آشنایی با مراقبت های پوست بعد از لیزر

آشنایی با مراقبت های پوست بعد از لیزر

امروزه لیزر موهای زائد گزینه ای مناسب و البته پر طرفدار برای افرادی است که از تحمل درد اپیلاسیون خانگی و شیو کردن مداوم خسته شده اند. در سال های اخیر، این روش به یکی از متداول ترین روش های رهایی از موهای زائد صورت و بدن تبدیل شده است. آشنایی با مراقبت های پوست بعد از لیزر و پیروی از یک فرایند ساده بعد از اتمام هر جلسه لیزر، از جمله محافظت از پوست با استفاده از محصولات مناسب همچون کرم بازسازی کننده پوست درمالاین ، به شما این اطمینان را می دهد که ناحیه تحت درمان سریع و کامل بهبود می یابد. شما می توانید با رعایت نکات مهمی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، بعد از لیزر موهای زائد، پوستی شاداب و لطیف را احساس کنید.

درمان التهاب و ناراحتی اولیه پوست بعد از لیرز

ممکن است بعد از لیزر احساس کمی درد و التهاب در ناحیه درمان داشته باشید که کاملا طبیعی است و در صورت آشنایی با مراقبت های لازم برای پوست بعد از لیزر، می توان تا حدی زیادی از عارضه های احتمالی آن پیشگیری نمود.

  • استفاده از کمپرس یخ و یا ژل آلوئه ورا

یک راه آسان برای کاهش تورم و قرمزی پوست پس از لیزر استفاده از کمپرس یخ است. استفاده مستقیم و طولانی مدت یخ بر روی پوست باعث تحریک بیشتر آن می شود. بنابراین برای استفاده از یخ حتما آن را در یک حوله بپیچانید و  بیش از 10 دقیقه آن را بر روی پوست خود نگذارید. محصولات حاوی ژل آلوئه ورا نیز به کاهش ناراحتی پوست و از بین رفتن قرمزی و تورم آن کمک می کند. علاوه بر این شما می توانید از کرم های تولید شده برای این منظور نظیر کرم بازسازی کننده پوست درمالاین استفاده کنید تا به سرعت پوست شما احیا و بازسازی شود.

 

آشنایی با مراقبت های پوست بعد از لیزر

محافظت از پوست بلافاصله بعد از لیزر

  • دوری از نور مستقیم خورشید و هر نوع اشعه UV دیگر

نور خورشید منجر به تحریک ناحیه درمان می شود  و ناراحتی و قرمزی آن را بدتر می کند. ساده ترین راه برای پیشگیری از این امر عدم قرار گرفتن ناحیه درمان در معرض تابش نور خورشید است. در هنگام خروج از مطب دکتر حتما ناحیه درمان را با لباس بپوشانید. اگر صورت خود را لیرز کرده اید از کلاه  نقاب دار و ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید. همچنین حداقل تا 2 هفته بعد از درمان با لیزر باید از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب و یا سولاریوم جدا پرهیز کنید.

  • عدم تماس با گرمای زیاد

با توجه به این که عمل لیزر با استفاده از گرما برای از بین بردن فولیکول های مو کار می کند. قرار گرفتن ناحیه درمان در معرض گرمای شدید باعث افزایش تحریک پوست خواهد شد. بنابراین بهتر است حداقل 48 ساعت از حمام با آب داغ، سونا و … خودداری کنید. شما می توانید ناحیه تحت درمان را با آب سرد و یا با گرمای متعادل بشویید.

  • خودداری از فعالیت بدنی شدید

تعریق زیاد و افزایش دمای بدن بالا از طریق ورزش نیز می تواند ناحیه درمان شده را تحریک کند. بنابراین حداقل تا دو روز بعد از درمان از ورزش شدید خودداری کنید. البته ورزش ملایم مانند پیاده روی اشکالی ندارد. فقط نباید گرمای بدن بیش از حد شود.

آشنایی با مراقبت های پوست بعد از لیزر

 

انتخاب محصولات مناسب پس از لیزر

  • استفاده از پاک کننده ملایم

برای تمیز کردن محل درمان باید از یک پاک کننده ملایم یا پاک کننده مناسب برای پوست های حساس استفاده کنید.

  • استفاده از مرطوب کننده ملایم

از آنجا که بعد از لیزر موهای زائد، پوست شما نسبت به حالت طبیعی حساس تر خواهد بود، بنابراین توصیه می شود از یک مرطوب کننده مناسب برای پوست های حساس و بدون عطر استفاده نمایید. مرطوب کننده ملایم بدون این که باعث تحریک بیشتر پوست شود، احساس خشکی آن را کاهش می دهد. بهتر است در صورت لزوم 2 تا 3 بار در روز از مرطوب کننده استفاده شود. فقط مراقب باشید که محل لیزر شده را با مالیدن بیش از حد تحریک نکنید.

  • پرهیز از آرایش کردن و استفاده ار محصولات پوستی خشن

اگر موهای صورت خود را برداشته اید، نباید از لوزام آرایش شیمیایی و تحریک کننده استفاده کنید زیرا باعث تحریک بیشتر پوست شما خواهد شد. بهتر است بعد از درمان از کمترین محصولات آرایشی ممکن بر روی پوست صورت استفاده کنید. بعد از 24 ساعت، در صورتی که قرمزی و التهاب پوست از بین رفته باشد، می توان از لوازم آرایش استفاده کرد. همچنین باید از مصرف داروهای موضعی صورت مانند کرم ضد آکنه نیز خودداری کرد. از این محصولات هم بعد از 24 ساعت، اگر قرمزی پوست از بین رفته باشد می توان استفاده کرد.

آشنایی با مراقبت های پوست بعد از لیزر

 

برخی دیگر از نکات مهم در خصوص مراقبت های پس از لیزر موهای زائد

 

  • برای از بین بردن موهای زائدی که مجددا در حد فاصل بین جلسات درمان رشد کرده اند، نباید به هیچ عنوان از اپیلاسیون، کرم های موبر، دستگاه های بند انداز و موارد مشابه دیگر استفاده کنید. زیرا باعث اختلال در فولیکول مو شده و تاثیر منفی بر روی نتیجه نهایی کار لیزر خواهد گذاشت. تا اتمام جلسات لیزر، بهترین روش برای اصلاح استفاده از تیغ است.

 

  • فاصله بین جلسات بستگی به سرعت رشد مو در هر فرد دارد اما به طور معمول بین 4 تا 8 هفته می باشد. مراقبت از پوست تنها محدود به روزهای ابتدایی نبوده و باید در این فاصله زمانی نیز رعایت شود.

 

  • توجه داشته باشید که پس از لیزر موهای زائد شما نمی توانید هر گونه دارویی را مصرف کنید. مثلا اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید، حتما بعد از تکمیل دوره مصرفی خود، برای لیزر اقدام نمایید. زیرا مصرف آنتی بیوتیک قبل و بعد از لیزر ممنوع می باشد.

 

  • پس از لیزر موهای زائد در صورتی که احساس درد داشتید از مصرف مسکن ایبوبروفن پرهیز کرده و استامینوفن و یا کرم بتامتازون را جایگزین آن نمایید. توصیه می شود قبل از استفاده از کلیه روش های مراقبتی حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

 

  • پس از لیزر موهای زائد در صورتی که می خواهید پوست شما خیلی سریع بازسازی شده و ترمیم گردد ، می توانید از کرم های مناسب برای بعد از لیزر همچون کرم بازسازی کننده پوست درمالاین استفاده کنید. در بخش بعدی به مزایای استفاده از این کرم بعد از لیزر می پردازیم.

استفاده از  کرم بازسازی کننده پوست درمالاین بعد از لیزر

همانطور که گفته شد برای سرعت بخشیدن به روند ترمیم پوست بعد از لیزر می توانید از کرم های بازسازی کننده پوست نظیر کرم بازسازی کننده پوست درمالاین استفاده نمایید. مواد موثره و ترکیبات منحصر به فرد موجود در این کرم همچون مس ، کلسیم ، منیزیم ، منگنز و همینطور فاکتورهای رشد نانو لیپوزومال در روند ترمیم و بازسازی پوست به ویژه بعد از جلسات لیزر درمانی نقش بسزایی دارد.

ابتدا کرم بازسازی کننده پوست درمالاین را بر روی ناحیه لیزر شده بمالید، بعد از چند دقیقه ترکیبات این کرم به سرعت جذب پوست شده و موجب تسریع در روند بازسازی و بهبود پوست شما  می شود. این کرم همچنین برای ترمیم پوست های آسیب دیده نیز مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه