رفع سیاهی دور چشم

رفع سیاهی دور چشم

اغلب افراد احساس می کنند که دایره های تیره زیر چشم آنها باعث می شود تا خسته، مسن تر یا ناسالم به نظر برسند. چندین روش برای رفع سیاهی دور چشم وجود دارد که برخی از آنها طبیعی و برخی پزشکی هستند. اما قبل از اینکه روش های رفع سیاهی دور چشم را معرفی کنیم، ابتدا دلایل به وجود آمدن آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

علت تیرگی دور چشم چیست؟

اگرچه تیرگی های زیر چشم بیشتر در اثر خستگی ایجاد می شوند، اما دلایل دیگری هم برای آنها وجود دارد. این دلایل عبارتند از:

  • وراثت
  • قرارگیری در معرض نور خورشید
  • استفاده زیاد از تلویزیون، کامپیوتر و تلفن همراه
  • خاراندن یا مالیدن چشم
  • آلرژی و خشکی پوست
  • بی نظمی در تجمع رنگدانه ها و …
  • کم آب شدن بدن و یا برنامه غذایی ضعیف
  • دخانیات و مصرف آنها
  • مشکلات داخلی نظیر کم خونی و یا اختلالات کبدی

 

همچنین یکی دیگر از دلایل مهم ایجاد تیرگی زیر چشم روند طبیعی پیری است. در واقع با افزایش سن، پوست شما تمایل به از دست دادن چربی و کلاژن دارد. این موضوع باعث می شود تا رگ های خونی قرمز مایل به آبی زیر چشم شما برجسته تر شوند.

در ادامه به برخی از روش های رایج رفع سیاهی دور چشم می پردازیم.

چگونه می توان سیاهی دور چشم را برطرف کرد؟

چندین روش وجود دارد که برای رفع سیاهی دور چشم پیشنهاد می گردد. البته همه این راه حل ها ممکن است برای شما مؤثر نباشند. بنابراین می توانید برای انتخاب بهترین روش با یک پزشک و  مشاور پوست مجرب مشورت نمایید.

رفع سیاهی دور چشم

  • خواب کافی

خستگی و کمبود خواب یکی از دلایل اصلی ایجاد دایره های تیره زیر چشم شما است. در حقیقت بی خوابی موجب خسته شدن پوست و تیره تر شدن بافت های آن می شود. علاوه بر این بی خوابی باعث ایجاد مایع در زیر چشم ها و در نتیجه پف و سیاهی پوست دور چشم می شود. البته این قبیل تیرگی های دور چشم، نگران کننده نیستند و نیازی هم به مراقبت های خاص پزشکی ندارند. زیرا چشمان شما با یک استراحت و خواب کافی به حالت طبیعی خود باز می گردد. همچنین می توانید هنگام خواب، بالش های اضافی را در زیر سر خود امتحان کنید تا پف و تجمع مایعات در پلک های پایین کاهش یابد.

  • کمپرس یخ

گاهی اوقات رگ های خونی گشاد شده می توانند ناحیه زیر چشم شما را تیره کنند. در این صورت کمپرس یخ می تواند باعث انقباض رگ های خونی شده و منجر به کاهش تیرگی زیر چشم شود.

  • کرم ضد آفتاب

قرار گرفتن در معرض آفتاب یکی از دلایل ایجاد تیرگی زیر چشم است. توصیه می شود حدالامکان از تماس مستقیم با نور خورشید دوری کنید و یا هنگام خروج از خانه از کلاه و یک ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.

  • کرم مرطوب کننده

هنگامی که بدن شما به میزان کافی آب دریافت نکند، پوست زیر چشم شما به تدریج شروع به تیره شدن می کند. بنابراین نوشیدن آب کافی و جلوگیری از خشک شدن پوست زیر چشم با یک مرطوب کننده مناسب می تواند تا حدود زیادی به رفع تیرگی زیر چشم کمک کند.

  • روغن بادام

روغن بادام را روی دایره های تیره زیر چشم خود بمالید. ویتامین E موجود در این روغن به رفع سیاهی دور چشم کمک می کند و باعث می شود که پوست شما روشن تر و جوان تر به نظر برسد. روغن بادام تیرگی زیر چشم را به تدریج کاهش می دهد، اما می توانید با استفاده از آن قبل از خواب فرآیند بهبود را سرعت بخشید و اجازه دهید ویتامین E یک شب بر روی پوست شما بماند.

رفع سیاهی دور چشم

  •  حلقه های خیار

یکی دیگر از روش هایی که طرفداران درمان طبیعی پیشنهاد می کنند استفاده از برش های ضخیم خیار سرد شده به مدت 10 دقیقه بر روی ناحیه تیره زیر چشم است. با دو بار تکرار این روش در روز به مرور کاهش تیرگی زیر چشم هایتان را احساس می کنید. استفاده از خیار همچنین یک روش سریع برای برطرف کردن خستگی و پف زیر چشم است.

  • کیسه های چای

استفاده از چای کیسه ای سرد شده بر روی چشم ها یک روش قدیمی برای کاهش تیرگی زیر چشم است. کافئین و آنتی اکسیدان چای موجب بهبود گردش خون در زیر چشم ها می شود. کافی است کیسه های چای را روی هر دو چشم خود قرار دهید و بعد از گذشت پنج دقیقه آنها را برداشته، سپس چشم هایتان را با آب سرد بشویید.

  • سیب زمینی

از سیب زمینی استفاده کنید. یک سیب زمینی خام را پوره کنید و آن را به مدت 30 دقیقه بر روی چشم های خود قرار دهید. سپس آن را با آب گرم بشویید. این روش برای برخی افراد بسیار موثر است.

  • تست پوستی لوازم آرایشی

قبل از استفاده از هرگونه لوازم آرایشی، ابتدا آنها را بر روی پوست دست خود امتحان کنید. چرا که برخی از مواد آرایشی ممکن است باعث ایجاد یک واکنش آلرژیک شوند و وضعیت دایره های تیره زیر چشم شما را وخیم تر کنند. همچنین استفاده از هر چیزی را که پوست شما را تحریک می کند، متوقف کنید.

کرم دور چشم لایسل

  • کرم دور چشم

تیرگی زیر چشم گاهی اوقات به خاطر کمبود ویتامین K در بدن است. به همین خاطر اغلب متخصصان پوست برای رفع سیاهی دور چشم، یک کرم دور چشم حاوی ویتامین K و رتینول را تجویز می کنند. کرم های دور چشم حاوی ویتامین ها و مواد مغذی نظیر کرم دور چشم لایسل باعث کاهش حلقه های تیره زیر چشمان شما می شوند و استفاده روزانه از آنها در طولانی مدت بیشترین تأثیر را خواهد داشت.کرم دور چشم اسمارت لایسل با بهبود گردش خون و تقویت خاصیت مویرگی باعث رفع تیرگی و پف زیر چشم می شود. همچنین ترکیب کافئین بدلیل افزایش گردش خون و دفع سموم، کمک به رفع تیرگی دور چشم می کند. ترکیبی نیز به اسم شاه بلوط هندی همانند ویتامین K با استحکام دادن به دیواره های مویرگی کمک به بهبود گردش خون و کم شدن تیرگی دور چشم می گردد.
شما می توانید هم  اکنون از طریق فروشگاه اینترنتی کیمیا نفیس، کرم دور چشم لایسل را سفارش دهید.

  • لیزر درمانی

لیزر درمانی یک روش مفید برای رفع سیاهی ناشی از تجمع رنگدانه ها در بافت هاست. در این روش انرژی ایی که در اثر برخورد نور با پوست آزاد می شود و جذب لایه های مختلف پوست می شود، رنگدانه های غیرمعمول پوست را اصلاح و به درمان تیرگی زیر چشم می انجامد. لیرز درمانی علاوه بر روشن تر کردن تیرگی زیر چشم، باعث ایجاد کلاژن جدید نیز می شود. اما با این وجود هزینه استفاده از روش های پزشکی نظیر لیزر درمانی بالاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه