در مقالات متعددکیمیا نفیس  انواع ویتامین سی را بررسی کردیم و کاربرد هر یک را نیز بیان کردیم . در این مقاله به جزئیات کامل تری از ویتامین سی میپردازیم .

بر اساس یک بررسی علمی در سال 2017، پوست و اندام های سالم حاوی غلظت بالایی از ویتامین C هستند که این یعنی  ویتامین C از طریق گردش خون در بدن به چرخش در می آید و ما از طریق خوردن ویتامین سی آن را جذب خواهیم کرد.

اساتید پوست بر این نظرند که ویتامین C موضعی به شکل اسید اسکوربیک به بهترین وجه ممکن به پوست نفوذ می کند، چرا که این فرم حالت فعال و اصلی و گیرنده ای (رسپتوری) ویتامین سی است.

طبق بررسی منابع علمی در سال 2022، منیزیم/سدیم آسکوربیل فسفات، یکی دیگر از مشتقات ویتامین C است که در محصولات کازمتیک از آن به عنوان فرم پایدار یاد میکنند و اثر آبرسانی بالایی روی پوست دارد. همچنین از دست دادن آب از اپیدرم ( تبخیر نامحسوس TEWL) را کاهش می دهد و به پوست شما اجازه رطوبت بودن می دهد.

طی یک تحقیق در سال 2019، یک سرم آنتی اکسیدانی حاوی عصاره رزوراترول(بر گرفته از انگور سیاه) و ویتامین سی (آسکوربیک اسید) ، تبخیر نامحسوس را تا میزان زیادی کاهش داده و عملکرد سد دفاعی پوست را بهتر کرده است.

ویتامین سی و تولید کلاژن

یکی دیگر از کاربرد های ویتامین سی تولید کلاژن است.

کلاژن یک پروتئین طبیعیست که با گذشت زمان و ایجاد فرایند پیری کاهش می یابد. کمبود کلاژن می تواند منجر به خطوط ظریف و چین و چروک شود.

ویتامین C به دلیل افزایش تولید کلاژن مانع از ایجاد چروک های ریز  می شود. در واقع، سنتز کلاژن بدون ویتامین C امکان پذیر نیست.

اگر دلیل این موضوع را بپرسید به شما میگوییم:

ویتامین سی آنزیمی (لیزیل هیدوکسیلاز ) را تحریک کرده که ارتباط مستقیم با ساخت و استحکام ویتامین سی دارد .

با این عملکرد می تواند در رفع افتادگی پوست نیز به شما کمک کند:

تولید کلاژن با خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست مرتبط است. هنگامی که سطح کلاژن شما شروع به کاهش می کند، افتادگی پوست نیز کم کم آغاز میشود.

استفاده از سرم ویتامین C تولید کلاژن را تقویت می کند و در نتیجه یک اثر سفت کننده کلی ایجاد می کند، طبق گزارش یک منبع علمی در سال 2017 ، افتادگی پوست ناشی از افزایش سن  ، استرس اکسیداتیو یا کاهش شدید وزن است.

این بدان معنیست که ویتامین سی باعث کاهش افتادگی پوست می شود و در نتیجه پوست شما سفت تر و شاداب تر به نظر می رسد.

به طور کلی طبق توضیحات بالا اثر خوبی روی بهبود زخم دارد

با توجه به اثرات آن بر آفتاب سوختگی و تاثیر خوب بر کلاژن سازی، جای تعجب نیست که مصرف موضعی ویتامین C می تواند به بهبود کلی زخم کمک کند.

پس میتواند جای زخم ، التهاب و عفونت های کم را کاهش  دهد.

در واقع، کمبود این ویتامین کلیدی، می‌تواند باعث شود زخم ها دیرتر التیام یابد.

نحوه استفاده از سرم و کرم های ویتامین C

اگرچه ویتامین C موضعی کاملا ایمن است ، ولی همه محصولات پوستی امکان ایجاد عوارض جانبی را دارند.

برای بررسی خطر واکنش آلرژیک، برای افرادی که تا به حال ویتامین سی مصرف نداشتند ، روی قسمت بازو تست انجام داده و 24 ساعت به اکتیو تایم دهید تا رفتار آن را مشاهده کنید و پس از اطمینان از عدم ایجاد واکنش التهابی مصرف کنید .

(نکته : ناحیه کوچکی از پوست را انتخاب کنید که به راحتی ترمیم شود، مانند ساعد یا بازو )

نکته مهم دیگر: افزودن این اکتیو را با ارامش و با هفته ای سه بار در هفته شروع کنید .

 

در صورت عدم بروز عوارض جانبی ، می توانید آن را به صورت خود بمالید. در صورت بروز قرمزی یا کهیر مصرف را قطع کنید. در صورتی که کهیر وجود نداشت و فقط مقدار کمی قرمزی مشاهده شد میتوان آن را با آبرسان همراه کرد تا پوست به اکتیو عادت کند .

اگر از انتخاب کالای خود مطمن شدید از مشاور یا پزشک مربوطه طریقه ی استفاده را بپرسید و اگر لازم بود ویتامین سی را در شب مصرف کنید از مصرف آن در روز بپرهیزید .

ممکن است پس از قرار گرفتن در کنار محصولات دیگر ، واکنش پوستی ایجاد شود، بنابراین بهتر است محصولات جدید را یکی یکی با فاصله استفاده کنید.

 

 

معرفی یکی دیگر از ویتامین سی های کیمیا نفیس :

ویتامین سی لاکوینتا :

ویژگی های سرم ویتامین سی لاکویینتا

حاوی 20% ویتامین سی پایدار (منیزیم آسکوربیل فسفات ) می باشد . محرک ساخت کلاژن و الاستین است و منعی برای مصرف روز ندارد . از زدن این برند در دور چشم خود داری کنید چرا که امکان ایجاد واکنش آلرژیک وجود دارد . در صورتی که میخواهید از این محصول برای دور چشم استفاده کنید به نسبت یک به ده (یک ویتامین سی و ده دور چشم ژلی ) با دورچشم مخلوط کرده و بعد دور چشم استفاده کنید .

با وجود داشتن دور چشم های ضد لک ، ضرورتی برای این کار وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه