هنگام شستشوی موها چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

هنگام شستشوی موها چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

هنگام شستشوی موها چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ هر چند وقت یک بار باید موها را بشوییم؟ چه زمانی از شبانه روز برای شستشوی موها مناسب تر است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات نوشته ما را بخوانید.
موها یکی از زیباترین اعضای بدن ما انسان ها هستند که به مراقبت شدیدی از سمت ما نیاز دارند. همه ما باید اصول مراقبت و شستشوی موها را بدانیم و از آسیب زدن به آن ها جلوگیری کنیم؟ به طور کلی موها به 3 دسته معمولی، چرب و خشک تقسیم می شوند و هر یک اصولی برای مراقبت و شستشو دارند. در این نوشته، سعی می کنیم اصول و نکاتی که دانستن آن ها به سلامت موها کمک می کند را خدمت شما مخاطب گرامی بیان کنیم.

نکات مهم در شستشوی موها

یکی از اعمالی که به طور روزانه با آن سر و کار داریم و روی سلامت موها تاثیر مستقیم دارد، شستشوی موها است. به همین علت است که نداشتن آگاهی از اصول این کار، صدمات جبران ناپذیری به موها وارد می کند.

هنگام شستشوی موها چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

چه زمانی موها را بشوییم؟

حتما شما هم با افرادی که قبل از خواب به حمام می روند و با همان موهای خیس می خوابند، مواجه شده اید. بدون شک این افراد پس از مدتی متوجه اشتباه خود می شوند. چرا که این موها پس از مدت کوتاهی پر از موخوره شده و جز چند تار نازک چیزی از آن ها باقی نمی ماند.
با توجه به نوع موها باید برای شستشوی آن ها تصمیم بگیریم. برای مثال، اگر کسی دارای موی چرب باشد، باید زمانی موهای خود را بشوید که وقتی دست روی پوست سرش می گذارد، چربی را حس کند. البته بسیاری از کسانی که موی چرب دارند، حتی هنگامی که از حمام خارج می شوند هم پوست سرشان چرب است. این افراد باید تغذیه خود را کنترل کرده و چربی بیش از حد را از رژیم غذایی خود حذف کنند،البته این نکته حائز اهمیت است که نبایدموی چرب را بیش از حد شست به اندازه ای که خشکی احساس کند چرا که این امر باعث ترشح
بیشتر چربی می گردد.اما کسانی که دارای پوست سر معمولی و یا خشک هستند، بهتر است موهای خود را در فواصل طولانی تری شستشو دهند. زیرا موی این افراد به راحتی چرب نمی شود و آن ها شانس داشتن مو های شاداب تر را به علت شستشوی کمتر دارند.

لذت داشتن موهایی زیبا و شاداب با استفاده کمتر از شامپو

بهتر است افرادی که موهای خشک دارند، پس از استفاده از شامپو، از اسپری های نرم کننده  بیرون از حمام و ماسک موهای داخل حمام برای ساقه ها استفاده کنند تا بدین وسیله تارهای موهایشان آبرسانی شود و آسیب نبیند.
حتی در بعضی از موارد دیده شده که شستن موهای خشک با آّب خالی تاثیر بسیار خوبی روی سلامت آن ها دارد. برای مثال تصور کنید چند ساعتی را در فضای آزاد و آلوده گذرانده اید و تنها می خواهید آلودگی آن را پاک کنید. در این مواقع که چربی روی سرتان قرار نگرفته است، بهتر است موها را تنها با آب شستشو دهید. به طور کلی، هرچقدر استفاده از شامپو را محدودتر کنید، موهایی زیباتر و شفاف تر خواهید داشت. زیرا شستشوی مکرر، حالت طبیعی و سلامت موها را تحت تاثیر قرار می دهد. البته این حکم برای زمانی است که موها نیازی به شستشو ندارند.
بسیاری از افراد، هر شب برای از بین بردن خستگی روزانه دوش می گیرند. این کار به طور کلی اشکالی برای موها ایجاد نمی کند. اما در این شرایط بهتر است موهایتان را خشک نگاه دارید و آن ها را خیس نکنید. به این ترتیب، هم بدنتان تازه می شود و هم موهایتان آسیب نمی بیند.
برای شستشوی موها ،استفاده از آب داغ را فراموش کنید. آب داغ مانند اسیدی می ماند که سلامت موها را از بین برده و از آن تاری نازک باقی می گذارد.

اگر جزء دسته افرادی  هستید که روزانه دوش می گیرند و موهای شما نیاز به شستن با شامپو را دارد بهتر است حتما از شامپو های روزانه استفاده کنید که آسیب کمتری به مو های شما برسد .

هنگام شستشوی موها چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

 

مراقبت از پوست سر هنگام شستشوی موها

به یاد داشته باشید که هیچگاه نباید پوست سر را چنگ بزنید. هنگامی که میخواهید شامپو را استعمال کنید، حتما مقدار مناسبی از آن را کف دست هایتان بریزید و سپس موها را با نوازش دست به شامپو و کف آغشته کنید. هیچگاه پوست سر را با ناخن خراش ندهید و با آن نرم و لطیف برخورد کنید. زیرا پوست سر یکی از حساس ترین نقاط پوست می باشد و نیاز به مراقبت زیادی دارد.
از آنجا که وجود ویتامین ها در سلامت و زیبایی موها بسیار موثر است، سعی کنید با خوردن مواد غذایی سالم و حاوی ویتامین ای از پوست و موی سر مراقبت کنید. خوردن آجیل و دانه های غلات در این رابطه بسیار کمک کننده است. البته در نظر داشته باشید که شامپوهای ویتامینه نیز نقش مهمی در تامین رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز مو دارند.

خشک کردن مو

یکی دیگر از اعمالی که روزانه با آن سروکار داریم، خشک کردن موها پس از شستشوی آن ها است حتما شما هم با افرادی که از حمام خارج می شوند و موهای خود را به وسیله یک حوله به شدت تکان می دهند مواجه شده اید. این کار ریشه موها را بسیار ضعیف کرده و تارهای آن را نازک می کند. بنابراین ریزش مو در این افراد امری عادی است و آنها حق ندارند از این معضل شکایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه