مراقبت از موهای رنگ شده

نحوه مراقبت از موهای رنگ شده یکی از موارد لازم است تا افرادی که موهای خود را رنگ می کنند رعایت کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد مراقبت از موهای رنگ شده بیشتر بدانید.

رنگ کردن، موها را آسیب‌پذیر می‌کند

رنگ کردن موهای شما می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. بسیاری از خانم‌ها دوست دارند با رنگ آمیزی موهای خود جذاب‌تر به نظر برسند. بااین‌حال، بیشتر آن‌ها بخاطر ترس و دلهره از خسارت هایی که بعد از رنگ کردن به موها وارد می شود، ممکن است از اینکار چشم‌پوشی کنند.
درست است، محصولات شیمیایی می تواند باعث آسیب رساندن به موهای شما شود اما روش‌هایی برای سالم نگه‌داشتن موهای شما هنگام ایجاد کردن یک رنگ زیبا وجود دارد. در زیر فهرستی از نکات مهم برای مراقبت از مو که به شما برای حفظ موهای رنگی کمک می کند، آمده است که توجه شما را به آن جلب می کنیم:

نکات مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

موهای خود را آماده کنید

اگر می‌خواهید موهای شما بعد از رنگ کردن سالم بماند، باید ماه‌ها قبل از موعد، آماده ‌سازی موهای خود را برای جلوگیری از آسیب‌ها شروع کنید. این شامل اطمینان از تغذیه و آب‌رسانی موهای شما می‌شود. حداقل 2 ماه قبل از برنامه‌ریزی برای رنگ کردن موها، از روغن‌های مفید و ماسک مو استفاده کنید. همچنین از وسایل مرتب کردن موها استفاده کنید و از وسایل گرمایشی خودداری کنید. اگر برای به دست آوردن رنگ موردنظر خود باید موهای خود را سفید کنید، شب قبل از سفید کردن، روغن نارگیل با فشار سرد را روی موهای خود بمالید. این باعث می‌شود صدمه به ساقه موهای شما به حداقل برسد.

رنگ‌های مناسب را انتخاب کنید

هنگامی‌که موهای خود را رنگ می‌کنید، مهم است که رنگ و دکلره خوبی داشته باشید تا موهای شما خیلی آسیب نبیند. اگر موهای خود را با بلیچینگ رنگ بری می‌کنید اطمینان حاصل کنید که از یک توسعه‌دهنده مناسب برای رنگ موی خود استفاده می‌کنید. اگر موهای شما سبک است، برای شروع، یک توسعه‌دهنده حجم 20 یا 30 میل انتخاب کنید. استفاده از محصولات محافظ کننده مو می‌تواند در صورت حذف رنگ از موهای شما آسیب را از موهای شما به حداقل برساند. در مورد رنگ‌ها، همیشه مواردی را انتخاب کنید که عاری از مواد شیمیایی خشن مانند آمونیاک باشد.

دستورالعمل را دنبال کنید

اگر موهایتان را قرار است خودتان رنگ کنید و در خانه می‌خواهید این کار را انجام دهید، همیشه ابتدا آزمایش را انجام دهید و دستورالعمل‌ها را به دقت بخوانید و از زمان توصیه شده برای رنگ و دکلره استفاده کنید.

قبل از شامپو کردن موهای خود دست نگه دارید

هنگامی‌که موهای خود را رنگ کردید، سعی کنید حداقل 2 روز صبر کنید تا دوباره موهای خود را بشویید. این به تنظیم رنگ کمک می‌کند و رنگ ریزی را به حداقل می‌رساند. همچنین به روغن کردن موهای شما قبل از شستشو کمک می‌کند زیرا روغن یک لایه محافظ در اطراف ساقه مو شما تشکیل می‌دهد و محو شدن آن به حداقل می‌رسد.

خسارت را حذف کنید

همیشه ایده خوبی است که موهای خود را درست بعد از انجام هر نوع پردازش، کوتاه کنید. آسیب پس از رنگ کردن موهای شما اجتناب‌ناپذیر است و پیرایش قسمت انتهایی باعث جلوگیری از پخش شدن این آسیب می‌شود.

محصولات مناسب را انتخاب کنید

موهای تازه رنگ شده، در معرض آسیب و رنگ ریزی هستند. برای اطمینان از ماندگاری بیشتر رنگ و ماندگاری موهای شما، سرمایه‌گذاری در برخی محصولات محافظت از رنگ بسیار مهم است. شامپوها و نرم‌کننده‌های محافظ رنگ، از یک لایه بالای ساقه مو که رنگ را از رنگ ریزی حفظ می‌کند، محافظت می کنند. سراغ یک شامپو محافظت از رنگ و بدون سولفات بروید. شامپوهای بدون سولفات همیشه گزینه مناسبی هستند زیرا روغن طبیعی را از موهای شما دور نمی‌کنند و همچنین رسوبات را باقی نمی‌گذارند و باعث تغییر رنگ مو شما نمی‌شوند.

با آب خنک بشویید

یکی از موارد مراقبت از موهای رنگ شده دمای آب مورد استفاده برای شستشوی آن‌ها است. شستن موهای شما با آب گرم باعث می‌شود کوتیکول های روی لایه بیرونی ساقه مو شما بلند شود. این منجر به ریزش رطوبت و صدمه دیدن می‌شود. همچنین موهای شما را در معرض آسیب بیشتری قرار می‌دهد. یک روش مؤثر برای جلوگیری از این امر این است که همیشه موهای خود را با آب خنک بشویید. آب خنک کوتیکول های شما را مهر و موم می‌کند، باعث کنترل فرسودگی و رنگ در محور موهای شما می‌شود. اگر نمی‌توانید حمام سرد بگیرید، پس از حمام ولرم موهای خود را با آب خنک بشویید.

مراقبت از موهای رنگ شده

موهای خود را هیدراته کنید

هیدراته کردن مو از موارد دیگر مراقبت از موهای رنگ شده است. هنگامی‌که موهای خود را رنگ می‌کنید، از بین رفتن رطوبت و خشکی عوارض جانبی دیگر آن هستند. تنها راه مقابله با این مشکل، آب‌رسانی موهای خود است. شستشو، روغن‌کاری و لوسیون های مو را در برنامه مراقبت مو خود قرار دهید. از چربی‌های موادی مانند موز، ماست، روغن‌زیتون و عسل به مدت طولانی به‌عنوان داروهای خانگی برای بهبود سلامت مو استفاده می‌شده است؛ بنابراین، یک ماسک مویی که از این ترکیبات ساخته شده باشد، می‌تواند به تسکین آسیب‌ها، ترمیم آسیب‌ها و حفظ رطوبت با خاصیت آبرسان آن کمک کند.

برای تهیه اینجور ماسک خانگی شما به موارد زیر نیاز دارید:

1 موز رسیده

1  قاشق غذاخوری روغن‌زیتون

1  قاشق غذاخوری ماست

1 قاشق غذاخوری عسل

زمان مورد نیاز:

1 ساعت

روند:

در یک کاسه، یک موز کامل رسیده را هم بزنید تا کاملاً عاری از توده باشد. برای این کار، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

این مخلوط را روی موهای خود قرار دهید.

وقتی موهای شما کاملاً پوشانده شود، ماسک مو را حدود یک ساعت بگذارید.

در ادامه شستشوی ماسک را با شامپوی خفیف عاری از سولفات و آب خنک انجام دهید.

هفته‌ای یک‌بار این کار را تکرار کنید.

موهای خود را با روغن ها ماساژ دهید

یکی از کارهایی که می‌توانید برای مراقبت از موهای رنگ شده انجام دهید روغن‌کاری آن‌ها است. درحالی‌که ماسک‌های مو می‌توانند کارهای بزرگی را برای بهبود سلامت موهای شما انجام دهند، روغن‌کاری منظم نیز باید جزء موارد روزمره مراقبت از مو شما باشد. روغن‌ها در تغذیه و رطوبت موهای شما کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین بر روی موهای شما یک لایه محافظ تشکیل می‌دهند که از آن در برابر آفتاب و گرما محافظت می‌کند. برای روغن کاری موهایتان مراحل زیر را دنبال کنید:

2-3 قاشق غذاخوری حامل روغن مورد نظر شما (روغن نارگیل، زیتون یا روغن جوجوبا)

زمان مورد نیاز:

45  دقیقه

روند:

روغن را چند ثانیه گرم کنید تا کمی گرم شود.

ساقه موهایتان را با روغن گرم ماساژ داده و آن را تا نوک موهایتان بزنید. روی ریزه‌کاری‌ها متمرکز شوید زیرا این‌ها بیشترین آسیب را دارند.

هنگامی‌که مو و پوست سر شما به‌طور کامل پوشانده شود، روغن را در حدود 30-45 دقیقه بگذارید. به‌صورت اختیاری، می‌توانید یک شب آن را نگه داری کنید.

شستشوی روغن را با شامپو خفیف عاری از سولفات و آب خنک ادامه دهید.

این کار را 2-3 بار در هفته انجام دهید.

موهای خود را کوتاه کنید

اگر هر 6-8 هفته موهای خود را کوتاه نکرده‌اید، زمان شروع آن است. ازآنجایی‌که موهای شما بعد از رنگ‌آمیزی بسیار مستعد صدمه دیدن است، رویه‌های منظم برای حفظ سلامت مو و جلوگیری از گسترش آسیب بسیار ضروری می‌شوند. این همچنین به جلوگیری از شکاف و شکستگی کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه