موهای آسیب دیده

روش‌های تقویت و درمان ساقه و ریشه‌ی موهای آسیب دیده

قبل از اینکه به سراغ درمان موهای آسیب دیده برویم، در ابتدا باید علت آسیب دیدگی موها را بررسی نماییم. اینکه موهای ما به چه دلیل آسیب دیده‌اند و یا خشک و شکننده شده‌اند. پس از بررسی مشکل می‌توان تازه در جستجوی روشی برای درمان موهای خشک و آسیب دیده بود. بخاطر آسیب دیدگی مو، شما ممکن است ناچار به درمان ساقه و ریشه‌ی موهای آسیب دیده شوید. اما به این نکته توجه داشته باشید که ابتدایی ترین چیز در مورد سلامت موها این است که رطوبت کافی به مو برسد و رطوبت سر از روش صحیح تأمین شود. زیرا عدم رسیدن رطوبت کافی به موهای سر باعث خشکی و شکنندگی آن‌ها می‌شود. اینکه چه دلایلی می‌تواند باعث شود که رطوبت کافی به سر نرسد خود قابل بحث است و در مراحل بعدی همین موارد به ظاهر ساده، باعث آسیب‌های جدی به ساقه و ریشه‌ی مو خواهند شد. برای اینکه با این موارد و روش‌های مقابله با مشکلات مربوط به آسیب دیدگی مو آشنا شویم، در ادامه با ما همراه باشید.

 

چه عواملی باعث می‌شوند که رطوبت کافی به موی سر ما نرسد؟

برخی عوامل کافی نبون رطوبت موی سر می‌توانند مربوط به مواردی مانند تغذیه، بیماری‌های خاص، عوامل فیزیکی و… باشند. در کنار همین موارد، گاه خود فرد می‌تواند مستقیماً عامل آسیب زدن به موی سر خود باشد. حتماً می‌پرسید چگونه؟ با اعمالی مانند اتو کردن موی سر، رنگ زدن موها، سشوار کردن مداوم موهای سر، استفاده از موارد غیراستاندارد و نامرغوب و بسیاری عوامل دیگر.

موهای آسیب دیده

کارهای ابتدایی برای ترمیم موهای آسیب دیده کدامند؟

از رنگ مو کمتر استفاده کنید. چون استفاده‌ی مداوم و در اصطلاح بیش از حد از رنگ مو باعث می‌شود با گذشت زمان ساقه‌های مو ضعیف شده و در اثر زبری و وز شدن آسیب پذیر شوند. یکی از قدم‌های اولیه در ترمیم موهای آسیب دیده این است که استفاده از رنگ مو را تا زمان حاصل شدن بهبودی کامل برای موهایتان متوقف نمایید. اگر هم موهایتان را رنگ کرده‌اید استفاده از نرم کننده ها و ماسک موها‌ی رنگ شده داخل حمام و محصولات مکمل خارج از حمام و یا بعد از حمام توصیه می‌شود تا فرآیند ترمیم مو تسریع شود.

 

موهای آسیب دیده را پس از شست و شو به آرامی خشک نمایید

بدیهی است که موهای آسیب دیده و شکننده نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به زمانی که مشکلی وجود نداشته، دارند. به ویژه اهمیت این مراقبت زمانی افزایش می‌یابد که موها خیس نیز باشند. زیرا موهای مرطوب و نمناک به سادگی کشیده شده و می‌شکنند. بنابراین پس از شستن موها، با حوله‌ای مناسب (ترجیحاً حوله‌ی نخی) موهایتان را به آرامی خشک کنید و از حرکات خشن برای گرفتن آب اضافی موهایتان اکیداً اجتناب نمایید. همچنین توصیه می‌شود از انواع ماسک موها نیز استفاده نمایید که این محصولات با ترکیبات متوعی همچون کراتین، آرگان و … در بازار موجود می باشد که می توانند باعث جلوگیری از گره خوردن و وز شدن موهایتان خواهد شد. همچنین پس از استحمام استفاده از «ماسک مغذی و بازسازی کننده» و سایر محصولات بعد از حمام می‌توانند تأثیر به سزایی را در تقویت ریشه و ساقه‌ی موها خواهد داشت.

 

اجازه دهید موهایتان به روش طبیعی خشک شوند

استفاده‌ی بیش از حد و مداوم از سشوار و حالت دهنده‌ها برای خشک کردن مو یکی از موارد اصلی آسیب دیدن ریشه و ساقه‌ی موها می‌باشند. توصیه می‌شود که پس از خشک کردن اولیه‌ی موها با حوله‌ی نخی و نرم، بگذارید تا موهایتان در هوای عادی و به صورت طبیعی خشک شوند و تا جایی که ممکن است از حرارت دادن موها خودداری نمایید. چون بدون شک این کار در ازای بازیابی سلامتی موهایتان، ارزشش را دارد. در مواردی هم که واقعاً نیاز دارید که به موها حرارت دهید و آن‌ها را حالت پذیر کنید توصیه می‌شود از اسپری محافظت کننده مانند «انواع اسپری های دو فاز مو » استفاده کنید چرا که مدت حالت پذیری موهای شما را کاهش می دهند و آسیب را به حداقل می رسانند.

موهای آسیب دیده

از شانه کردن موهای سر وقتی خیس و نمناک‌اند، اجتناب کنید

شانه کردن موهای خیس بسیار مضر و خطرناک است. تنها زمانی موهایتان را شانه کنید که آن‌ها را به صورت اصولی که در بالا ذکر شد خشک کرده باشید و برای شانه زدن موها نیز از شانه‌ی استاندارد استفاده کنید. یک شانه‌ی استاندارد باید دارای دندانه‌های گرد و درشت باشد. همچنین ترجیح بر این است که از شانه‌های پلاستیکی برای شانه زدن موها استفاده نشود و شانه‌های چوبی گزینه‌ی مناسبی می‌باشند. چون شانه‌های پلاستیکی باعث ایجاد الکتریسیته‌ی ساکن در بین تار موهای شما خواهند شد که خود عامل چند تکه شدن سر موها (موخوره) خواهد شد. همچنین از شانه کردن موهای فر و پیچ خورده اجتناب کنید و قبل از شانه زدن موها در این حالت، موها را صاف و گره‌ها را باز کنید، آن هم بدون آسیب زدن به موها. همچنین می توانید از محصولات نرم کننده که باعث راحت شانه شدن موهای شما می گردد مانند ماسک اسپری های کراتینه استفاده نمایید.

 

از نرم کننده‌ها و مواد مفید و مغذی برای سلامتی موهایتان استفاده نمایید

استفاده از محلول تقویت کننده و ضد ریزش مو و ماسک‌های ترمیم کننده برای موهای آسیب دیده می‌تواند بسیار مفید باشد. فقط باید دقت داشته باشید که از محصولاتی استفاده کنید که اصالت آن‌ها مورد تأیید باشد و از شرکت معتبری خریداری شده باشند تا موهای شما دچار آسیب نشوند.

موهای آسیب دیده

از موهای خود در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کنید

بلی، درست خواندید. نور آفتاب همان اندازه که می‌تواند مفید و لازم باشد، به همان اندازه نیز می‌تواند برای موهای ما آسیب زننده باشد. اشعه‌های موجود در نور آفتاب در طولانی مدت و در دماهای بالا می‌تواند موهای آسیب دیده‌ی ما را دچار مشکلات بیشتری کرده یا موهای سالم ما را دچار آسیب پذیری کند. به همین دلیل استفاده از «ماسک‌های محافظت کننده‌ی موی سر» یکی از گزینه‌های مناسب جهت حفاظت از موهای سرتان در مقابل آفتاب و عوامل خارجی چون آلودگی و آب و هواست.

به کوتاه کردن موهای سرتان اهمیت دهید

کوتاه کردن مو نیز از موارد مهمی است که می‌تواند راه نجاتی برای جلوگیری از افزایش شدت آسیب دیدگی موها شود و موهای آسیب دیده را از بین برده و اجازه بدهد مجدد موی شما قوای از دست رفته‌ی خود را به دست آورد. اما به یاد داشته باشید در این دوران باید به مو رسیدگی کنید و از مواد مفید برای تقویت آن استفاده کنید. همچنین هرگز تغذیه‌ی مناسب را از یاد نبرید. چون یکی از فاکتورهای اساسی در سلامتی فردی شماست که شامل موها نیز می‌شود.

 

استفاده از محصولات معتبر و با اصالت جهت تقویت و بازسازی موهای آسیب دیده را جدی بگیرید

در آخر اگر به فکر سلامتی موهای خود می‌باشید و قصد دارید از طریق محصولات تقویتی و بهداشتی و استاندارد از موهایتان محافظت کنید، شرکت کیمیانفیس یکی از فروشگاه‌های فعال اینترنتی است که در زمینه‌ی محصولات بهداشتی سابقه‌ای 18 ساله دارد و در زمینه‌های مختلف از جمله محصولات تخصصی مربوط به مو شامل نرم کننده‌های مو، محصولات ضد ریزش مو، محصولات تقویت کننده‌ی مو و… فعال بوده و در وبسایت تخصصی خود شرایط خریدی آسان و لذت بخش را برایتان فراهم نموده است. کیمیانفیس این افتخار را دارد که ارائه دهنده‌ی محصولات بهداشتی موی سر از شرکت‌های معتبر و برندهای معروف جهان است و در عین حال تمامی محصولات ارائه شده توسط این شرکت معتبر، دارای مجوزهای لازم و قانونی می‌باشد و شما با اطمینان خاطر می‌توانید از فروشگاه اینترنتی محصولات مورد نظرتان در زمینه‌ی بهداشت و تقویت مو را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه