توصیه هایی برای تقویت رشد مو

تقویت رشد موها از چه راه هایی امکان پذیر است؟ عوامل ریزش مو کدام اند؟ برای رشد سریع و پرپشت شدن موها یمان چه کنیم؟ کدام ماسک ها مو  بیشترین تاثیر را بر رشد موها دارند؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

تقویت رشد مو

ریزش مو یکی از دغدغه های زیبایی افراد

 

موها یکی از اعضای بدن هستند است که تاثیر زیادی بر زیبایی ظاهری افراد دارند. همه ما دوست داریم موهایمان کمند و زیبا و براق باشد و با یک حرکت کوچکمان، موجی در آن  ایجاد شود و همه را مسحور زیبایی خود کند.

اما متاسفانه با وجود فشارهای ناشی از زندگی در کلانشهرها و آسیب‌ های محیطی، مشکل ریزش مو در کشور بسیار فراگیر شده است. البته تنها این عوامل نیستند که مشکل ریزش مو را ایجاد می کنند. مهم ترین راه برای حفظ زیبایی و حجم موها، تقویت کردن موها و رساندن مواد مغذی به آن ها است. همه ما برای داشتن موهایی زیبا باید راه های حفظ و مراقبت از آن ها را بیاموزیم و آن ها را بکار بگیریم.

عوامل ریزش مو:

همانطور که می دانید، عوامل مختلفی در ریزش موی افراد موثر هستند. این عوامل ممکن است در همه افراد یکسان نباشد. بنابراین، با تشخیص درست علت ریزش موی خود، در جهت منهدم کردن علت بکوشید و آن را ریشه کن کنید.

عوامل موثر در ریزش مو عبارتند از:

1- وراثت

2- اختلالات هورمونی

3- استرس و فشار عصبی

4- کمبود ویتامین A  در بدن

5- تغذیه نامناسب

6- کمبود پروتئین

7- کمخونی

8- استفاده بیش از حد از ابزارهای حالت دهنده مانند اتوی مو و سشوار

9- شستن بیش از حد مو

10- بستن یا بافتن موها به طوری که تارهای آن بیش از حد کشیده شوند

11- کمبود بعضی از عناصر مثل آهن و زینک

12- افزایش بعضی از عناصر در بدن مثل سرب

همه این عوامل باعث می شوند موهای شما به تدریج نازک شده و مقاومت خود را از دست بدهند. بنابراین، تاجایی که امکان دارد از عوامل ذکر شده دوری کنید تا بتوانید زیبایی موها را حفظ کنید.

تقویت رشد مو

استفاده بیش از حد از ابزارهای حرارتی حالت دهنده، دشمن سلامت مو

عوامل تقویت ریشه مو

از آنجایی که ریزش مو برای هیچ کس خوشایند نیست، حتما به دنبال روش هایی برای تقویت رشد موی خود هستید. در این قسمت سعی می کنیم توصیه هایی برای تقویت رشد موها ارائه کنیم. بدون شک با رعایت این توصیه ها می توانید به بهترین نحو از موهای خود مراقبت کنید وحجم آن ها را افزایش دهید.

 

1- هورمون هایتان را تنظیم کنید:

اگر مدت زیادی است که از ریزش مو رنج می برید، حتما نزد پزشک بروید و قبل از استفاده از هر دارویی، یک آزمایش هورمونی دهید تا بتوانید سطح هورمون های بدن خود را تشخیص دهید. به این ترتیب، نیمی از راه را رفته اید و درمانی بیهوده را شروع نکرده اید.

پس از مصرف داروهای هورمونی و تنظیم شدن میزان هورمون ها، نوبت به استفاده از داروهای تقویت کننده می رسد. فراموش نکنید که حتما باید از عدم وجود اختلالات هورمونی در بدن مطمئن شوید. در غیر این صورت ممکن است هر دارویی نتیجه عکس بدهد و ریزش مو را بیشتر کند.

بنابراین، ممکن است با مشکل طاسی روبرو شوید که در خانم ها از ناحیه فرق سر و در آقایان از ناحیه پیشانی آغاز می شود وبه دیگر نقاط سرایت می کند.

2- تغذیه سالم را فراموش نکنید:

مهمترین عامل سلامت عمومی بدن و همچنین پوست و مو ،تغذیه سالم و مغذی است. عموم کسانی که دارای موهایی زیبا و درخشنده هستند، از رژیم غذایی پر پروتئین و کم چربی استفاده می کنند. باید سعی کنید برای مراقبت از بدن خصوصا موها، از مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند حبوبات، غلات، ماهی، تخم مرغ، گوشت قرمز استفاده کنید. همچنین از مواد غذایی حاوی امگا3 غافل نشوید که داروی ضعف موها و کم پشتی آن ها است.

3- از موهایتان مانند ابریشم مراقبت کنید:

تصور کنید به جای مو، بافتی ابریشمی روی سرتان نهاده شده است. بدون شک اگر ارزش آن را بدانید هیچ گاه حاضر نمی شوید به آن آسیب بزنید. کیست که نداند سشوار کشیدن هرروزه و اتو کردن مداوم مو چقدر می تواند روی بافت موها تاثیر بگذارد و آن ها را شکننده و آسیب پذیر کند؟ اما تقریبا همه ما این کارها را انجام می دهیم. در صورتی که یکی از اصول مراقبت از موها ،نحوه صحیح خشک کردن آن ها است. شاید شما هم جزو کسانی باشید که از حمام در می‌آیند و بلافاصله سشوار داغ را روی موهایشان می گیرند. یا اینکه حوله را روی سر می اندازند و آن را مانند سانتریفیوژ تکان می دهند تا آب موهارا خشک کند.

بدون شک این رفتارها مو را تاسرحد نابودی پیش می برد. مو عنصری لطیف و شکننده است و باید برای مراقبت از آن، دقت و آرامش لازم را بکار بگیریم. در غیر این صورت تعداد آن هر روز کمتر از دیروز خواهد شد. زیرا تعداد موهایی که می روید، توان مقابله با تعداد موهایی که می ریزد را پیدا نمی کند. در نتیجه تعداد موهای ریخته بیشتر از موهای رشد کرده می شود.

خوشبختانه محصولات مختلفی نظیر شامپوها، سرم ها و محلول های تقویت مو در بازار دیده می شود. شما می توانید یک محصول را برای خود انتخاب کنید و همان را برای مدتی طولانی مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه