سرم مو و مزایای آن

سرم مو و مزایای آن

سرم مو یکی دیگر از محصولات پر طرفدار مراقبت از مو است که به صورت محلول و یا حتی جامد تولید و عرضه می شود. بیشتر افراد برای جلوگیری از خشکی و شکنندگی موی خود از سرم های مو استفاده می کنند. عده ای هم زمانی که موهایشان کدر و یا درهم و برهم می شود، شروع به استفاده از این محصول می کنند. در حالی که برخی دیگر از سرم مو برای محافظت از موها در برابر گرمای زیاد ابزارهای حالت دهنده مو کمک می گیرند. با توجه به محبوبیت سرم های مو و کاربردهای گوناگون آنها، خوب است با سرم مو و مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

  • سرم مو چیست؟

سرم مو یک راه حل فوق العاده برای حفظ سلامتی و زیبایی ظاهری مو است و در ضمن مراقبت از سلامتی آن، به درخشندگی و خوش حالت شدن مو ها نیز کمک می کند. در واقع ترکیبات این محصول با نفوذ به کوتیکول ها یک لایه محافظ در اطراف مو ایجاد می کند که این لایه از مو در برابر عوامل آسیب رسان محیطی مانند آلودگی، گرد و غبار و یا محصولات شیمیایی مضر محافظت می کند. سرم مو پوست سر را خشک نگه می دارد و از ایجاد شوره سر و همینطور عفونت های قارچی پوست سر جلوگیری می کند. انواع مختلفی از سرم های مو در بازار به فروش می رسند. اما سرم های موی ارگانیک و سرم های موی مبتنی بر سیلیکون از همه آنها محبوب تر هستند. این نوع از سرم های مو علاوه بر کنترل ریزش مو، از وز و یا مجعد شدن مو نیز جلوگیری می کنند. همچنین سیلیکون موجود در این سرم ها موجب می شود تا موها براق تر به نظر برسند. بنابراین اگر موهای زبر، خشن، آسیب دیده و یا خشکی دارید، با استفاده از سرم مو می توانید آنها را به موهای ابریشمی، صاف و قابل کنترل تبدیل کنید. با به کارگیری سرم‌های مو می توانید از شکستگی و گره خوردن موهای خود جلوگیری کرده و خیلی راحت‌تر آنها را به شکل دلخواهتان حالت دهید. در ادامه به معرفی مزایای بیشتری از سرم مو می پردازیم.

سرم مو و مزایای آن

  • مزایای سرم مو

نرمی و لطافت مو

اگر تا به حال از روغن های طبیعی برای خوش حالت کردن موی سر خود استفاده کرده اید، قطعا می دانید که این روغن ها، موها را چرب کرده و باعث می شوند تا موها به پوست سر بچسبند. اما استفاده از سرم مو علاوه بر نرمی و لطافتی که به مو می بخشد، به هیچ عنوان منجر به چربی مو و پوست سر نمی شود.

درخشش مو

با سرم مو، جلوه ای شاداب به موهای خود ببخشید. استفاده منظم از سرم موی ارگانیک موجب می شود موهای شما سالم و براق گردد.

محافظت در برابر اشعه فرا بنفش

همانطور که می دانید هنگامی که موی شما در معرض آفتاب قرار می گیرد، به مرور زمان آسیب زیادی خواهد دید. از آنجا که برخی از سرم های مو دارای فرمول محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند. بنابراین می توانند از موها در برابر آسیب آفتاب محافظت کنند.

محافظت از مو در برابر ابزارهای حالت دهنده مو

استفاده مداوم از ابزارهای حالت دهنده مو نظیر سشوار، اتو و فرکننده ها که با حرارت بسیار زیادی کار می کنند، بعد از مدتی موها را شکننده و آسیب دیده می کند. استفاده از سرم مو قبل از به کار بردن وسایل مذکور می تواند از موی شما در برابر حرارت و آسیب آنها محافظت کند. به این صورت که یک لایه محافظتی نازک در اطراف مو تشکیل می دهد و به این ترتیب از گرم شدن بیش از حد مو جلوگیری می کند.

کنترل چربی مو

اگر احساس می کنید نوع پوست سر و موهایتان چرب است و بعد از حمام موهایتان بلافاصله چرب و بی‌حالت به نظر می‌رسند، ما به شما استفاده از یک سرم موی مناسب را پیشنهاد می کنیم. بعضی از این سرم ها حاوی ترکیباتی هستند که از چرب شدن موها جلوگیری کرده و در نتیجه ماندگاری ظاهر زیبای موهایتان را چند برابر می کنند.

سرم مو و مزایای آن

نکاتی در مورد استفاده از سرم مو

  • پیش از تهیه هر نوع سرم مو توصیه می شود با یک پزشک و یا مشاور مجرب پوست و مو مشورت نمایید.
  • برای نتیجه گیری بهتر باید سرم مو را فقط روی موهای مرطوب بمالید.
  • اگر زیاد از سشوار استفاده می کنید، برای جلوگیری از آسیبی که گرمای این وسیله به موهایتان وارد می کند، استفاده از سرم مو لازم است.
  • پس از اعمال سرم بر روی مو، برای پخش کردن آن نباید از نوک انگشتان استفاده کنید، بلکه بهتر است به وسیله یک برس مناسب موها را شانه کنید تا سرم روی مو پخش گردد.
  • در نظر داشته باشید سرم های مویی که با محتوای سیلیکون ساخته می شوند، در استفاده طولانی مدت ممکن است سلامت مغز شما را تحت تأثیر قرار دهند.
  • از آنجایی که سرم‌های مو محصولات آرایشی فاقد الکل هستند، بنابراین جهت برطرف کردن وز مو بسیار مناسب‌اند.
  • سرم های مو برای نرم کردن موهای خشک استفاده می شوند، اما در بعضی موارد که موها بیش از حد خشک هستند، استفاده از این محصولات نیز اثر چندانی نخواهد داشت. در چنین شرایطی حتما باید به پزشک مراجعه نمایید.
  • هنگامی که از سرم مو برای درخشندگی و شادابی موی خود استفاده می کنید، در کنار آن حتما از یک رژیم غذایی مناسب نیز پیروی کنید تا بهترین نتایج را از سرم مو دریافت نمایید.
  • هنگام استفاده از سرم مو از شامپوهای ارگانیک استفاده کنید. زیرا در صورتی که از شامپوهای شیمیایی استفاده کنید ممکن است ترکیب محتوای سرم مو و محتویات شامپو، منجر به بروز واکنش و عوارض جانبی بر روی پوست سر و موی شما گردد.
  • سرم مو نباید مستقیماً روی پوست سر اعمال شود. توصیه می شود با قدری فاصله از ریشه مو سرم را بر روی ساقه های مو پخش نمایید.
  • به یاد داشته باشید که بیشتر سرم های مو برای زیبایی ظاهری موی شما ساخته شده اند، بنابراین اگر به دنبال محصولی هستید که موهایتان را تقویت کند، حتما ترکیبات سرم و موارد استفاده از آن را قبل از خرید مطالعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه