اثر روغن ضروری بر التهابات

در مقالات زیادی در کیمیا نفیس ،  بیماری های التهابی و همچنین چیستی التهاب را بررسی کردیم .

در این مقاله به تاثیر به سزای روغن های ضروری به التهابات میپردازیم :

هنگامی که سیستم ایمنی فعال شد، التهاب نیز در بدن ایجاد می شود. التهاب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد( عفونت یا حتی واکنش به یک آلرژی غذایی و …). در التهاب بدن احساس می‌کند که چیزی اشتباه است، بنابراین سلول‌های خونی ( گلبول سفید ، پلاکت و گلبول های قرمز ) را به آن ناحیه می‌فرستد تا به درمان کمک کند و مهاجم را از بین ببرد.

 

التهاباتی که حاصل اشتباه فهم بدنی است ، خوب نیستند و می بایست درمان جدی شروع شود .

نکته حائز اهمیت این است که آنتی اکسیدان ها می توانند اثرات مضر التهاب را در بدن کاهش دهند. تحقیقات زیادی برای اثر  روغن‌های ضروری به عنوان آنتی‌اکسیدان و کم کردن التهابات  وجود دارد .

برخی اسانس های گیاهی جز روغن های ضروری هستند ، آویشن ، میخک ، گل سرخ ، اکالیپتوس و رازیانه و ترنج می توانند خاصیت ضد التهابی داشته باشد . تحقیقات نشان میدهد روغن ها میتوانند از 25 درصد تا 75 درصد به کم کردن التهابات کمک کنند .

انجمن ملی آروماتراپی تاثیر روغن های ضروری مثل بابونه ، زنجبیل ، هلیکریسوم و پاتچولی بر التهابات را تایید کردند.

نحوه استفاده از ر.غن ها ضروری و آروماتیک ها ( زیر ساخت اسانس ها ) برای التهاب

می توانیم از روغن های ضروری به چند روش مختلف برای درمان آن استفاده کرد:

Diffusion(دیفیوژن ) : از یک پخش کننده اسانس استفاده کنید . یک دیفیوژن به ذرات روغن ضروری  اجازه می دهد تا مستقیماً در هوا پراکنده شوند. استنشاق عطر به آرامش شما کمک می کند. اگر التهاب شما مرتبط با استرس باشد، استفاده از روغن های ضروری آرام بخش میتواند در درمان شما کمک کند.

ماساژ با روغن های ضروری : می توانید اسانس رقیق شده را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا به کاهش تورم و درد کمک کند. این موضوع امروزه به وفور در مراکز ماساژ انجام میشود .

اگر قصد دارید از روغن های ضروری استفاده کنید حتما پروتکل های هر کدام را رعایت کنید . به عنوان مثال بعضی از روغن های ضروری قدرت بالایی دارند و می بایست با روغن زیتون یا نارگیل و … رقیق شوند .

خطرات و هشدارها

روغن های ضروری خط اول درمان نیستند. اگر در بدنتان التهاب دارید، به این معنی است که در جایی، چیزی در بدنتان فریاد کمک می‌زند و شما می بایست در سریعترین زمان آن را درمان کرده تا از ایجاد التهاب جلوگیری شود .

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی قرار دارید حتما از پزشک تحت نظر در این باره سوال کنید . نکته حائز اهمیت آن است که عموما همه ی روغن های ضروری برای مادر باردار مجاز نیست  . برای داشتن اطلاعات بهتر می بایست به سایت اصلی روغن های ضروری مراجعه کرده و از دیتا بیس هر کدام مطلع شوید .

کیمیا نفیس در ادامه مقالاتی برای روغن های ضروری پر کاربرد برای شما ارائه میدهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه