ویتامین چند کاربرده کازمتیک ( ویتامین سی ) از سیاهی های دور چشم غافل نیست و در ادامه ی این مقاله به طور کامل آن را بررسی میکنیم .

سوالات رایجی که وجود دارد :

آیا ویتامین سی برای دور چشم التهاب نمیدهد؟ آیا منجر به نازکی دور چشم نمیشود ؟

در ادامه با کیمیا نفیس همراه شوید تا برای شما به تفصیل بسط دهد:

ویتامین سی حلقه های زیر چشم را کاهش می دهد

این جمله را در فضای مجازی بسیار شنیده ایم : (سرم های ویتامین C می توانند با حجیم کردن و آبرسانی به ناحیه زیر چشم به صاف کردن خطوط ریز کمک کنند.) آیا با استناد بر این جمله میتوانیم برای تیرگی آن را تجویز کرد؟ باید پاسخ داد اگر با باقی ترکیبات آبرسان و روشن کننده همراه شود قطعا موثر تر خواهد بود تا زمانی که آن را به صورت تکی به کار ببریم .چرا که در محصولات دور چشم اجازه استفاده از دوز های بالا و فرم های فعال را نداریم .

 

اگرچه ویتامین C در کاهش قرمزی کلی موثر است ولی در صورت استفاده از نوع فعال و قوی ویتامین سی(اسکوربیک اسید ) ، به دلیل نازکی دور چشم امکان ایجاد حساسیت می باشد.  برای محصولات دور چشم ، نوع آسکوربیل گلوکوزاید(گاها به آن ویتامین سی قندی نیز میگویند) از بهترین انواع ویتامین سی است که اثر عالی و کمترین میزان الرژی را به خود اختصاص داده است .

بر اساس یک مطالعات در سال 2019 بر روی روش های درمانی سیاهی دور چشم، مزوتراپی ویتامین C منجر به بهبود قابل توجهی در رنگدانه زیر چشم شد. با این حال، برخی از شرکت کنندگان نیز احساس سوزش را گزارش کردند.این گزارش به دلیل عدم سازش نوع فعال ویتامین سی (آسکوربیک اسید ) با دور چشم های آتروفیک(دور چشم هایی با پوست نازک تر ) است.

برخی از راه های دیگر برای کمک به خلاص شدن از شر حلقه های تیره زیر چشم عبارتند از استفاده از کمپرس سرد و افزودن رتینول به روتین مراقبت از پوست است (که به تفصیل آن را در مقالات دیگر بررسی میکنیم.)

نا گفته نماند که برای رفع سیاهی دور چشم به غیر از کرم و روتین پوستی باید در نوع تغذیه و لایف استایل(سبک زندگی) خود بازنگری کنیم .

دقت کنید که غذا های پر نمک و یا خیلی سنگین ، خوابیدن روی شکم ، برخی مشکلات کلیه و با حتی ارث تاثیر بالایی در تیرگی دور چشم دارد پس  برای بر طرف کردن این تیرگی باید همه موارد را با هم بررسی کرد تا درمان با کرم اثر بخش تر شود .

نکته مهم اینکه : پوست زیر چشم نازک و حساس است، بنابراین بهتر است از محصولاتی که مخصوص ناحیه زیر چشم طراحی شده اند استفاده کنیم (محصولات غیر حرفه ای ممکن است حاوی مواد تهاجمی برای دور چشم باشند .)

شما همچنین می توانید افزایش ویتامین سی و  تولید کلاژن را از طریق رژیم غذایی خود افزایش دهید. این موضوع که بتوان کلاژن را از طریق قرص های کلاژن تامین کرد، بحث داغ و چالش بر انگیز پزشکان دنیا است . به طوری که برخی اعتقاد دارند این کلاژن بزرگتر از آن است که به سطح پوست برسد و اینکه بدن امورات واجب تری دارد که کلاژن را در آن زمینه مصرف کند ، برخی دیگر نیز معتقدند فید بک ها نشان داده شده که این قرص هااثر عالی بر پوست میگذارد.کیمیا نفیس نیز در این باره حقیقت های (فکت های) علمی در مقالات دیگر بررسی کرده است.

ولی : تا این تاریخ در این باره هیچ نقطه نهایی و نظر واحدی وجود ندارد .

معرفی ویتامین سی هایی که حاوی نوعی از ویتامین سی هستند که می توان آن را به دور چشم توصیه کرد:

سرم ویتامین سی اورین :

حاوی آسکوربیل گلوکزاید است پس منع مصرفی برای استفاده روز ندارد و همچنین با خیال راحت می توان آن را به دور چشم زد. اگر پوست دور چشم نازکی دارید می توانید برای اطمینان این ویتامین سی را با دور چشم مخلوط کنیدو بعد به پوست دور چشم بمالید .

سرم ویتامین سی اورین حاوی آسکوربیل گلوکزاید است در حالی که کرم ویتامین سی اورین دارای نوع منیزیم آسکوربیل فسفات است.

چون کرم ویتامین سی اورین با لایه بردار ها و ویتامینA و یا ضد لک های هیدروکینونی ترکیب نشده اجازه استفاده در طول روز را داریم ولی با نظر بر اطلاعات مقاله بالا و استفاده از دوز بالای ویتامین سی اجازه مصرف برای دور چشم ها نیست و امکان ایجاد آلرژی برای دور چشم های آتروفیک می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه