگاه کیمیا نفیس

به هیچ عنوان نباید ضد آفتاب بزرگسالان را بر روی پوست کودک خود بمالید، چون ممکن است دارای برخی از ترکیبات شیمیایی باشد که پوست فرزند شما را حساس و حتی ملتهب کند. بنابراین برای فرزندتان به خصوص کودکان نوپا و پیش دبستانی ها حتما از ضدآفتاب هایی که دارای ترکیبات طبیعی و ضد حساسیت هستند و مناسب کودکان ساخته شده اند استفاده نمایید. برخی از بهترین کرم های ضدآفتاب مناسب برای کودکان که در فروشگاه آنلاین ما نیز موجود می باشد عبارتند از:

 

منبع : برگرفته از  parents.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه