مراقبت از پوست سر و مو قبل و بعد از رنگ و دکلره

رنگ کردن موها یک روش عالی برای تغییر در ظاهر افراد به ویژه خانم ها است. موهای تازه رنگ شده همیشه حال و هوای خوبی را به ما می بخشند. با این حال موها برای سالم و زیبا ماندن بعد از رنگ کردن به خصوص دکلره به انجام مراقبت های لازم نیاز دارند. دانستن نحوه مراقبت از پوست سر و مو قبل و بعد از رنگ و دکلره نه تنها به ماندگاری بیشتر رنگ کمک می کند بلکه باعث می شود موهای شما سالم و قوی بماند.

در ادامه به نکات لازم در خصوص مراقبت از پوست سر و مو قبل و بعد از رنگ و دکلره و همینطور برخی از محصولاتی که برای همین منظور تهیه و تولید شده اند نظیر سرم قبل و بعد از رنگ مو سپیژن اشاره می کنیم.

مراقبت از موها  قبل از رنگ و دکلره

قبل از اینکه موهایتان را رنگ کنید توصیه می شود به نکات زیر توجه نمایید:

  • حفظ سلامتی موها قبل از رنگ

– برای تجربه یک رنگ موی فوق العاده باید موهایی را که رنگ می کنید در وضعیت سلامتی خوبی قرار داشته باشند. چرا که موهای سالم تا حد ممکن رنگ موهای شما را زنده و شفاف نگه خواهند داشت. بنابراین از مدت ها قبل از اینکه به فکر رنگ کردن موهای خود بیفتید باید با استفاده از محصولات و شامپوهای مناسب از سلامتی موهای خود محافظت کنید و یا در صورت نیاز آنها را درمان نمایید.

– حداقل چند روز قبل از رنگ آمیزی موها، از یک روش درمانی مانند استفاده از روغن های طبیعی داغ و یا محصولات تخصصی نظیر سرم قبل از رنگ مو سپیژن کمک بگیرید، تا رشته موهای شما برای رنگ پذیریِ بهتر،  آماده شوند.

  • شستن موها قبل از رنگ

– از شستن موهای خود درست قبل از رنگ آمیزی مو خودداری کنید چرا که نباید چربی طبیعی موها و کف سر خود را بشویید. این چربی به شما در رسیدن به یک نتیجه بهتر رنگ آمیزی و آسیب کمتر کمک می کند.

  • انتخاب رنگ مو مناسب

– رنگ مو مناسب خود را انتخاب کنید. هنگام تصمیم گیری در مورد رنگ صحیح، بهتر است از رنگ طبیعی موی خود به عنوان رنگ پایه استفاده کنید و رنگ مو را بیش از 2 درجه تیره تر یا روشن تر انتخاب نکنید تا موهای شما آسیب زیادی نبیند.

مراقبت از موها  قبل از رنگ و دکلره

– اگر می خواهید چیزی متفاوت از یک رنگ موی ساده نظیر دکلره یا هایلایت را تجربه کنید، قطعاً  بایدبه دنبال یک متخصص با تجربه در سالن های آرایشی باشید تا از بروز هرگونه آسیب احتمالی به موهای خود جلوگیری کنید.

– اگر قصد دارید در خانه موهای خود را رنگ کنید حتما باید تمام دستورالعمل های درج شده بر روی بسته بندی رنگ و اکسیدان را دقیقاً رعایت کنید. همچنین خوب است که ابتدا بر روی چند رشته از موهای خود رنگ مورد نظر را امتحان کنید تا مطمئن شوید به هیچکدام از مواد شیمیایی موجود در رنگ حساسیت ندارید و از رنگ آن راضی خواهید بود.

مراقبت از موها بعد از رنگ و دکلره

بعد از اینکه موهای خود را رنگ کردید باید به این نکات توجه نمایید:

  • شستن موها بعد از رنگ

– حداقل باید 48 ساعت پس از رنگ آمیزی موهای خود را بشویید تا موهای شما به میزان کافی زمان برای گرفتن رنگ مو را داشته باشد.بهتر از موهای خود را اولین بار تنها به کمک یک ماسک و یا نرم کننده بشورید تا رنگ مو ماندگاری بیشتر و بهتری داشته باشد .

  • حفظ سلامتی موها بعد از رنگ

– از شامپوها و نرم کننده ها و همینطور سرم هایی که برای موهای رنگ شده ساخته شده است استفاده کنید تا به حفظ زیبایی و ماندگاری رنگ موی شما و همینطور تقویت و مراقبت از آنها کمک کند.

– از محصولاتی برای موهای خود استفاده کنید که دارای فیلتر UV باشند تا از پوست سر و رنگ موی شما در برابر آسیب نور خورشید نیز محافظت نمایند.

– از یک روش درمانی هفتگی برای آبرسانی عمیق به پوست سر و تغذیه موهای خود استفاده کنید.

– اگر رنگ موی تیره ای دارید، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که یک درخشش فوق العاده به موهای شما می بخشد.

با کمک نکات مربوط به مراقبت از پوست سر و مو قبل و بعد از رنگ و دکلره ، باید بتوانید ضمن اطمینان از تغذیه و آبرسانی به موهای خود ، ماندگاری رنگ آن را نیز حفظ کنید. برای این کار استفاده از محصولات ویژه قبل و بعد از رنگ برای داشتن موهای سالم ضروری است و به شما توصیه می شود.

سرم قبل و بعد از رنگ مو سپیژن

استفاده از محصولات ویژه برای داشتن موهای سالم

به گفته برخی از متخصصان مو “بهترین راه برای مراقبت از پوست سر و مو قبل و بعد از رنگ و دکلره، استفاده از محصولات ویژه ای است که برای قبل و بعد از رنگ و نیازهای خاص مو فرموله شده اند. از این محصولات می توان به سرم های قبل و بعد از رنگ مو سپیژن اشاره کرد. شما می توانید این محصول فوق العاده را همین الان از فروشگاه اینترنتی کیمیا نفیس خریداری کنید.

-اگر موهای ضعیف، خشک و شکننده ای دارید که در برابر رنگ شدن به شدت آسیب پذیر هستند، بهتر است قبل از رنگ آمیزی موها حتما از محصولات تقویت کننده مو نظیر سرم قبل از رنگ مو سپیژن استفاده نمایید. این محصول به بهبود رنگ پذیری موها نیز کمک می کند.

-مراقبت از پوست سر و بازسازی و ترمیم موهای رنگ شده و احتمالا آسیب دیده بسیار مهم است و به افزایش دوام و شفافیت رنگ مو کمک می کند. سرم بعد از رنگ مو سپیژن برای همین منظور تولید شده است و هم اکنون آماده فروش در کیمیا نفیس است. برخی دیگر از محصولات موجود در کیمیا نفیس که برای مراقبت از موها بعد از رنگ و دکلره مناسب هستند عبارتند از:

شامپو ترمیم کننده و تثبیت کننده رنگ مو درماتوپویتین

شامپو موهای رنگ شده اورین

شامپو محافظ موهای رنگ شده سندو

محصولات مکمل سندو

 و …

منبع:  https://www.thehairstyler.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه