موهای نرم و خوش حالت

چگونه موهای نرم و خوش حالت داشته باشیم؟

شما برای مراقبت از موهای سرتان معمولاً چقدر زمان صرف می‌کنید؟ آیا به اندازه‌ی سایر امور به سلامت و لطافت و شادابی موهای خود نیز اهمیت می‌دهید؟ برای داشتن موهای نرم و خوش حالت به چه نکاتی توجه می‌کنید یا اصلاً از این نکات آگاهی دارید یا خیر؟ اگر می‌خواهید از رازهای سلامتی مو آگاهی داشته باشید، در ادامه برخی نکات ساده، اما کاربردی و مهم برای داشتن موهای سالم و زیبا را با هم بررسی خواهیم کرد و توصیه می‌کنیم شما نیز تا انتها با ما همراه باشید.

 

موهای سرتان را تمیز نگه دارید

یکی از اصلی‌ترین نکات و در عین حالت ساده‌ترین آن که در سلامتی و شادابی موهای شما بسیار مؤثر است، تمیز نگاه داشتن پوست سر و در نهایت مو است. یکی از دلایل زبر شدن مو، شوره‌ی مو، ریزش مو و خارش پوست سر عدم رعایت موارد اصولی تمیزی موهاست و در نتیجه زیبایی و سلامت موها را به خطر می‌اندازد اما باید در انتخاب شامپو مناسب دقت کنید چرا که چربی زدایی زیاد و شستشوی زیاد هم خود باعث ایجاد خشکی و آسیب به ساقه و ریشه موهای شما می گردد.

 

آیا آب داغ برای مو ضرر دارد؟

استفاده از آب بسیار داغ برای شست و شوی مو، نرمی و خوش‌حالتی مو را از بین می‌برد و موهای شما را به مرور خشک و شکننده خواهد کرد. تداوم استفاده از آب بسیار داغ حین شست و شوی موی سر، باعث می‌شود روغن‌هایی که به صورت طبیعی از موها حفاظت می‌کنند از بین بروند. پس توصیه‌ی اکید بر این است که هنگام شست و شوی موهای سرتان با آب، از دمای بسیار زیاد استفاده نکنید و کافی است دمای آب مقداری از دمای بدنتان بیشتر باشد تا مشکلی پیش نیاید.

 موهای نرم و خوش حالت

آیا برای تمیزی مو باید دائم موهای خود را بشورم؟

منظور از تمیزی مو این نیست که شما بیش از حد موهای خود را شست و شو دهید. به صورت معمول شستن موها در فواصل زمانی 2 الی 3 روز یک بار می‌تواند مناسب باشد. با این کار باعث می‌شود روغن طبیعی مو حفظ شود و در سطح مناسبی باقی بماند. در شست و شوی موها باید دقت داشته باشید که از مواد، شامپوها و یا شوینده‌هایی استفاده نمایید که به موهای شما آسیب نرسانند و به سلامتی و تقویت هر چه بیشتر موها نیز کمک کنند. در صورت عادت به شستشوی روزانه سعی کنید حتما از محصولات روزانه ای که به این منظور طراحی شده اند استفاده کنید. ساخت و ترکیبات این محصولات به گونه ای است که با استفاده روزانه هیچ خشکی و آسیبی را برای موهای شما ایجاد نمی کنند و از ساقه و ریشه موها محافظت می کنند، در عین حال قدرت پاک کنندگی این محصولات برای شستشوی روزانه مناسب است.

 

آیا کوتاه کردن موها تأثیری در سلامت مو دارد؟

اینکه به صورت دوره‌ای موهای سرتان را کوتاه کنید یا سر موهایتان را هر چند وقت یکباربزنید، می‌تواند در سلامت مو مناسب باشد. زمانی را در نظر بگیرید که نوک موهای شما دو شاخه شده باشند، در این حالت موهای دو شاخه شده روی سر جلوه‌ی خشکی و آسیب دیده‌ای به مو می‌دهند که کوتاه کردن تا حد زیادی این مشکل را برطرف خواهد کرد.

 

شانه کردن موها چه تأثیری دارد و چه نکاتی را باید در شانه کردن مو رعایت کنم؟

شانه کردن موها به روش صحیح می‌تواند علاوه بر بخشیدن زیبایی به موهایتان، سلامت آن‌ها را نیز حفظ کند. اما باید به یاد داشته باشید که شانه کردن باید به روش صحیح باشد و نکاتی در این مورد رعایت شود که بسیار از افراد به این مورد توجهی ندارند. برای نمونه:

1- شانه کردن موهای خیس اصلاً توصیه نمی‌شود. همیشه پس از استحمام، اجازه دهید موهایتان خشک شوند و سپس اقدام به شانه کردن موها بکنید. به یاد داشته باشید برای شانه کردن از شانه‌ای با دندانه‌های درشت و سر گرد استفاده نمایید. این کار باعث می‌شود کمتر به موهایتان حین شانه کردن آسیب برسد و از دو شاخه شدن سر موها تا حد بسیار زیادی جلوگیری شود.

موهای نرم و خوش حالت

2- از شانه کردن موهای گره خورده اجتناب کنید. برای باز کردن موهای گره خورده می‌توانید از نرم کننده و ضد گره‌ی مو استفاده کنید و یا اگر موهای مجعدی دارید، از کراتین مایع یا کراتین ضد وِز استفاده کنید. همچنین می‌توانید موها را خیس کرده و مقدار زیادی حالت دهنده به آن‌ها بزنید تا گره‌ها به راحتی باز شوند و سپس اقدام به شانه کردن آن‌ها نمایید. به یاد داشته باشید که اگر موهایتان را به آرامی و دقت شانه کنید، گره‌ها راحتتر باز خواهند شد.

3- همانطور که گفته شد، شانه کردن مو لازم است. اما اگر به صورت افراطی این کار را انجام دهید، خود می‌تواند عامل آسیب دیدن مو شود. اینکه گفته می‌شود شانه زدن بسیار زیاد مو باعث خون‌رسانی بیشتر در ناحیه‌ی سر و همچنین تحریک جهت رشد مو می‌شود دارای پایه و اساس علمی نیست و بهتر است به صورت اصولی و در حد لزوم موها را شانه نمایید تا موجب آسیب دیدن موها و شکنندگی آن‌ها نشود.

 

تغذیه‌ی صحیح یکی از عوامل مؤثر در سلامت، نرمی و خوش‌حالتی موهاست

موها از پروتئین ساخته شده‌اند و تغذیه‌ی مناسب بر روی موها تأثیر گذار است. سعی کنید به مقدار کافی آب بنوشید و از مواد مغذی و گونه‌های مختلف سبزیجات و میوه‌ها استفاده نمایید. پس تغذیه‌ی سالم می‌تواند یک عامل مهم در حفظ سلامت موهای شما باشد و پروئین‌رسانی به موها را فراموش نکنید. این کار باعث نرمی، درخشندگی و تقویت موها خواهد شد.

موهای نرم و خوش حالت

استفاده از شامپوها، مواد شوینده و تقویت‌کننده‌ی استاندارد و معتبر

بدون شک استفاده از شامپوها و مواد شست و شوی مرغوب و سالم، تقویت‌کننده‌های استاندارد، لوسیون‌های موی سرو سایر محصولات بهداشتی می‌توانند تأثیر به سزایی در سلامتی مو داشته باشند. بالعکس اگر این محصولات بهداشتی استاندارد نباشند و موارد اصولی و بهداشتی و سلامتی در آن‌ها رعایت نشده باشد، باعث آسیب رساندن به موهای ما و به خطر افتادن سلامتی ما خواهند شد. پس بهتر است با دقت بیشتری به این امر توجه کنید و از برندهای معتبر و مراکز معتبر اقدام به خرید محصولاتتان نمایید تا از اصالت محصول مورد نظر مطمئن باشید.

شرکت کیمیانفیس یکی از فروشگاه‌های فعال اینترنتی در زمینه‌ی محصولات بهداشتی است که در زمینه‌های مختلف از جمله محصولات تخصصی مربوط به مو شامل نرم کننده‌های مو، محصولات ضد ریزش مو، محصولات تقویت کننده‌ی مو و… فعال بوده و با سابقه‌ای 18 ساله در این زمینه شرایط خریدی آسان و لذت بخش را برایتان فراهم نموده است.

تمام محصولات شرکت پخش بهداشتی کیمیانفیس از برندهای مطرح و معتبر که تماماً دارای مجوزهای لازم می‌باشند. فروشگاه اینترنتی محصلات آرایشی بهداشتی کیمیا نفیس با اطمینان از محصولات و خدمات خود و با کادری مجرب و آموزش دیده، اصالت محصولات ارائه شده را تضمین می‌کند و با استفاده از محصولات بهداشتی این شرکت تجربه‌ی امن و لذت بخشی را در زمینه‌ی سلامتی تجربه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه