اسیدهای مفید برای پوست

مالیک اسید : کلید شما برای داشتن پوستی صاف و جوان تر

شاید نام این اکتیو را زیاد نشنیده باشید ، برای همین کیمیا نفیس سعی بر آن دارد این اکتیو هارا به علم شما و روتین پوستی شما اضافه کند ، کلمه اسید مالیک از کلمه لاتین “malum” به معنای سیب گرفته شده است. طعم این ماده ترش است پس شاید بتوان گفت  طعم ترش و کمی اسیدی در بعضی از سیب ها یا نوشیدنی ها از این اکتیو نشات گرفته باشد.

مالیک اسید  در خیلی از محصولات پوست میتواند باشد . از جمله :

  • لوسیون بدن و لایه بردار های بدن(گاها در اسکراب ها )
  • محصولات دست و کوتیکول ناخن
  • محصولات آکنه و ضد پیری

اسید مالیک جز اسید های میوه و در دسته ی آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) است.  AHA ها روند تغییر سلول های پوست را زودتر کرده و در نتیجه لایه برداری تحریک می شود . در نتیجه، پوست های کدر جای خود را به پوست های تازه می دهند .

مزایای استفاده از اسید مالیک در محصولات کازمتیک، عبارتند از:

  • در درصد کم، آبرسانی می کند.
  • در درصد بالا تر ، لایه برداری یا حذف سلول های مرده پوست
  • زبری پوست را کاهش داده و صاف و یکنواخت می کند
  • کمک بالایی به حذف چروک های ریز و تازه می کند

لایه برداری با مالیک اسید ، پوست را تمیز و صاف می کند

اسید مالیک توانایی زیادی در لایه برداری و در نتیجه روشن کردن پوست دارد؛

به همین دلیل است که یک ماده رایج در کرم های ضد پیری است و برند های مطرح دنیا عموما از این اکتیو استفاده میکنند .

در سال 2014 در یک مقاله اثرات استرس بر پوست به طور کامل بررسی شد؛ استرس می تواند شرایط پوستی مانند اگزما، آکنه و پیری زودرس را بدتر کند. استفاده موضعی از اسید مالیک می توانند( در صورت کم کردن استرس توسط خودتان) ، یک رویکرد موثر برای بهبود تخریبی است که شما با استرس به پوست خود تحمیل کردید.

مالیک اسید باعث آبرسانی (هیدراته شدن )پوستتان می شود :

اسید مالیک در دوز های کم به عنوان یک مرطوب کننده شناخته می شود همچنین با حذف لایه ی شاخی پوست شما باعث میشود لایه زیرین پوست که دارای فاکتور های آبرسانی طبیعی ( NMF) بیشتر و تازه تری هستند در سطح پوست قرار گرفته و پوست شاداب تری به شما هدیه می کند .

با بررسی یک مقاله علمی در سال 2020 این نکته را دریافتیم که اسید مالیک به جذب بالاتر هیالورنیک اسید کمک شایانی کرده است. پس ؛ هر ماده ای که با مالیک اسید توام شده باشد باشد قطعا اثر چشم گیرتری  خواهد داشت.

با در نظر گرفتن این نکته استفاده از لایه برداری که مالیک اسید داشته باشد و سپس مصرف ژل های هیالورونیک اسید به سطح پوست باید فید بک های جالب تری به ما نشان دهد .

یکی از کاربرد های جالب مالیک اسید این است که به تنظیم اسیدیته پوست و محصول پوستی می پردازد . بنابراین  استفاده از مالیک اسید در صنعت آرایشی بهداشتی  یک کاربرد چند جانبه ای دارد.

در ادامه به کاربرد های مالیک اسید میپردازیم :

پیشگیری از آکنه

*مالیک اسید لایه برداری می کند *

با این جمله می تواند خواص زیادی را به این ماده نسبت داد ، میدانیم که تجمع سلول های مرده باعث ایجاد برکه ای پر از قارچ، در سطح پوست و در نهایت ایجاد آکنه می شود ، از این رو با تکیه بر جمله ابتدایی با حذف سلول های مرده از ایجاد آکنه جلوگیری می کنیم .

هنگامی که منافذ پوست با سلول های مرده و چربی طبیعی زیاد از حد پوست (سبوم) مسدود می شود، جوش های سرسیاه و یا کمدون های ریز سفید در پوست نمایان میشود، لایه برداری درست و به موقع از ایجاد این نوع جوش ها جلوگیری میکند.

چیو به عنوان پژوهشگر محصولات پوستی می‌گوید: اسید مالیک، سرامید(چسب بین سلولی در پوست ) و فاکتور های آبرسانی طبیعی (NMF) ،که سلول‌های مرده پوست را روی لایه بیرونی پوست نگه می‌دارد، تجزیه می‌کند.

محصولاتی از کیمیا نفیس که مالیک اسید دارند :

لایه بردار فومیژن

                                              

این لایه بردار حاوی ده درصد الفا هیدروکسی اسید هست که یکی از آنها مالیک اسید می باشد پس شما با مصرف این محصول از خواص عالی مالیک اسید نیز استفاده می کنید ، همچنین در این لایه بردار با به کار بردن ترکیبات ضد التهاب( مثل : روغن کالاندولا ، روغن زیتون و … )از ایجاد هر گونه التهاب جلوگیری می کند .

دکتر آنی چیو، متخصص پوست، ( بنیان گذار موسسه Derm در کالیفرنیا) گفت: “اسید مالیک در غلظت های بالاتر همچنین می تواند به سطوح پایین تر پوست نفوذ کند تا کلاژن جدیدی ایجاد کند.”

(کلاژن پروتئینی است که به ساخت و ترمیم سلول ها کمک کرده و از قدرت و انعطاف پذیری پوست و سایر بافت های بدن پشتیبانی می کند و مانع از افتادگی پوست میشود. تولید کلاژن با افزایش سن کاهش می یابد، به همین دلیل است که پوست با افزایش سن خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می دهد.)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه