راه های جلوگیری از ایجاد جوش صورت

راه های جلوگیری از ایجاد جوش صورت

آیا از جوش های پوستی خود رنج می برید؟ اگر تاکنون هزینه ی زیادی را صرف خرید محصولات ضد جوش و آکنه کرده اید ، اما چندان به نتیجه ی دلخواه خود نرسیده اید، حتما این مطلب را مطالعه کنید. در اینجا به راه های جلوگیری از ایجاد جوش صورت و همین طور معرفی برخی از کرم های ضدجوش موثر از دید مصرف کنندگان، نظیر کرم ضد جوش قوی درماتوم می پردازیم. همراه ما باشید.

مهم ترین راه های جلوگیری از ایجاد جوش صورت

اگر می خواهید پوست شفاف ، درخشان و بدون جوش داشته باشید ، به این چند نکته ساده دقت کنید:

  • رو بالشی خود را به طور هفتگی عوض کنید:

جالب است بدانید تغییر روبالشی یکی از روش های اثبات شده برای جلوگیری از بروز جوش صورت است. چرا که تمام عرق، آلودگی و آرایش صورت هر شب به بالش شما نفوذ می کند، به خصوص اگر قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را نشویید. در این صورت، پوست شما نه تنها چرب خواهد ماند، بلکه به احتمال زیاد منافذ آن با آلودگی های زیاد باقی مانده روی بالش بسته می شود.

  • تلفن همراه خود را تمیز کنید:

هر بار که با تلفن همراه خود صحبت می کنید ، تمام آلودگی های روی سطح تلفن شما به روی صورت شما نفوذ می کند. در واقع هنگام صحبت کردن با تلفن آرایش شما روی صفحه تلفن می مالد و بار دیگر که از آن استفاده می کنید دوباره به صورت شما منتقل شده و موجب بروز جوش و آکنه می شود. بنابراین حتما سطح تلفن همراه خود را تمیز نگه دارید.

مهم ترین راه های جلوگیری از ایجاد جوش صورت

  • از آرایش ملایم و لوازم آرایش بدون چربی یا ضدجوش استفاده کنید:

نحوه آرایش شما تأثیر زیادی در سلامت پوستتان خواهد داشت. اگر لوازم آرایش شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد می تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوستی و در نتیجه ایجاد جوش های سرسیاه و سر سفید شود. اگر پوست صورت شما مستعد جوش زدن است ، حتما به دنبال محصولات سبک و بدون چربی با برچسب “Oil-Free” یا “non-comedogenic” باشید. این بدان معنی است که این محصولات به طور خاص طراحی شده تا منافذ پوست شما را مسدود نکند. همچنین باید به طور مرتب براش های آرایشی خود را تمیز کنید.

  • از محصولات ضد جوش موثر استفاده کنید:

استفاده از برخی محصولات ضدجوش موثر نظیر کرم ضد جوش قوی درماتوم منجر به کوچک کردن و منقبض کردن منافذ باز پوست می شود. این کرم با کنترل ترشح سبوم و همینطور تنظیم اسیدیته طبیعی پوست مانع از رشد باکتری مولد آکنه می شود. همین الان می توانید کرم ضد جوش قوی درماتوم را از فروشگاه کیمیا نفیس خریداری کنید و از تخفیفات ویژه این فروشگاه بهره مند شوید. برخی دیگر از محصولات ضد جوش که مورد رضایت مصرف کنندگان بوده است شامل موارد زیر است:

کرم ضد جوش آکنه سل لایسل

کرم ضد جوش درمالاین

  • پوست خود را مرطوب نگه دارید:

رطوبت رسانی روزانه به پوست به همراه پاکسازی صورت از چربی های اضافی، آلودگی و آرایش صورت یکی از مهم ترین راه های جلوگیری از ایجاد جوش صورت است. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید برای تهیه مرطوب کننده یا آبرسان به دنبال فرمولاسیون های سبک تر یا بر پایه آب باشید.

همچنین اکثر محصولات ضد آکنه حاوی موادی هستند که پوست را خشک می کنند ، بنابراین رطوبت رسانی بلافاصله بعد از استفاده از آنها بسیار مهم است.  اما کرم ضد جوش قوی درماتوم حاوی مرطوب کننده بوده و پوست شما را خشک نمی کند.

  • ترکیبات شامپو روزانه خود را بررسی کنید:

اکثر شامپوها و نرم کننده ها حاوی مواد معطر و شیمیایی زیادی هستند که منجر به تحریک شدن پوست به خصوص در نواحی پیشانی ، چانه ، گردن و پشت کمر می شود. بهتر است از شامپوهای غیر معطر و ارگانیک استفاده کنید و یا قبل از شستن صورت و بدن زیر دوش ، ابتدا موهای خود را به طور کامل بشویید.

دست زدن به صورت خود را متوقف کنید:

  •  به صورت خود دست نزنید:

افرادی که غالباً صورت خود را لمس می کنند ، مستعد جوش بیشتری هستند. به این دلیل که چربی ها و آلودگی ها را از دست به صورت خود منتقل می کنند و همچنین با لمس غدد سباسه را تحریک به ترشح بیشتر چربی می کنند.  بنابراین اگر در هنگام فکر کردن سر کلاس یا محل کار مرتبا به صورت خود دست می زنید ، سعی کنید این عادت را کنار بگذارید.

  • از نور خورشید دور بمانید:

نور خورشید می تواند به پوست شما آسیب رسانده و باعث بروز جوش و آکنه بر روی صورت شود. بنابراین در روزهای آفتابی حتماً از کرم های ضد آفتاب سبک و فاقد چربی و حاوی مرطوب کننده استفاده کنید.

  • ورزش کنید:

ورزش روزانه نه تنها به شما کمک می کند تا ظاهر و احساس بهتری داشته باشید ، بلکه در کاهش جوش صورت و بدن نیز موثر است. ورزش کردن باعث افزایش جریان خون در بدن می شود که پوست شما را سالم و درخشان نگه می دارد. به علاوه ، هنگام ورزش ، منظم تر عرق می کنید ، این بدان معنی است که آلودگی ، سموم و مواد شیمیایی بسیار راحت تر از بدن شما خارج می شوند. همزمان با تعریق بیشتر، آب کافی بنوشید تا بدن شما از سموم به طور کامل پاک شود

  • استرس را کاهش دهید:

تحقیقات نشان داده است افراد مستعد آکنه وقتی در معرض شرایط استرس زا قرار می گیرند ، بیشتر دچار برافروختگی و التهاب آکنه می شوند. همچنین ثابت شده  که آرام و شاد بودن به شما کمک می کند تا میزان جوش صورت خود را کنترل کنید. آکنه غالباً هنگامی بروز می یابد که فرد دچار استرس یا نگرانی در مورد موضوعی می شود. بنابراین بهترین کار این است که در تمام شرایط آرامش خود را حفظ کنید.

برای داشتن پوست بدون جوش، غذای سالم بخورید

  • غذای سالم بخورید:

حفظ یک رژیم غذایی سالم می تواند کمک زیادی به جلوگیری از بروز آکنه کند. همچنین ، ممکن است به برخی از غذاها حساسیت کمی داشته باشید ( مثلا لبنیات) که می تواند پاسخ سیستم ایمنی بدن در برابر آکنه یا مشکلات پوستی را کاهش دهد.

  • سیگار نکشید:

سیگار کشیدن و کمبود آب بدن باعث می شود پوست شما بیشتر مستعد جوش و آکنه شود. از بین بردن این عادت های بد در زندگی روزمره به زیبایی پوست و سلامتی بدن کمک می کند.

  • آب کافی بنوشید:

نوشیدن آب برای جلوگیری از  بروز جوش صورت موثر است. نوشیدن آب نه تنها باعث آبرسانی به پوست می شود بلکه تمام سموم ناسالم بدن را نیز از بین می برد. مصرف 8 لیوان آب در روز باعث می شود که پوست شما هر روز درخشان تر شود.

منبع: https://www.activebeat.com/your-health/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه