مراقبت از پوست در فصل زمستان

مراقبت از پوست در فصل زمستان بسیار اهمیت دارد که ممکن است برخی از افراد آن را نادیده بگیرند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد مراقبت از پوست در فصل زمستان بیشتر بدانید.

فصل زمستان فصل مراقبت از پوست

زمستان می‌تواند پوست شما را خراب کند. می‌تواند باعث خارش و تحریک آن شود. شرایط خشک و سرد در بیرون از پوست و شرایط گرم داخل پوست می‌تواند رطوبت آن را کم کند.حتی مواردی که زمستان را شگفت‌انگیز می‌کند ، مانند نشستن در آتش خاموش ، می‌تواند پوست شما را خشک کند ، همان‌طور که آکادمی پوست آمریکا (AAD) خاطرنشان می‌کند. اگرچه به نظر می‌رسد دوش گرفتن یک روش مناسب برای گرم کردن است ، اما آب گرم با سلب کردن روغن‌های طبیعی، پوست شما را خشک می‌کند.

اما روش‌های ساده بسیاری برای مقابله با دلایل خشکی پوست در زمستان وجود دارد و به شما کمک می‌کند پوست شما در تمام فصل مرطوب و براق باشد، ازجمله برخی تغییرات آسان در کارهای روزمره شما. به‌عنوان‌مثال برای بعد از دوش گرفتن استفاده از یک مرطوبت کننده قوی می‌تواند مؤثر باشد. در اینجا نکاتی برای محافظت پوست در برابر فصل سرد وجود دارد:

مراقبت از پوست در فصل زمستان

برای به حداکثر رساندن رطوبت روی یک دستگاه مرطوب‌کننده سرمایه‌گذاری کنید

استفاده از دستگاه های مرطوب‌کننده در خانه یا محل کار شما باعث می‌شود رطوبت هوای اطراف افزایش پیدا کرده و به مرطوب نگه‌داشتن پوست کمک کند. در اتاق‌هایی که بیشترین زمان را در آن از جمله اتاق خواب خود دارید، یک مرطوب‌کننده کار بگذارید.

برای جلوگیری از خشکی ، دما را پایین بیاورید

وقتی بیرون هوا سرد است ، اولین کاری که می‌خواهید انجام دهید چیست؟ افزایش گرما! اما گرمای مرکزی می‌تواند هوا را در خانه شما حتی خشک کند. سعی کنید ترموستات را در یک حالت خنک و درعین‌حال راحت – 68 درجه نهایت تا 72 درجه – تنظیم کنید تا پوست سالم حفظ شود.

زمان و دمای دوش را محدود کنید

ممکن است دوش گرفتن و حمام بخار طولانی وسوسه‌انگیز باشد ، اما مطابق گفته AAD ، پوست شما با دوش 5 تا 10 دقیقه آب ولرم بهتر از آن استفاده خواهد شد. همچنین هنگام شستن دست‌ها باید از استفاده از آب زیاد گرم خودداری کنید – اگر آب باعث قرمز شدن پوست شما شود ، خیلی گرم است. به نظر می‌رسد شستن دست‌های شما در آب خنک‌کننده به همان اندازه در از بین بردن میکروب‌ها به‌عنوان آب گرم مؤثر است و برای پوست تحریک‌کننده‌تر است و اگر شما از سشوار دستشویی استفاده می‌کنید، فقط برای خشک کردن دست‌هایتان استفاده کنید.

از پاک‌کننده‌های آرام و عطری خودداری کنید

پاک کننده های عطری را در مراقبت از پوست در فصل زمستان فراموش کنید. صابون اشتباه باعث خارش و خشکی پوست می‌شود. به‌عنوان‌مثال، برخی از صابون‌های معمولی ممکن است حاوی مواد و رایحه‌های تحریک‌کننده باشند. در عوض، با پاک‌کننده و ژل بدون عطر بشویید. (و به دنبال محصولاتی باشید که به‌طور خاص دارای علامت “fragrance-free” باشند، زیرا این محصولات “فاقد عطر” ممکن است، دارای عطرهایی باشند.) همچنین می‌توانید با استفاده از صابون کمتری از مشکلات پوستی در زمستان جلوگیری کنید .

مراقبت از پوست در فصل زمستان

رژیم مراقبت از پوست صورت خود را برای این فصل اصلاح کنید

در ماه‌های زمستان، پاک‌کننده‌های مبتنی بر کرم را انتخاب کنید و درهرحال ، تونرها و قابض‌ها را کمتر استفاده کنید. بسیاری از قابض‌ها حاوی الکل هستند که می‌تواند پوست شما را بیشتر خشک کند. هنگامی‌که پوست شما خشک و خارش‌دار است، AAD توصیه می‌کند از استفاده از محصولاتی که حاوی الکل و رایحه هستند، استفاده نکنید تا به پوست در حفظ روغن طبیعی خود کمک کنید. شب‌ها از مرطوب‌کننده غنی‌تر روی صورت خود استفاده کنید و لب‌های خود را فراموش نکنید.

اغلب به‌خصوص دستان خود را مرطوب کنید

پس از شستشو پوست، آن را با مرطوب کردن حفظ کنید. دکتر استین گلد می‌گوید: “بهتر است در زمستان از کرم های مغذی استفاده شود. لوسیون ها در آب و هوای گرم و مرطوب بهتر هستند. دست‌های خود را فراموش نکنید.” شستشوی دست ، همان‌طور که CDC خاطرنشان می‌کند، در طی سرما و آنفولانزا بسیار مهم است، اما همان‌طور که استین گلد خاطرنشان می‌کن ، “شستشوی مداوم باعث آسیب دست‌ها خواهد شد .”استین گلد می‌افزاید: استفاده از کرم دست بعد از هر بار شستشو می‌تواند کمک کند. وی همچنین توصیه می‌کند هنگام شستن ظرف یا تمیز کردن خانه، از دستکش ضد آب استفاده کنید.

از ضد آفتاب استفاده کنید – حتی در روزهای ابری زمستان درصد اشعه خورشید را منعکس می‌کند. این بدان معنا است که، چه زمانی که در فضای باز هستید و یا چه زمانی که در یک محوطه بسته، بهتر است از ضد آفتاب مناسب پوست خود بهره بگیرید. پرتوهای UV مضر خورشید می‌توانند در ابرها نفوذ کرده و هنوز هم به پوست آسیب وارد می کنند. قبل از بیرون رفتن، ضد آفتاب با طیف گسترده و مرطوب کننده را با SPF 15 یا بالاتر در تمام مناطق در معرض آفتاب، بمالید.

لباس‌های مناسب و راحت بپوشید

از دیگر موارد مراقبت از پوست در فصل زمستان استفاده از لباس های مناسب است. استین گلد می‌گوید: “از پشم و لباس‌های زبر خودداری کنید که مستقیماً روی پوست شما لمس نشود.” “این می‌تواند باعث تحریک و خارش پوست خشک شود.”در عوض، لایه‌های سبک ساخته شده از مواد نرم را مستقیماً در برابر پوست خود بپوشید و سپس ژاکت‌های گرم‌تر و راحت تر را بپوشید. حتماً از دستان خود در برابر هوای سرد زمستان با دستکش محافظت کنید، به یاد داشته باشید دستکشی را انتخاب کنید که باعث تحریک پوست شما نشود. اگر دستکش پشمی را ترجیح می‌دهید، ابتدا آسترهای نخی یا ابریشمی را بپوشید.

مراقبت از پوست در فصل زمستان

مواد غذایی آب‌رسان مصرف کنید

باربارا رید دکتر متخصص پوست می‌گوید: “گاهی اوقات وقتی پوست بسیار خشک است، می‌توان از طریق غذاها یا مکمل‌هایی که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 یا امگا 6 هستند مانند روغن ماهی و روغن بذر کتان کمک کرد.

برای جلوگیری از خارش پوست، سریع لباس‌های مرطوب را تغییر دهید

پوشیدن لباس و کفش مرطوب می‌تواند باعث تحریک بیشتر پوست شما و ایجاد خارش شود. اگر دستکش، جوراب و شلوارتان خیس است، حتماً آن‌ها را در اسرع وقت تعویض کنید.

اگر بعد از امتحان کردن این نکات، هنوز خشکی، ناراحتی و سوزش را تجربه کرده‌اید، استین گلد پیشنهاد می‌کند از کرم بدون نسخه، 1 درصد هیدروکورتیزون استفاده کنید. استین گلد می‌گوید: “اگر چند روز پیشرفت ندیدید، با پزشک خود صحبت کنید.” برای غلبه بر اثرات خشکی زمستان بر روی پوست شما ممکن است به یک مرطوب کننده دارای مقاومت نیاز داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه