مراقبت از پوست خشک در زمستان

نیازهای پوستی ما در طول فصول تغییر می کند ، به این معنی که مثلا همان محصولاتی که در تابستان باعث زیبایی پوست شما می شوند با شروع روزهای سرد زمستانی ممکن است دیگر چندان مفید به نظر نرسند. هوای زمستان می تواند پوست ما را خشک و مستعد چین و چروک کند. به این ترتیب ، مراقبت از پوست خشک در زمستان یک مسئله مهم برای افرادی است که همواره می خواهند پوست جوان و شادابی داشته باشند.

صنعت زیبایی نیز در چند سال گذشته تقاضای رو به رشد مصرف کنندگان برای خرید محصولات مراقبت از پوست مناسب هر یک از فصول را تشخیص داده و  بر همین اساس محصولاتی با فرمولاسیون های مناسب برای انواع پوست در هر فصل را به بازار عرضه کرده است. در اینجا به چند نکته در مورد چگونگی جلوگیری از خشکی پوست صورت در زمستان اشاره می کنیم ضمن اینکه چندین محصول فوق العاده دلانو برای پوست های خشک و حساس را نیز به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

مراقبت از پوست خشک در زمستان

  1. از حمام رفتن های گرم و طولانی اجتناب کنید.

یک دوش آب گرم طولانی مدت در یک روز سرد شاید کمی وسوسه انگیز باشد ، اما دقت داشته باشید که آب گرم می تواند روغن های طبیعی پوست شما را از بین ببرد و در نتیجه پوست شما احساس خشکی و خارش کند. بنابراین سعی کنید از حمام رفتن های گرم و طولانی اجتناب کنید و در حمام نیز از آب ولرم و همینطور شوینده و یا لوسیون مناسب پوست خشک استفاده کنید.

  1. از یک پاک کننده ملایم تر استفاده کنید.

اگر متوجه خشکی بیش از حد پوست خود در زمستان شده اید به طوری که پوست شما انعطاف خود را به شدت از دست داده و پوسته پوسته می شود، باید دنبال یک پاک کننده ملایم به صورت روغنی و یا کرم باشید که برای پوست طبیعی و خشک برچسب خورده باشد. همچنین شما باید از مصرف صابون ، پاک کننده های کف کننده ، محصولات دارای برچسب پوست چرب یا هر چیزی که دارای اسید سالیسیلیک است (معمولاً در شوینده ضد آکنه استفاده می شود) خودداری کنید، زیرا این محصولات می توانند پوست را از چربی طبیعی پاک کرده و وضعیت خشکی پوست را وخیم تر نمایند.

در فصل زمستان بهتر است درمان های فعلی خود را برای مقابله با جوش ، آکنه و دیگر مشکلات پوستی کنار بگذارید زیرا پوست شما در حال مبارزه با هوای سرد و خشک است! بنابراین بهتر است از محصولات کاملا ملایم و ترمیم کننده برای پوست در این فصل استفاده شود. همچنین می توانید با یک پزشک پوست مشورت کنید تا در صورت لزوم قادر به تجویز محصولات درمان پوست مناسب با فصل باشد.

  1. پوست خود را به آرامی لایه برداری کنید.

اگر هنوز سلول های مرده لایه بیرونی پوست شما از بین نرفته اند ، برای مراقبت بیشتر از پوست خود باید چند بار در هفته ( نسبت به میزان خشکی پوست باید تعداد دفعات را انتخاب نمایید) از یک لایه بردار ملایم حاوی اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک استفاده کنید تا علاوه بر شادابی و نرمی بیشتر پوست ، ترکیبات لوسیون ها نیز به آسانی جذب پوست شما گردد. برای این منظور پیشنهاد می کنیم از ژل لایه بردار شب AHA 15% دلانو استفاده نمایید. این محصول علاوه بر خاصیت لایه برداری قوی حاوی ترکیبات مغذی و رطوبت رسان قوی است که حتی برای پوست های خشک نیز مناسب می باشد.

  1. از چند لایه کرم های مراقبت از پوست استفاده کنید

پوست شما می تواند از انواع محصولات مراقبت از پوست نظیر آبرسان ، مرطوب کننده و ضد آفتاب به عنوان یک مانع خوب در برابر عوارض هوای خشک و سرد زمستانی استفاده کند. بنابراین برای محافظت بیشتر و آبرسانی پوست بهتر است قبل از بیرون رفتن از چندین لایه محصولات ضد چروک و مناسب پوست خشک استفاده نمایید. ابتدا با سبک ترین محصول شروع کنید و به سمت سنگین ترین محصول بروید. سرم ها و یا کرم  های دور چشم نظیر کرم دور چشم دلانو برای شروع مناسب ترین گزینه هستند و بعد از آن می توانید از کرم آبرسان یا مرطوب کننده عالی مانند کرم انرژی زا ۲۴ ساعته دلانو برای کل صورت استفاده کنید سپس در آخرین مرحله ی روتین مراقبت از پوست خود از یک ضد آفتاب مناسب پوست خشک مانند کرم ضد آفتاب نرمال بژ طبیعی SPF+50 دلانو استفاده نمایید.

محصولات مراقبت از پوست دلانو

  1. از مرطوب کننده های غنی تر استفاده کنید.

یک لوسیون سبک ممکن است در تابستان که پوست شما به طور طبیعی چرب است ، آبرسانی کافی داشته باشد ، اما شما در زمستان به محصول غنی تری و نه لزوما سنگین تر نیاز خواهید داشت (دقیقاً همانطور که با خنک شدن دما به لباس ضخیم تری نیاز داریم). بنابراین به دنبال یک کرم مرطوب کننده غنی تر مانند کرم مرطوب کننده و تنظیم کننده چربی پوست درمایونیک برای پوست های چرب و یا کرم مرطوب کننده و آبرسان قوی (ریچ) هیدراسل لایسل باشید که حاوی ویتامین E است و به عنوان یک مرطوب کننده عمقی پوست شناخته شده و مانند یک سد از پوست شما در برابر عوامل محیطی محافظت می کند. همین الان می توانید این محصولات را از فروشگاه کیمیا نفیس خریداری نمایید.

هنگام خرید مرطوب کننده مناسب فصول سرد به دنبال محصولاتی باشید که حاوی روغن های طبیعی مانند آووکادو ، شی باتر و … باشد. این مواد نه تنها به مبارزه با خشکی پوست کمک می کنند ، بلکه باعث بهبود گردش خون در پوست شده و باعث درخشش و سلامت پوست می شوند.

  1. پوست دست ها و لب ها را فراموش نکنید

در زمستان باید علاوه بر پوست صورت به حفظ رطوبت پوست دست ها و لب های خود نیز توجه کنید. برای مقابله با خشکی پوست لب و دست ها سعی کنید همواره یک کرم مرطوب کننده (ترجیحا حاوی SPF) را در کیف خود به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم به طور مرتب پوست دست و لب خود را چرب نمایید.

  1. محیط زندگی خود را مرطوب نگه دارید.

توصیه می شود در اتاق خواب ، اتاق نشیمن ، دفتر کار و یا هرجایی که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانید از  یک دستگاه بخور سرد یا مرطوب کننده استفاده کنید و اجازه دهید هوا پر از رطوبت شود. همچنین سعی کنید در زمستان ها بیش از حد هوای خانه را گرم نکنید، زیرا این امر باعث افزایش خشکی هوا می شود. هوای خشک نیز به معنای خشکی پوست است که منجر به خارش و پوسته پوسته شدن پوست می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه