ضد آفتاب مناسب برای انواع پوست

محافظت از پوست در برابر آفتاب امری اجتناب ناپذیر است. بی شک استفاده از یک ضد آفتاب مناسب، یکی از مراقبت های مهم از پوست به شمار می رود. اما با این وجود همه ضدآفتاب ها برای پوست شما مناسب نیستند. برای تعیین این که کدام ضد آفتاب برای پوست شما مفید است باید ابتدا نوع پوست خود را بشناسید. در ادامه ضد آفتاب مناسب برای انواع پوست را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • اهمیت استفاده از ضد آفتاب

اشعه های UVA و UVB  آفتاب به پوست شما آسیب های جدی می رسانند. خوشبختانه بهترین ضدآفتاب ها با برخورداری از SPF مناسب می توانند از پوست شما در برابر هر دوی این اشعه ها محافظت نمایند. متخصصان پوست نیز ساده ترین روش برای جلوگیری از لک، چین و چروک و پیری زودرس را استفاده منظم از ضد آفتاب می دانند.

از آنجایی که ضدآفتاب ها معمولا برای استفاده روزمره به کار می روند، بنابراین می توانند تاثیر زیادی بر روی پوست شما داشته باشند. اگر مواد تشکیل دهنده ضدآفتابی که هر روز استفاده می کنید با نوع پوستتان سازگاری نداشته باشد ممکن است دچار حساسیت، التهاب، جوش، آکنه و در برخی موارد هم خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شوید. بنابراین قبل از خرید هر نوع محصول مراقبت از پوست نظیر ضدآفتاب ها توجه به سازگاری آن محصول با نوع پوست برای حفظ سلامتی و شادابی پوست شما بسیار اهمیت دارد.

  • ضد آفتاب مناسب برای انواع پوست

امروزه انواع مختلفی از کرم های ضد آفتاب با فرمول های مختلف وجود دارد، که همه آنها مناسب برای انواع پوست نیستند. خوشبختانه، با تحقیقات و پیشرفت های گسترده ای که در این زمینه صورت گرفته است، فرمول های کلیه محصولات مراقبت از پوست نظیر ضد آفتاب ها هر روز  بهتر و بهتر می شوند. به این ترتیب این امکان برای شما فراهم شده است تا بهترین انتخاب را برای پوست خود داشته باشید. در ادامه به ویژگی های لحاظ شده برای انتخاب ضد آفتاب مناسب برای انواع پوست اشاره می کنیم.

 

  • ضدآفتاب مناسب برای پوست های نرمال (معمولی)

هر فردی در هر سنی و با هر رنگ و نوع پوستی باید از ضد آفتاب استفاده کند. چرا که در غیر این صورت ممکن است علاوه بر آسیب های ظاهری حتی به سرطان پوست نیز مبتلا گردد. بنابراین اگر از پوست نرمالی برخوردار هستید باز هم برای در امان ماندن از اشعه های مضر آفتاب به یک ضد آفتاب مناسب نیاز خواهید داشت. به یاد داشته باشید افراد دارای پوست های نرمال هم در صورتی که به درستی از پوست خود در مقابل اشعه های آفتاب و رادیکال های آزاد آلودگی های محیطی مراقبت نکنند دچار خشکی پوست، پیری زودرس و چین و چروک می شوند. اکثر ضدآفتاب های با کیفیت که مناسب پوست های نرمال هستند در کنار خواص محافظتی فوق العاده خود از ترکیبات آبرسانی و آنتی اکسیدانی برخوردار هستند که منجر به حفظ شادابی و جوانی پوست می شود. برای پوست نرمال، ضدآفتاب های زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

 

ضد آفتاب رنگی پوست های نرمال تا خشک لایسل

کرم ضد آفتاب ساده پوست معمولی SPF50 ژاک آندرل

کرم ضد آفتاب SPF 60 کاور مارک

 

 

 

  • ضدآفتاب مناسب برای پوست های چرب

اگر نوع پوست شما چرب است باید از ضدآفتاب های سبک و فاقد هر گونه چربی استفاده نمایید. چرا که ضدآفتاب دارای چربی پوست شما را چرب تر می کند و به همین خاطر احتمال بروز جوش و آکنه در پوست شما افزایش می یابد. در عوض استفاده از ضدآفتاب هایی با خاصیت کنترل کننده چربی برای پوست شما توصیه می شود. کرم ضد آفتاب سانسل پوست چرب لایسل، بدون ایجاد هیچگونه حس چربی بر روی پوست و همینطور به خاطر برخورداری از فرمول ضد آکنه، می تواند یک کرم پایه آرایش ایده آل برای پوست شما باشد. دیگر ضدآفتاب های فاقد چربی موجود در فروشگاه اینترنتی کیمیا نفیس عبارتند از:

کرم ضد آفتاب SPF +50 مخصوص پوست های چرب و جوش دار آدرا

کرم ضد آفتاب درمالاین

سرم ضد آفتاب دکتر گرندل

ضد آفتاب برای انواع پوست

  • ضدآفتاب مناسب برای پوست های خشک و حساس

برای پوست های خشک و حساس استفاده از ضدآفتاب های حاوی ترکیبات مرطوب کننده بسیار مناسب است. نکته حائز اهمیت در مورد ضدآفتاب های مناسب پوست های خشک خاصیت فاقدچربی و در عوض مرطوب کنندگی عمیق آنهاست که موجب التیام این نوع از پوست های بسیار حساس می شود. اگر نوع پوست شما نیز خشک و حساس است، ضد آفتاب پوست خشک لایسل می تواند یک انتخاب عالی برای محافظت از پوست شما باشد. ترکیبات فوق العاده موثر این ضدآفتاب در کنار خاصیت آبرسانی قوی آن، علاوه بر اثرات حفاظتی بالا در برابر اشعه های IR، UVA ، UVB ، از خاصیت ضد التهابی و کاهش دهنده قرمزی پوست نیز برخوردار است و همچنین از بروز چین و چروک و پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.

  • ضدآفتاب مناسب برای پوست های مختلط

افرادی که دارای نوع پوست مختلط هستند در برخی از قسمت های صورت خود احساس چربی می کنند. و اما نقاط دیگر صورتشان خشک و یا معمولی است. محدوده نقاط چرب در پوست صورت این افراد (پیشانی، بینی و چانه) است که شکلی شبیه به حرف «T» دارد و به همین خاطر اصطلاحا تی فیس گفته می شود. این افراد به خاطر دوگانه بودن حالت پوستشان باید برای نواحی مختلف پوستشان از دو نوع ضدآفتاب استفاده کنند. در غیر این صورت می توانند از ضدآفتاب های مناسب برای پوست های مختلط نیز استفاده نمایند. کرم ضد آفتاب سانسل پوست مختلط لایسل یک انتخاب ایده آل برای پوست های مختلط است.

  • معرفی ضد آفتاب مناسب برای انواع پوست

فرمولاسیون برخی از کرم های ضدآفتاب به گونه ای طراحی شده که برای انواع پوست مناسب می باشد. برای مثال ضد آفتاب مناسب انواع پوست ونتا  و یا ضد آفتاب با پوشش کرم پودر شیشه ای مدیسان  در کنار بافت سبک و نرمی که دارند مرطوب کننده و ضد چروک هم هستند و به خوبی از پوست در مقابل جذب اشعه های UVA و UVB  محافظت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه