آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی در جهان است که بیش از  85 درصد از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد.

امروزه برای درمان آکنه عموما از ترکیبات شیمیایی استفاده می کنند، مانند اسید سالیسیلیک، نیاسینامید، یا بنزوئیل پراکسید، موثرترین راه حل های آکنه هستند، اما درگذشته که تنوع محصولات به اندازه زمان حال نبود از ترکیبات گیاهی و خانگی استفاده میکردند، یکی از موثر ترین این ترکیبات روغن درخت چایی است که خب تاثیرات بسیار خوب آن بر جوش بر کسی پوشیده نیست .

امروزه از این ترکیب در بسیاری از محصولات پوست چرب بهره میگیرند و به صورت پایه ها مختلف (لوسیون – ژل – کرم و سرم ) استفاده میکنند .

روغن درخت چای و عملکرد آن بر جای جوش

روغن درخت چای در واقع یک روغن ضروری است که از برگ های  درخت کوچک بومی استرالیا استخراج می شود و گاها در علم کازمتیک افراد آن را با چایی سبز اشتباه میگرند در حالی که چنین نیست .

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که استفاده از روغن درخت چای روی پوست آکنه را کاهش می دهد.

همچنین علم بیان میکند: در مقایسه با بنزوئیل پراکسید، افرادی که از پماد روغن درخت چای برای آکنه استفاده می کردند، خشکی پوست و تحریک کمتری را تجربه کردند. آنها همچنین از درمان احساس رضایت بیشتری داشتند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2017، روغن درخت چای ممکن است جایگزین موثری برای آنتی بیوتیک های موضعی و خوراکی باشد چرا که آنها در استفاده طولانی مدت می تواند باعث مقاومت باکتریایی شود و این موضوع در مورد روغن درخت چایی وجود ندارد.

روغن درخت چای بسیار قوی است، بنابراین همیشه قبل از استفاده از آن روی پوست، آن را رقیق کنید و تمام ایمنی های لازم را برای مصرف در نظر بگیرید.

چگونه از روغن درخت چایی به صورت مستقیم استفاده کنیم ؟

به نسبت یک به نه روغن درخت چایی را با آب مخلوط کنید.

یک پنبه را به مخلوط آغشته کنید و آن را روی نواحی آسیب دیده (جای جوش ) بمالید.

چون این ماده ممکن است بیش از اندازه چربی پوستتان را بگیرد شما می بایست

این روند را 1 تا 2 بار در روز در صورت نیاز تکرار کنید.

سازمان غذا و دارو (FDA) خلوص و کیفیت روغن های ضروری را کنترل و تضمین  نمی کند پس بر مصرف کننده ضروریست که قبل از هر اقدامی با این روغن ها تست بازو یا همان پچ تست بگیرد .

یکی دیگر از گیاهان فوق العاده در صنعت آرایشی بهداشتی آلوئه وراست که دارای خواصی بی نظیر و منحصر به فرد می باشد . در گذشته نیز از این ترکیب برای بهبود رنگ پوست و بستن منافذ استفاده میکردند .

امروزه نیز از خواص بی مثال آن در خیلی از محصولات بهره میگیرند :

آلوئه ورا و بهبود منافذ :

آلوئه ورا گیاهی استوایی است که برگ های آن ژل شفافی تولید می کنند. این ژل اغلب به لوسیون ها، کرم ها، پمادها و صابون ها اضافه می شود  و خاصیت آبرسانی فراوان را با خود به همراه می آورد.

طبق تحقیقات سال 2018، معمولاً ژل آلوئه ورا برای درمان موارد زیر استفاده می شود:

  • منافذ باز صورت
  • خشکی های شدید
  • سوختگی
  • زخم ها
  • التهابات پوست

آلوئه ورا حاوی 2درصد اسید سالیسیلیک و مقدار کمی گوگرد است که هر دو به طور گسترده در درمان آکنه استفاده می شوند. تحقیقات زیادی برای اثر سالیسیلیک اسید بر جوش و تاثیر گوگرد بر میکروب های مولد آکنه وجود دارد.

طی تحقیقات دیگر:  ژل آلوئه ورا، زمانی که با مواد دیگری مانند کرم ترتینوئین یا روغن درخت چای ترکیب شود، تاثیر چند برابری بر آکنه دارد و همچنین از میزان عوارض داروهایی دیگر کاملا کم میکند.

چگونه از ژل آلوئه ورا استفاده کنیم ؟

ژل گیاه آلوئه را با قاشق بخراشید. ژل را مستقیماً روی پوست تمیز به عنوان مرطوب کننده بمالید.1 تا 2 بار در روز یا به دلخواه تکرار کنید.

ژل آلوئه ورا عموما بدون عوارض بوده و نیاز به پچ تست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه