در گذشته که تنوع محصولات زیاد نبود و به راحتی در دسترس همه قرار نداشت، روش های خانگی برای جوش خط اول درمان بودند این درمان ها با محصولات ارگانیک انجام میشد. اگر واقع بینانه صحبت کنیم بعضی از این روش ها در حال حاضر هم راهبردی هستند  ، برخی دیگر از آنها اصلاح و بعضی دیگر منسوخ شدند.
استفاده از عسل و چایی سبز هنوز هم در بین روش های خانگی جایگاه ویژه دارند ، در حدی که از این دو ماده از حالت خانگی به داخل محصولات کازمتیک ( محصولات پوستی و بهداشتی) راه پیدا کردند.

به طور خلاصه بیان میکنیم که چه چیزی باعث آکنه می شود؟
آکنه زمانی شروع می شود که منافذ پوست با چربی و سلول های مرده پوست مسدود می شود.
توضیحات ژرنال های علمی : هر منفذ پوست به یک غده چربی متصل است که ماده ای روغنی به نام سبوم تولید می کند. سبوم اضافی می تواند منافذ را مسدود کرده و باعث افزایش رشد باکتری های معروف به پروپیونی باکتریوم آکنه یا P. acnes شود.
از قدیم استفاده از روش هایی خانگی برای جوش مرسوم بود ولی گاها  به دلیل تهاجمی بودن یا غیر اصولی بودن، باید به آنها بازنگری شود.

یکی از بهترین موادی که برای پوست تایید شده عسل هست و استفاده ازماسک عسل به مراتب به بهتر شدن پوست کمک شایانی میکند. چطور میتوان از عسل در روتین روزانه بهره گرفت؟
ماسک عسل و دارچین درست کنید:
مطالعه‌ای در سال 2017 نشان داد که ترکیب عسل و عصاره پوست دارچین اثرات ضد باکتریایی بر علیه آکنه دارد.
تحقیقات انجام شده در سال 2020 نشان داد که عسل به تنهایی می تواند مانع رشد P. acnes شود یا آن را از بین ببرد. نکته مهم : هنوز هم در هیچ منبع علمی اثر عسل به تنهایی ، در بهبود آکنه تفسیر نشده است.
خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی عسل و دارچین آکنه را می کاهش دهد.

چگونه این ماسک را بسازیم :
2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چای خوری دارچین را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید.
پس از پاکسازی صورت ، ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند.
ماسک را کاملاً بشویید و صورت خود را خشک کنید.
لازم به ذکر است دارچین دارای طبع گرمیست که اگر زیاد تر از دوز مجاز ریخته شده باشد امکان ایجاد جوش را دارد .


چای سبز و استفاده از آن در خانه
چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و نوشیدن آن می تواند سلامتی را بهبود بخشد. همچنین به کاهش آکنه کمک می کند. در این مقاله سعی بر این است که اثر مالیدن آن را بر پوست بررسی کنیم .
بر اساس تحقیقات سال 2017، گفته شد که  پلی فنول های موجود در چای سبز به مبارزه با باکتری ها و کاهش التهاب که دو عامل اصلی آکنه هستند، کمک می کند.
یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که استفاده از عصاره چای سبز روی پوست به طور قابل توجهی تولید سبوم و جوش را در افراد مبتلا به آکنه کاهش می دهد.

چگونه از چایی سبز برای پوست در خانه استفاده کنیم :
چای سبز را به مدت 3 تا 4 دقیقه در آب جوش دم کنید.
بگذارید چای دم کرده خنک شود.
با استفاده از یک تکه پنبه، چای را روی پوست خود بمالید یا آن را در یک بطری اسپری بریزید و بر روی صورت اپلای کنید.  در نظر داشته باشید این دم کرده نهایت تا چهار روز (نگهداری در یخچال ) قابل اسپری کردن هست و اگر بیشتر از مقدار عادی بماند فساد ایجاد میکند.
اجازه دهید خشک شود، سپس آن را با آب بشویید و پوست خود را خشک کنید.
همچنین می توانید باقی مانده برگ های چای را به عسل اضافه کنید و ماسک درست کنید.
نکته مهم اینکه برای بازده بیشتر میتوانید از محصولاتی که حاوی چایی سبز هستند استفاده کنید.
محصولات پوست چرب ساسکین عموما حاوی درصد بالایی چای سبز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه