سرکه سیب

اثر سرکه سیب بر پوست

امروزه برای درمان جوش و اکنه  کرم ها و لوسیون های زیادی وجود دارند . برای درمان اکنه لایه برداری نیز از روتین های مهم است.

نکته اینکه ؛ در گذشته ای نه چندان دور که تنوع محصولات به این اندازه بالا نبود از درمان های خانگی برای بهبود جوش استفاده میکردند.

در چند مقاله قصد داریم به بررسی کامل آنها بپردازیم و بدانیم ایا این راه ها در حال حاضر برای درمان جوش پاسخگو هستند یا خیر ؟

در ادامه با ما باشید ( اثر سرکه سیب و موارد اسیدی بر جوش )

ممکن است این جمله را شنیده باشد سرکه به صورت بمالید تا جوش هایتان خشک شود

این روش به خودی خود دو مزیت دارد: مقرون به صرفه و یافتن آسان  . اما :

معایب: ممکن است پوست را تحریک کند. چطور؟ در ادامه می خوانیم :

سرکه سیب از تخمیر سیب یا مایع تصفیه نشده از سیب های فشرده به دست می آید.

این نوع سرکه مثل تمام سرکه ها به مبارزه با باکتری و قارچ می پردازد و اثر سرکه های مختلف بر میکروب ها بر کسی پوشیده نیست .

سرکه سیب حاوی اسیدهای آلی مانند اسید سیتریک است. تحقیقات انجام شده در سال 2016 نشان می دهد که اسید سیتریک در ارتباط با اکسید روی، باکتری مولد آکنه ( P. acnes) را از بین می برد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2017، اسید لاکتیک موجود در سرکه سیب ظاهر اسکار آکنه را نیز بهبود می بخشد.

با اینکه  که اجزای خاصی از سرکه سیب میتواند به درمان آکنه کمک کند،  اما تا به الان هیچ مدرکی برای تایید  استفاده از آن برای این منظور وجود نداشته است.

برخی از متخصصان پوست توصیه می کنند که به هیچ وجه از سرکه سیب استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست را تحریک کند.

اما چه چیزی مارا در مورد سرکه و یا لیمو و یا موارد اسیدی مردد میکند ؟

اسیدیته سرکه با پوست تفاوت زیادی دارد و میتوان گفت سرکه اسید قوی تری نسبت به سطح پوست است(اسیدیته سرکه حدود 2 تا3 و سطح پوست 5 تا 6) و اگر رقیق نشوند ، تهاجمی عمل میکند و علاوه بر حمله به باکتری و قارچ های مولد جوش، به میکروارگانیسم های مفید سطح پوست حمله میکنند و این باعث بر هم خوردن اسیدیته پوست و در نهایت جوش یا کم آبی می شود.  پس ؛ مشکلی را حل نکردیم….مشکلی هم اضافه کردیم .

پس آن را با آب رقیق کنید و اگر میتوانید با کاغذ پی اچ متری(وسیله ای برای نمایان کردن اسیدیته)  ،میزان اسیدیته را اندازه گرفته و اگر در بازه 5 تا 6 بود ، آن را به پوست بمالید .

دقت کنید این کار حتی اگر با اسیدیته درست و معادل با پوست انجام شود ، باز میزان چربی را به صورت قابل توجهی جمع می کند در نظر بگیریم نباید این عمل را زیادی انجام داد و بعد از هر بار انجام با ژل آلوئه ورا طبیعی و یا آبرسان مناسب پوستتان ، صورت یا محل جوش زده را آبرسانی کنید.

اگر به کاغذ های پی اچ دسترسی نداشتیدچطور از سرکه سیب استفاده کنیم که به اسیدیته پوست نزدیک باشد؟

1 قسمت سرکه سیب و 3 قسمت آب را مخلوط کنید (برای پوست های حساس از آب بیشتری استفاده کنید).

پس از مخلوط کردن، آن را با استفاده از پنبه به آرامی روی پوست بمالید.

بگذارید 5 تا 20 ثانیه بماند، با آب بشویید و خشک کنید.

این روند را 1 تا 2 بار در روز بر صورت یا بدن تکرار کنید.

توجه به این نکته مهم است که استفاده از سرکه سیب روی پوست می تواند باعث سوختگی و سوزش شود و اکثر متخصصان پوست آن را توصیه نمی کنند. اگر می خواهید آن را امتحان کنید، آن را در مقادیر کم و رقیق شده استفاده کنید.

این ماده برای جوش های کمر و پشت تنه بدن بیشتر کاربرد دارد چرا که این پوست ضخامت بیشتری داشته و امکان ایجاد التهاب کمتر است .

در مجموع برای بهره گیری از این اکتیو بهتر است از کرم های حاوی ان بهره گرفت چرا که به درستی فرموله شده و با موادی همراه می شود که اثر تحریک کنندگی آن را کاهش می دهد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه