آلانتوئین مرطوب کننده و ضد التهاب

آلانتوئین مرطوب کننده و ضد التهاب

در اینجا قصد داریم با شرح ویژگی های آلانتوئین مرطوب کننده و ضد التهاب پوست، برخی از محصولات حاوی آلانتوئین که شما عزیزان در همین سایت می توانید خریداری کنید مانند کرم ضد چروک قوی دور چشم الکسیس را نیز معرفی کنیم.

در دنیای زیبایی امروز که صدها برند از محصولات مراقبت از پوست، روزانه تولید و روانه بازار می شود، باید در خصوص مواد اولیه و ترکیبات این محصولات بیشتر بدانیم تا بهتر بتوانیم مناسب ترین آنها را برای حفظ شادابی و زیبایی پوست خود انتخاب کرده و  در نتیجه بهترین نتایج را از آن دریافت کنیم.

اما انتخاب پیشرفته ترین و مفیدترین محصولات مراقبت از پوست می تواند کمی چالش برانگیز باشد. ترکیبات زیادی در حال حاضر در فرمولاسیون محصولات تخصصی مراقبت از پوست وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد و برای رفع برخی از مشکلات پوستی به خصوص کاربرد دارد. برای مثال آلانتوئین یکی از مواد اولیه برخی از کرم های مرطوب کننده است که از خواص زیادی برای پوست ما برخوردار می باشد.

معرفی کلی آلانتوئین مرطوب کننده و ضد التهاب

مزایای اصلی آلانتوئین: مرطوب کننده قوی، ضد چروک، تسکین دهنده پوست ملتهب و بهبود پوست آسیب دیده

-ترکیب آلانتوئین با مواد دیگری مثل سیلیکون و سایر نرم کننده ها نتایج محصول را تقویت می کند.

-قابل استفاده برای افرادی که دارای پوست خشک، ملتهب یا خارش دار هستند و یا بدون توجه به نوع پوست در هر سن و شرایطی، به دنبال بافت صاف، جوان و بهتر پوست خود هستند.

-آلانتوئین تقریبا عوارض جانبی ندارد بنابراین می توان به صورت روزانه از محصولات حاوی آلانتوئین استفاده کرد.

گیاه کامفری و آلانتوئین

آلانتین چیست؟

آلانتوئین (Allantoin) در حقیقت عصاره ای از گیاه کامفری است که بومی آب و هوای معتدل آسیا و اروپا می باشد. این ماده از خاصیت بهبودی و تسکین دهندگی پوست برخوردار است. به طوری که برای قرن ها از ریشه و برگ های کامفری برای کمک به التیام جراحات جزئی پوستی و تورم استفاده می شده است. آلانتوئین علاوه بر گیاه کامفری در انواع گیاهان مانند چغندر ، بابونه ، جوانه گندم و حتی دانه های تنباکو یافت می شود. اما منبع اصلی و محبوب آلانتوئین همان گیاه کامفری است که از آن اغلب برای تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی نظیر پمادها ، کرم ها و لوسیون ها استفاده می گردد.

آلانتوئین به صورت پودری به وجود می آید و در بسیاری از کرم ها و مایعات مانند مرطوب کننده ها، لایه بردارها، دور چشم ها و ماسک ها یافت می شود. شواهد نشان می دهد آلانتوئین مرطوب کننده و ضد التهاب است و  با مرطوب کردن پوست و همینطور از بین بردن سلول های مرده پوست که باعث جلوگیری از جذب و حفظ آب در پوست می شوند ، به مرطوب شدن پوست کمک می کند.

فواید آلانتوئین برای پوست

آلانتوئین یک ماده اولیه چند منظوره در ساخت محصولات پوستی است. در ادامه به روش هایی که آلانتوئین می تواند پوست شما را بهبود ببخشد می پردازیم:

پوست را مرطوب می کند:

آلانتوئین به عنوان یک نرم کننده فوق العاده عمل می کند. به این صورت که پوست شما را مرطوب نگه داشته و از خشکی و سوزش آن جلوگیری می کند. به همین خاطر در فرمولاسیون محصولاتی مثل کرم مرطوب کننده و مغذی آدرا حاوی آلانتوئین، کرم مرطوب کننده و آبرسان قوی (ریچ) هیدراسل لایسل، کرم مرطوب کننده اورین بیوتک و بسیاری محصولات دیگر به کار رفته است.

آلانتوئین مرطوب کننده

پوست را تسکین می دهد:

آلانتوئین به عنوان یک عامل التیام بخش پوست عمل می کند. این ماده از پوست در برابر مواد تحریک کننده و حساس کننده پوست محافظت می کند و به این ترتیب پوست را التیام می بخشد.

پوست را بهبود می بخشد:

آلانتوئین علاوه بر تسکین پوست آسیب دیده موجب بهبود زخم های پوستی می شود و اغلب برای درمان سوزش پوست نیز استفاده می شود. استفاده از محصولات تخصصی حاوی این ماده به مرور زمان منجر به تغییر رنگ آسیب های پوستی می گردد.

پوست را هیدراته می کند:

آلانتوئین به هیدراته کردن پوست شما کمک می کند و به این ترتیب محتوای آب سلول های پوستی را افزایش می دهد، که باعث می شود صورت شما چاق و جوان به نظر برسد. اگر پوستی خشک و پوسته پوسته دارید، آلانتوئین می تواند به آن کمک کند تا آب بیشتری را حفظ کرده و در نتیجه نرم و مرطوب شود.

رنگ و لعاب پوست را بهبود می بخشد:

آلانتوئین باعث افزایش تکثیر سلول های پوستی و بازسازی پوست می شود و به این ترتیب رنگ و لعاب پوست را بهبود می بخشد.

پوست را صاف می کند:

این ماده با از بین بردن سلول های مرده سطحی پوست به صاف و نرم نگه داشتن پوست نیز کمک می کند.

به جوانسازی پوست کمک می کند:

آلانتوئین یک ماده مؤثر ضد پیری است. این ماده در تسهیل سنتز کلاژن بسیار سودمند است و فیبروبلاست ها (سلول های مسئول تولید کلاژن) را تحریک می کند. بنابراین باعث کاهش چشمگیر چین و چروک و خطوط ریز می شود. به همین خاطر در فرمولاسیون کرم های ضد چروک مثل کرم ضد چروک قوی دور چشم الکسیس موجود در این فروشگاه نیز استفاده شده است.

آلانتوئین در کرم ضد چروک قوی دور چشم الکسیس

اثرات جانبی آلانتوئین

به طور کلی، آلانتوئینی که در محصولات پوست استفاده می شود یک ماده غیر سمی و بی خطر است. آلانتوئین ماده غیر تحریک کننده است که برای انواع پوست از جمله پوست های حساس و یا افرادی که دارای طیف وسیعی از مشکلات پوستی هستند، بسیار مفید است. زیرا از یک ویژگی اضافی به عنوان یک عامل آرام بخش برخوردار است.

اما به هر صورت باز هم ممکن است در پوست بعضی از افراد نسبت به آن حساسیت ایجاد شود. به خصوص اگر مستقیماً از برگ های خرد شده کامفری بر روی پوست صورت استفاده شود. به این ترتیب توصیه می شود حتما از محصولات استاندارد و تخصصی حاوی آلانتوئین استفاده کنید. چرا که در صورت استفاده از آن به شکل طبیعی ، ممکن است پوست شما دچار عوارض جانبی جدی شود.

 

منبع: برگرفته از https://www.byrdie.com/allantoin-for-skin-4769521

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه