ترمیم موهای وز شده

برای ترمیم موهای وز شده چه باید کرد؟ موهای وز شده و آسیب‌دیده و یا سوخته یکی از مشکلات عدیده موها است که ممکن است برای هرکسی پیش بیاید. در این مقاله ما را همراهی کنید تا در مورد وز شدگی مو و ترمیم موهای وز شده بیشتر بدانید.

چه می‌شود که موها وز می‌شوند

صاف کردن محکم، سشوارها، رنگ‌ها، دکلره، گرمای خورشید و استفاده از شامپو های نامناسب برای ساقه در درجه اول مسئول موهای سوخته و آسیب دیده است. هنگامی‌که مو با این عوامل روبرو می شود باعث می شوند که کوتیکول مو شکسته شود و پروتئین طبیعی مو از بین می‌رود. این باعث می‌شود موها دچار کمبود آب شوند و درخشش و خاصیت ارتجاعی خود را از دست دهند. نتیجه اغلب موها سوخته و یا دچار مو خوره می شوند. به‌ منظور ترمیم آن، مهم‌ترین چیز مرطوب کردن، چیده شده قسمت های آسیب دیده، جلوگیری از گرما و حفظ رژیم غذایی مناسب و استفاده از محصولات آبرسان و مراقبت از ساقه مو است.

درمان مو سوخته

یکی از مهم‌ترین دلایل موهای سوخته، استفاده از سشوار، صاف کننده یا هر وسیله الکترونیکی دیگر برای گرم کردن و همچنین دکلره کردن موها است. گرمای زیاد غالباً می‌تواند به موهای وز منجر شود، چیزی که درمان آن دشوار است. اگر کبریت را بسوزانید، نمی‌توانید دوباره آن را به فرم قبلی خود برگردانید. همین اتفاق می‌تواند در مورد موهای بلند نیز رخ دهد.

اگر موهای شما بلند شده است، پس‌ از آن یکی از بهترین گزینه‌ها کوتاه کردن آن است. وز شدگی و موخوره و آسیب‌های دیگر موها به این دلیل رخ می‌دهد که مولیکول مو در انتها باز است و در طول مو شکافته می‌شود تا اینکه تمام پروتئین‌هایی که آن را سالم نگه می‌دارند از بین برود. شما باید حداقل سه اینچ از موهای سوخته را بردارید تا شروع به تولید مجدد کراتین کند.

درمان کراتین

از دیگر موارد ترمیم موهای وز شده کراتین است. همه موها سوخته نخواهند شد. بعضی اوقات، موها در معرض گرما، نور خورشید یا هر دو در قسمت بیرونی. لزوماً نمی‌سوزند بلکه آسیب خواهد دید. درمان این نوع از موها به گونه‌ای خواهد بود که قادر به ترمیم آسیب‌ها، بازگرداندن پروتئین‌ها و تقویت مو به‌طورکلی است.

یک‌ راه عالی برای کمک به ترمیم آسیب موهای آسیب‌دیده با نور خورشید استفاده از کراتین است. هنگامی‌که موهای خود را می‌سوزانید، پروتئین مهمی به نام کراتین را از دست می‌دهید و این منبع باید دوباره پر شود. کراتین پروتئینی است که وظیفه آن ایجاد موهای سالم و براق است. می‌توانید کراتین را در نرم‌کننده‌های حرفه‌ای، کرم‌های حمام، روش‌های ترمیم مو و بسیاری از محصولات تخصصی‌تر مو دریافت کنید. به‌ سادگی به دنبال “کراتین” بر روی برچسب باشید.

ترمیم موهای وز شده

بیشتر مراقب باشید

همان‌طور که گفته شد، گرمای ناشی از اتو کردن یکی از دلایل اصلی موهای سوخته است. چه آهن حلقوی، چه صاف کننده و چه حتی آهن صاف، آسیب می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که بدانیم در هنگام استفاده از هر یک از این وسایل چه‌کاری انجام می‌دهیم. برای جلوگیری از موهای سوخته، باید بدانیم که قبل از صاف کردن، چه مراقبت‌ های بهداشتی را باید انجام دهیم و همچنین چه اشتباهاتی انجام می دهیم.

اگر موهای خود را سوزاندید، منطقی نیست که آن را صاف کنید یا از وسایلی استفاده کنید که در وهله اول باعث ایجاد خسارت شده است. این ممکن است به معنای آن باشد که باید با فرهای طبیعی موهای خود را آرایش کنید. این ممکن است ظاهر مورد نظر شما نباشد، اما بهتر از انجام آسیب‌های بیشتر است. در صورت استفاده از چنین دستگاهی بر روی موهای آسیب‌دیده در اینجا چند نکته آورده شده است:

– موهای خود را هنگام خیسی صاف نکنید.

– حتما از محصولات حرفه ای قبل از براشینگ و حالت دهنده های سریع مو استفاده کنید.

– از اتوی خود در دمای متوسط ​​استفاده کنید.

– هر هفته موهای خود را صاف نکنید.

– محافظت از آفتاب

روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند موهای شما را بسوزاند که آسیب آفتاب یکی از رایج‌ترین آن‌هاست. اگرچه بعید به نظر می‌رسد که خورشید بتواند موهای سوخته را ایجاد کند، اما می‌تواند به اندازه یک اتو مضر باشد. برای جلوگیری از این امر، باید بدانید که در طول تابستان چگونه از موهای خود مراقبت کنید. این زمان بیشترین شدت تابش اشعه خورشید است. شما باید از شامپو هایی استفاده کنید که برای محافظت از نور خورشید طراحی شده‌اند.

البته روش‌های بسیاری برای محافظت از سر و مو های شما در برابر آفتاب وجود دارد. پوشیدن کلاه یک امر رایج است که به‌ سادگی از جلوگیری از نور مستقیم خورشید جلوگیری می‌کند. به یاد داشته باشید که خورشید زمستان هنوز هم می‌تواند قوی باشد، حتی اگر دما سرد باشد. این بدان معنی است که هنوز هم می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. پس مراقبت خورشید زمستان نیز باشید.

ماسک مو برای موهای سوخته

استفاده از ماسک‌های مرطوب‌کننده برای موهای سوخته می‌تواند بهترین راه‌حل درمانی باشد. آسیب آفتاب می‌تواند باعث ریزش رنگ موها و همچنین باعث کاهش میزان پروتئین و آب آن شود. ماسک‌های مو به مرطوب کردن رشته‌ها کمک می‌کند و آب از دست‌ رفته در اثر آسیب خورشید را بازیابی می‌کند. می‌توانید این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید، به مدت 20 دقیقه بگذارید و سپس با آب سرد شستشو دهید.

ماسک مو از ترکیبات مختلفی تهیه می‌شود. بسیاری از داروهای طبیعی وجود دارند که علیرغم ادعاهایشان، سطوح مختلف اثربخشی دارند. به همین ترتیب، محصولات تجاری ممکن است بگویند که خوب کار می‌کنند، اما نتایج ممکن است متفاوت باشد.

ترمیم موهای وز شده

از رنگ کردن موهای خود خودداری کنید

شاید توصیه‌ای مفید برای ترمیم موهای وز شده جلوگیری از رنگ کردن آن‌ها است. بهتر است از رنگ کردن موهای سوخته خودداری کنید. این مواد شیمیایی بر موهای شما تأثیر نامطلوب می‌گذارند و خسارت‌هایی را که قبلاً ایجاد کرده‌اند، برجسته و بیشتر می‌کنند. اگر عادت دارید موهای خود را برای پنهان کردن موهای سفید خود رنگ کنید، می‌توانید برای ترمیم و همچنین رنگ کردن موهای خود از حنا و انواع رنگ‌های طبیعی مو استفاده کنید.

موهای سوخته را مرطوب کنید

برای ترمیم موهای وز شده احتیاج به رطوبت هست. مرطوب‌ کننده ها شدیدا برای موهای سوخته توصیه می‌شود. مرطوب‌کننده باعث تغییر شکل مو نمی‌شود بلکه بیشتر رشته‌ها را مرطوب می‌کند. بوتاکس مو یک ویال است با نتایجی که از همان روز استفاده قابل مشاهده است، هیدراتاسیون شدید را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید مقداری پول پس‌انداز کنید، می‌توانید از بوتاکس مو نیز در خانه استفاده کنید.

به همین ترتیب، شما همچنین می‌توانید مرطوب‌کننده مو های خود را در خانه درست کنید. یکی از اساسی‌ترین و مؤثرترین روش‌های درمانی موهای سوخته را با دستور زیر می‌توان یافت:

عناصر :

1 موز رسیده

1 قاشق غذاخوری روغن‌ زیتون

مراحل :

موز و روغن‌ زیتون را در یک ظرف اضافه کنید، کاملاً مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست و بدون توده به دست آید.

آن را روی سر خود ماساژ دهید.

بگذارید 30 دقیقه بماند.

برای اطمینان از پاک شدن از مخلوط، با آب بشویید و از شامپو استفاده کنید.

این روند را هر چند روز به مدت یک ماه تکرار کنید تا نتیجه بگیرید. همان‌طور که می‌دانید روغن‌ زیتون یک مرطوب‌کننده عالی است و خاصیت موز مربوط به فراهم آوری ویتامین سی و آنتی‌ اکسیدان‌ ها برای موهای شما است.

رژیم غذایی سالم

درحالی‌که ماسک و سایر روش‌های درمانی موهای سوخته بر روی خود مو کار می‌کنند، این تنها روشی نیست که موها سلامتی خود را حفظ می‌کنند. مو یک نشانه کلی برای سلامتی و رفاه عمومی شماست. اگر خوب و سلامت نیستید، احتمالاً موهای شما آن را نشان می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً از بدن خود نیز از لحاظ تغذیه‌ای حفاظت کنید.

اسیدهای چرب امگا 3 متحد مناسبی برای کمک به تقویت و براق کردن مو هستند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم در وعده‌های غذایی روزانه خود تخم کتان و گردو اضافه کنید. میزان سبزیجات را که می‌خورید افزایش دهید، زیرا آن‌ها پر از آهن و ویتامین C هستند. این مواد مغذی به شما کمک می‌کنند تا سالم به نظر برسید. سبزیجات برگ سبز، آووکادو و هویج بهترین متحدین شما در این موارد هستند.

ترمیم موهای وز شده

به لیست زیر نگاهی بیندازید تا بهترین مواد لازم برای افزودن به رژیم غذایی خود را بدانید. حتماً در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید، به طور متوسط ​​2 لیتر آب.

بلوبری

اسفناج

ماهی سالمون

آووکادو

دانه کدو تنبل

سیب زمینی شیرین

تخم مرغ

مخمر

عدس

بوقلمون

نخود

کدو حلوایی

کیوی

نارنگی

پاپایا

هویج

آجیل و خشکبار

ماست

از نوشیدنی‌ های دارای شیرین‌ کننده‌ های مصنوعی، قند های تصفیه‌ شده، الکل، نشاسته‌ های فرآوری شده مانند آنهایی که در کیک یا ماکارونی سفید و غذای فوری وجود دارد، خودداری کنید. این‌ها منافذ پوست شما را مسدود کرده و می‌تواند منجر به رشد ضعیف مو شود.

صبور باشید، مراقبت از موهای سوخته نیاز به توجه و تلاش زیادی دارد. درنهایت بازسازی مو امکان‌پذیر است و پیروی از این نکات می‌تواند کمک کند، این امر به‌صورت خاص صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه