برای درمان آکنه چه بخوریم!؟

این 8 غذای ضد آکنه ، دفاع پوست شما را ایجاد می کنند!!
برای پوست پاک چه کاری انجام نمی دهید؟ آمریکایی ها هر سال میلیاردها میلیارد دلار برای درمان های بدون نسخه آکنه می گذرانند، اما آن اسکراب های گران قیمت، ماسک ها و کرم ها در صورتی که در داخل آن عکس ها باشد، هیچ گونه شکست را برطرف نمی کنند.
پوست اینگونه است که بدنمان با ما صحبت می کند و اگر به آنچه در بدن خود می گذاریم توجه زیادی نکنیم، هر پیامی که می گیریم بدون شک قرمز خواهد بود.
بنابراین چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که ارتباط پوست روده بی عیب و نقص است؟
تحقیقات نشان داده است که منبع غذایی با پروتئین بالا، نقش مهمی در بهبود آکنه دارند. بنابراین، با یک پایه تمیز و سالم مانند رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ شروع کنید!

8 مورد از بهترین غذاها برای کمک به پوست

1. کلم

با فیبر بالا ، این غذا کم کالری است

  • ویتامین های C ،B-6 ،A و K
  • منگنز
  • کلسیم
  • فلز مس
  • پتاسیم
  • منیزیم

آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در کلم برای کاهش فشار خون بالا کار می کنند که این کلید برای عصرانه از رنگ پوست شماست. ویتامین C همچنین شکل گیری کلاژن را ترویج می کند و با افزایش میزان گردش سلول به ترمیم زخم های آکنه کمک می کند.

2. سیب زمینی شیرین

رتینول، ویتامین A مشتق، برای مبارزه با آکنه و ایجاد چین و چروک ها ایده آل است. صدها کرم رتینول و سرم در بازار وجود دارد که قول می دهد آکنه شما ناپدید شود اما برای کسانی که زیر 30 سال دارند، این ماده قوی ممکن است برای پوست بسیار خشن باشد.

بتاکاروتن، که به ویتامین A تبدیل می شود، یکی از دلایلی است که سیب زمینی های شیرین رنگ نارنجی غنی و زیبا دارند.

پس از خوردن سیب زمینی شیرین، بدن شما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند. این ویتامین دارای خواصی است که به عنوان سد پوستی در برابر تغییر رنگ، التهاب و منافذ گرفتگی که اغلب توسط رادیکال های آزاد ایجاد می شود ، عمل می کند.

3. لیمو

آب لیمو تازه به عنوان یک قابض طبیعی کار می کند ، به همین دلیل امواج را برای سفت شدن پوست و تار شدن پوست ایجاد می کند.

با این حال ، استفاده از آن به عنوان یک درمان موضعی توصیه نمی شود. آب لیمو مستقیم بیش از حد اسیدی است و می تواند به سد پوست شما آسیب برساند و باعث می شود بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیش از حد روشن یا تاریک شود اما هنگامی که خواص لیمو در یک سرم بسته بندی می شود ، در آب شما ، بیش از یک سالاد یا بخشی از رژیم غذایی شما فشرده می شود ، می تواند کمی جادوی پوستی کار کند – تا زمانی که پوست را در آن قرار دهید. یک مطالعه در سال 2014 اثرات محافظتی و ضد انعطاف پذیر فلاونوئیدهای پوست مرکبات را تأیید کرد.

4. کدو تنبل

کدو تنبل می تواند پوست را نرم کرده و تعادل pH را بازگرداند. به همین دلیل است که شما آن را در بسیاری از ماسک ها و محصولات لایه برداری نیز پیدا می کنید.

5. انواع توت ها

توت فرنگی، گیلاس، تمشک، زغال اخته و توت سیاه – اجازه ندهید اندازه آنها شما را فریب دهد! این نوزادان با ویتامین C و آنتی اکسیدان ها در حال ترکیدن هستند که می توان در فلفل های زنگ ، کیوی و کلم بروکلی نیز یافت. داشتن ویتامین C در خون شما یک سلاح قدرتمند در برابر پوست لکه دار است، در حالی که آنتی اکسیدان های انواع توت ها مانند حمله دسته کوچک موسیقی جاز علیه آن نقاط تاریک مزاحم عمل می کنند و در وهله اول آنها را از شکل گیری متوقف می کنند.

مزایای توت ها:

  • سلامت مغز بهبود یافته
  • کلسترول پایین
  • سطح قند خون سالم
  • خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد
  • حرکات منظم روده

6. حبوبات

نخود ، لوبیای کلیه ، عدس و بادام زمینی همه ارتباط مشترک دارند. این حبوبات پایین گلیسمی هستند ، بنابراین با سطح قند خون سازگارتر و کمتر آکنه های آکنه همراه هستند.

غذاهای گلیسمی بالا ، از جمله شکلات ، غلات صبحانه ، شیرینی و برنج سفید ، ممکن است باعث افزایش سنبله قند خون شود. تحقیقات نشان می دهد که این امر نه تنها منجر به دیابت نوع 2، حمله قلبی و سکته مغزی می شود، بلکه ممکن است بر روی پوست شما نیز تأثیر بگذارد.

7. ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا با پوست بهترین منبع برای اسیدهای چرب امگا 3 است ، اما ساردین ، ماهی خال خالی گزینه های عالی هستند.

امگا 3 از پوست شما در برابر آسیب آفتاب محافظت می کند و خطر ابتلا به سرطان پوست و لکه های قهوه ای را که توسط دوره های طولانی مدت قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد می شود ، کاهش می دهد. ماهی قزل آلا نیز منبع خوبی است.

  • آنتی اکسیدان
  • پروتئین
  • ویتامین B
  • پتاسیم
  • سلنیوم

8. گل کلم
میوه ها و سبزیجات پر جنب و جوش با فواید سلامتی بیشتر همراه هستند ، اما گل کلم را دست کم نگیرید. این سبزیجات صلیبی با یک اسید آمینه قدرتمند به نام هیستیدین بسته بندی شده است. نور خورشید بیش از حد می تواند لکه های تاریک موجود را بدتر کند ، اما هیستیدین مانع از این اشعه UV مضر می شود که از ویرانی بر روی پوست شما استفاده می کنند.

یک فنجان گل کلم خام نیز حاوی:

  • فیبر
  • ویتامین های C ،B6 و K
  • فولات
  • فسفر
  • منیزیم

شما قبلاً این را شنیده اید ، اما ما دوباره آن را خواهیم گفت

شما نمی توانید با ترکیب میوه ها ، سبزیجات و ماهی های بیشتر در رژیم غذایی خود اشتباه کنید. یکی از قطعات پازل برای به حداقل رساندن آکنه ، مصرف غذاهایی است که به طور طبیعی التهاب را کاهش می دهد، شکل گیری کلاژن را تقویت می کند و سموم محیطی را مسدود می کند.

در اینجا یادآوری می شود که چگونه غذا کار می کند:

آنچه شما می خورید شکسته می شود و از طریق خون شما به همه جا منتقل می شود ، بنابراین نتایج به شکلی یک شبه اتفاق نمی افتد که درمان های موضعی ممکن است. خوردن یک وعده غذایی انواع توت ها یا ماهی قزل آلا نیز این کار را انجام نمی دهد.

بین پوست و شما ، این رابطه ای است که در آن غذا ، محصولات و سلامت روان شما همه با هم کار می کنند. غذا فقط یک نقطه از مثلث است تا به طور طبیعی به پوست شما با ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی سوخته شود تا بتواند قوی و سالم باشد. مانند بنیادی که بدن شما به آن احتیاج دارد به آن فکر کنید. هیچ راهی قوی تر برای ساخت آن از داخل به بیرون وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه