جوش های سر سیاه چگونه درمان می شوند؟

در مقالات متعددی به بررسی کامل جوش های سر سیاه پرداختیم . در این مقاله به راهکار های عمومی که برای جوش های سر سیاه هستند می پردازیم .

جوش های سر سیاه در اصل منافذ آلوده شده پوست هستند که چربی و کراتین در آنها سفت و اکسید شده است برای درمان انها از مواد زیر استفاده میکنیم . البته این توصیه های بدون نسخه و میتوانید به راحتی از داروخانه ها تهیه کنید :

  1. اسید سالیسیلیک: این اکتیو برای جوش های سرسیاه به عنوان پاک کننده یا لوسیون بدون نسخه در دسترس است. اسید سالیسیلیک سلول های مرده پوست را حل می کند تا از گرفتگی فولیکول های مو جلوگیری کند. همچنین سالیسیلیک اسید به کم کردن ترشح سبوم بسیار زیاد کمک میکند.
  2. اسید آزلائیک: جو، گندم، چاودار و سایر غلات مختلف به طور طبیعی حاوی اسید آزلائیک هستند. میکروارگانیسم های روی پوست شما را می کشد و به کم کردن جوش های کمک میکند.
  3. بنزوئیل پراکسید: این به عنوان یک محصول بدون نسخه به عنوان ژل یا شستشو در دسترس هستند. بنزئیل پراکسید باکتری های سطحی را هدف قرار می دهد که اغلب آکنه را تشدید می کند.
  4. رتینوئیدها (مشتقات ویتامین A): رتینوئیدها مانند Retin-A®، Tazorac® و Differin®، جوش های سرسیاه و سرسفید را از بین می برند و به جلوگیری از مسدود شدن منافذ کمک می کنند. ممکن است متوجه تغییر رنگ پوست یا لایه برداری شوید. زدن ضد افتاب در دورانی که از ویتامین آ استفاده میکنید امری ضروریست .

اگر این تجویز ها به درمان منجر نشد به سراغ تجویز های تیز تر میرویم:

  • رتینوئیدهای تجویزی: رتینوئیدهای تجویزی قوی تر از رتینوئیدهای بدون نسخه هستند.
  • آنتی بیوتیک های خوراکی: آنتی بیوتیک های خوراکی باکتری هایی را که باعث ایجاد جوش های سر سیاه می شوند کاهش می دهند. اما مصرف بیش از حد این مواد منجر به مقاومت باکتری می شود.
  • میکرودرم ابریژن: برداشتن لایه های بالایی پوست، گرفتگی هایی را که باعث ایجاد جوش های سرسیاه می شوند، آزاد می کند.
  • لایه برداری شیمیایی: لایه برداری شیمیایی از یک محلول شیمیایی ملایم برای برداشتن لایه های پوست و کاهش جوش های سرسیاه استفاده می کند.
  • لایه برداری پوست با لیزر: لایه برداری پوست با لیزر پرتوهای کوتاه و متمرکز نور را به سمت جوش های سر سیاه شما هدایت می کند. پرتوهای نور مقدار چربی تولید شده توسط غدد چربی را کاهش می دهند.

آیا درمان های خانگی برای جوش های سر سیاه وجود دارد؟

چند درمان خانگی وجود دارد که ممکن است به درمان جوش های سر سیاه کمک کند:

روغن درخت چای: روغن درخت چای می تواند از رشد باکتری ها جلوگیری کرده یا آن را متوقف کند. مقدار کمی روغن درخت چای را روی یک اپلیکاتور پنبه ای بمالید و روی جوش های سرسیاه خود بمالید. اگر پوست حساسی دارید ممکن است دچار التهاب شوید .

اسکراب های شکر یا نمک: اسکراب های شکر و نمک سلول های مرده روی سطح پوست شما را خراشیده (لایه برداری می کند). صورت خود را خیس کنید، یک اسکراب نمک یا شکر را روی نواحی آسیب دیده خود بمالید و پوست خود را با حرکات دایره ای کوچک تا 30 ثانیه ماساژ دهید. پس از پایان کار صورت خود را با آب بشویید. این کار را با ملایمت انجام داده تا دچار التهاب نشوید.

چای سبز: برگ های مرطوب چای سبز می تواند به کاهش تولید چربی در پوست شما کمک کند. چای سبز نیز یک آنتی اکسیدان است. برگ های خشک چای سبز را با آب مخلوط کنید و برگ های مرطوب را با حرکات دایره ای کوچک به مدت 30 ثانیه روی پوست خود ماساژ دهید. پس از پایان کار صورت خود را با آب بشویید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه