انواع جوش و راه حل از بین بردن

خیلی از ما تا به حال در سنین مختلف با انواع جوش و آکنه دست و پنجه نرم کرده ایم. آکنه یا جوش اصطلاحاتی گسترده هستند که انواع بیماری های پوستی را در بر می گیرند. جوش ها یکسان نیستند و شدت و نوع آنها متفاوت است. بنابراین نوع درمان آنها نیز ممکن است متفاوت باشد. در ادامه انواع جوش و راه حل از بین بردن آنها را با استفاده از محصولاتی مثل کرم بهبود دهنده جوش درمایونیک بررسی می کنیم.

انواع جوش و راه حل از بین بردن

آکنه می تواند تأثیرات منفی روانی از جمله کاهش عزت نفس ، افسردگی و اضطراب ایجاد کند. اگر آکنه درمان نشود ، می تواند جای زخم های دائمی به جا بگذارد ، بنابراین شروع درمان در اسرع وقت ضروری است. به طور کلی دو نوع اصلی از آکنه وجود دارد: غیر التهابی و التهابی. متداول ترین نوع جوش ها نیز شامل جوش های سرسیاه ، جوش های سر سفید ، پاپول ها ، جوش های زیر پوستی ، ندول ها و کیست ها هستند. متخصصان پوست آکنه ولگاریس را در سه درجه شدت خفیف ، متوسط ​​و شدید تشخیص می دهند.

برای درمان موفقیت آمیز جوش ، شناخت و تشخیص انواع مختلف جوش ضروری است. آگاهی از انواع جوش و راه حل از بین بردن  به شما کمک می کند تا با بهترین روش جوش های خود را کنترل کرده و پوستی صاف و بدون حتی یک جای جوش داشته باشید!

آکنه ولگاریس

آکنه ولگاریس اصطلاح گسترده ای برای رایج ترین سه نوع اصلی آکنه است. آکنه ولگاریس انواع مختلفی از ضایعات آکنه را در بر می گیرد (که به آنها جوش نیز گفته می شود).

آکنه ولگاریس هنگامی ایجاد می شود که فولیکول های مو با سبوم اضافی ، باکتری ها و سلول های مرده پوست مسدود شوند.  آکنه ولگاریس معمولاً در صورت ، کمر و قفسه سینه دیده می شود. با بازسازی پوست ، سلول های قدیمی از بین می روند و اگر این سلول های مرده پوست از منافذ پاک نشوند و با عرق یا چربی پوست ترکیب شوند ، ممکن است به دام افتاده و منجر به تشکیل جوش شوند. جوش های سرسیاه ، جوش های سر سفید ، پاپول ها ، جوش های چرکی ، ندول ها و کیست ها متداول ترین نوع این جوش ها هستند.

انواع جوش و راه حل از بین بردن

  • جوش های سر سیاه:

جوش های سر سیاه ، که تحت عنوان کمدون باز نیز شناخته می شوند ، به طور کلی در صورت ، گردن ، قفسه سینه و پشت کمر ایجاد می شوند. این جوش ها ظاهر سیاهی دارند. این سیاهی از آلودگی خاصی نیست بلکه زمانی اتفاق می افتد که سبوم در سطح اکسید شود. جوش های سر سیاه به طور کلی در مسدود شدن منافذ به دلیل باقی مانده و تجمع چربی ایجاد می شوند.

  • جوش های سر سفید:

جوش های سر سفید یا کمدون های سر سفید در منافذی ایجاد می شوند که از آلودگی ها و چربی ها و پوستهای مرده سطح پوست مسدود شده اند اما هنوز این ترکیبات اکسید نشده اند .

  • جوش چرکی:

جوش چرکی نوع دیگری از جوش است که ضایعه ملتهبی است. آنها به طور کلی پر از چرک هستند و ممکن است سفید یا زرد به نظر برسند. بیرون آوردن چرک آنها وسوسه انگیز است ، اما می تواند منجر به زخم آکنه و باقی ماندن جای جوش شود.

  • جوش ندول یا کیست ‌ها:

کیست ‌ها نوعی از ضایعات پوستی بسیار بزرگ ‌تر و اغلب دردناک ‌هستند که ملتهب و پر از چرک می باشند. آن ها زیر سطح پوست قرار گرفته و به شکل برآمدگی‌‌های سفتی حس می‌شوند و اغلب جایشان روی پوست باقی می ‌ماند. ندول ‌ها و کیست ‌ها را نباید فشار داد چرا که حاوی باکتری بوده و این کار ممکن است به گسترش عفونت آنها بینجامد. این جوش ها به طور کلی دردناک هستند و حتی ممکن است نیاز به درمان پزشکی حرفه ای داشته باشند.

  • جوش میلیا:

جوش میلیا یک برآمدگی ریز سفید پوستی است که معمولا به علت ریزش سلول‌ های پوستی ایجاد می شود. در واقع سلول ‌های مرده در حفره ‌های کوچکی در سطح پوست جمع شده و میلیا را به وجود می ‌آورند. میلیا اغلب در نوزادان و در بخش بالایی گونه‌ ها دیده می ‌شود. البته این نوع از جوش در پوست بزرگسالان هم ممکن است ظاهر گردد.

درمان این دسته هم توسط متخصص انجام می گیرد.

آکنه ولگاریس و درمان آن

آکنه التهابی و غیر التهابی

جوش های غیر التهابی با کمدون مشخص شده و بیشتر به عنوان جوش های سر سفید و جوش های سر سیاه شناخته می شوند که قبلا در خصوص آنها توضیح داده شد. اما جوش های التهابی ورم و التهاب بیشتری دارند و شامل دو نوع اصلی زیر می‌شوند:

  • جوش پاپول:

پاپول نوعی از جوش های التهابی است که به صورت برآمدگی‌های قرمز کوچک روی پوست ظاهر می گردد. در صورت فشار دادن پاپول‌‌ها جای آنها برای همیشه باقی بماند و شاید هیچ ‌گاه برطرف نشود. پس هرگر این جوش ها را فشار ندهید.

  • جوش پاسچول:

پاسچول‌ها شدیدترین نوع جوش های پوستی هستند که به ‌طور واضحی ملتهب و قرمز هستند. این جوش معمولا پایه قرمز رنگ و یک مرکز سفید یا زرد رنگ دارد. شاید به نظر بیاید که جوش پاسچول‌ حاوی باکتری است ، اما این در صورتی است که پاسچول‌ صرفا در اثر واکنش شیمیایی درون سبوم ایجاد شده و باعث تحریک پوست می ‌گردد. فشار دادن پاسچول نیز مانند دیگر جوش ها می ‌تواند موجب آسیب پوستی و باقی ماندن جای آن بر روی پوست شود.

کدام روش درمانی برای نوع آکنه شما مناسب است؟

هنگام جستجوی گزینه درمانی مناسب برای نوع آکنه ، باید سه مورد را در نظر داشته باشید: نوع پوست ، نوع جوش و نحوه انتخاب محصولات ضد جوش و مناسب برای مراقبت از پوست.

روتین های مراقبت از پوست که در فروشگاه اینترنتی کیمیا نفیس موجود است متناسب با نوع پوست منحصر به فرد شما طراحی شده اند تا به شما در درمان هر چه بهتر مشکلات پوستی کمک کنند.

مثلا اگر پوست شما چرب است برای رهایی از هر نوع جوش و آکنه باید از محصولات مناسب پوست های چرب استفاده کنید که از تجمع زیادی چربی روی پوست شما مقابله کند.

علاوه بر این ، محصولاتی نظیر کرم بهبود دهنده جوش درمایونیک به طور مستقیم برای استعمال بر روی نقاط جوش طراحی شده اند و در درمان انواع جوش موثر هستند. فرمولاسیون بسیار سبک و فاقد چربی کومدون زا کرم بهبود دهنده جوش درمایونیک برای درمان انواع جوش سر سیاه و سر سفید و همینطور جوش های التهابی مفید است. علاوه بر این کرم بهبود دهنده جوش درمایونیک برای تغذیه پوست در حالی که با باکتری های ایجاد کننده آکنه مقابله می کند ، طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه