کرم های آب‌رسان

روش صحیح استفاده از کرم های آب‌رسان

 امروزه، با وجود تنوع زیادی که در لوازم آرایشی بهداشتی و زیبایی می بینیم، انتخاب محصولات و استفاده درست از آن ها نیازمند آگاهی بالا و اطلاعات فراوان است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از خریدن محصولی بهداشتی، متوجه شوید که طرز استفاده از آن را نمی دانید یا کرم مورد نظر اصلا برای پوست شما ساخته نشده است.

کرم های آب‌رسان

کرم های آب رسان و مرطوب کننده برای درمان خشکی پوست

 

شاید بسیاری از ما ندانیم که کرم آب رسان را چگونه و به چه علت استفاده می کنند؟ یا کدام نوع پوست بیشتر و کدامیک کمتر به این محصول نیازمند است؟ در این نوشته به این سوالات پاسخ می دهیم.

پوست انسان که 3/2 از وزن آن را آب تشکیل می دهد، طی واکنش هایی ممکن است کم آب شود و مشکلات ناشی از کم آبی پوست روی زیبایی و سلامت آن تاثیر مخربی داشته باشد. یکی از این عوامل مخرب، شستشوی بیش از حد پوست و استفاده مداوم از لوازم آرایشی و زیبایی، ژنتیک فرد و گاهاً عواملی درونی مثل کمبود ویتامین ها است.

همانطور که می دانید، بسیاری از ما خشکی پوست و چین و چروک هایی که از کم آبی پوست روی صورت یا بدنمان ظاهر می شوند را تجربه کرده‌ایم و این مسئله برای هیچ کس دور از انتظار نیست.

یکی از محصولاتی که در لوازم بهداشتی به وفور دیده می شود، محصولات آب رسان پوست است که برای نقاط مختلف بخصوص صورت و گردن و دست ها استفاده می شود. پمادها یا کرم های آب رسان ،که معمولا برای پوست خشک مناسب هستند، حاوی مواد مرطوب کننده پوست می باشند و وظیفه هیدراته کردن سلول های لایه اپیدرم پوست را بر عهده دارند.

همچنین، با استفاده از کرم آب رسان ،عملیات جوان سازی پوست و ترمیم چین و چروک های پوست صورت و گردن نیز به آسانی انجام می گیرد.

کرم های آب‌رسان

جوانسازی و زیبایی بیشتر با کرم های آب رسان

 

برای خرید کرم آب رسان ،باید چند مورد را در نظر داشته باشید:

  • چربی یا خشکی پوست:

عموما پوست های چرب کمتر نیاز به کرم آب رسان دارند و باید از محصولاتی با پایه های سبکتر استفاده کنند اما کسانی که پوست خشک دارند، حتما باید در طول روز از این محصول استفاده کنند. بسیاری از افراد هم به علت داشتن پوست مرطوب، کمتر دچار مشکلات ناشی از خشکی پوست می شوند.

  • برند و کیفیت محصول:

برای انتخاب کرم آب رسان خوب ،مهم ترین ملاک شما، مواد تشکیل دهنده محصول و سازگاری آن با پوست شماست. بسیاری از این کرم ها به جای آب رسانی و جوانسازی پوست ،فقط مقدار زیادی چربی به پوست اضافه می کنند و از آب رسانی  آن ها روی پوست خبری نیست. این ویژگی برای بسیاری از ما آزاردهنده است. همچنین، کرم های آب رسان که رایحه شدیدی دارند، برای پوست مناسب نیستند و باید از خریدن آن خودداری کرد.

  • سن مصرف کننده:

برای استفاده از کرم آب رسان، هیچ سنی محدودیت ندارد و از کودکان تا افراد سالمند می توانند کلاژن های پوست خود را با این کرم ها محافظت کنند و حتی آن ها را تجدید کنند. اما این کرم ها برای کسانی که بالای 35 سال سن دارند و پوست های کم آبی دارند، بیشترین تاثیر را دارد.

  • ماندگاری رطوبت محصول:

اگر کرم آب رسانی که استفاده کردید، پس از گذشت چند ساعت رطوبت خود را از دست داد، بدانید که محصول مورد نظرتان کیفیت لازم را ندارد. کرمی برای پوست شما مناسب است که پس از استفاده، بتوانید تاثیر آن را حداقل پس از گذشت 2 هفته روی پوستتان حس کنید.

روش استفاده صحیح از کرم های آب‌رسان:

بهترین زمان برای استفاده از کرم های آب رسان ،زمانی است که شما از لایه بردار مناسب پوست خود استفاده کرده اید. با استفاده از لایه بردار، پوست ها و سلول های مرده صورت یا دست را حذف کرده و با کرم آب رسان ،می توانید پوست جدید خود را هیدراته و مرطوب نگاه دارید. با این روش، تمامی ویتامین های موجود در کرم، به خصوص ویتامین c وe به خوبی جذب پوست می شوند.

برای استفاده از کرم، ابتدا نوع پوست خود را مشخص کنید و شوینده مناسب آن را تهیه کنید. سپس با حوله ای نرم، رطوبت اضافی را بگیرید و پس از آن تونر پاک کننده پوست را با پنبه و رو به بالا روی صورت و گردن بکشید تا آلودگی هایی که روی پوست نشسته اند و با صابون و پاک کننده ها از بین نمی روند، پاک شوند و PH پوست متعادل شود تا همراه کرم آب رسان ،به لایه های عمیق تر پوست نفوذ نکنند.

حالا حدود یک سانت از کرم آب رسان را روی قسمت های مختلف پوست بزنید و آن را به طور مساوی روی تمامی قسمت ها مانند پیشانی، گونه ها، بینی، گردن و هر نقطه دیگری از بدن که از نظر شما نیاز به جوان سازی پوست دارد بمالید.

در نقاط حساسی مانند پوست دور چشم یا دور لب، سعی کنید از محصولات مخصوص دور چشم استفاده کرده و از کشیدن پوست خودداری کنید و کرم آب رسان را به صورت ضربه ای روی آن استعمال کنید. زیرا پوست حساس این قسمت، راحت تر چروک می افتد و باید نسبت به دیگر نقاط پوست، مراقبت بیشتری روی این نواحی اعمال شود.

کرم های آب‌رسان

پوست خشک نیازمند استفاده از آب رسان

 

علاوه بر این، وقتی کرم آب رسان را در خانه استفاده می کنید و در معرض نور آفتاب قرار نمی گیرید، نیازی به استفاده از ضد آفتاب ندارید، بهتر است از انواع محصولات آبرسان مخصوص روز استفاده کنید چرا که این محصولات حاوی SPF هستند و می توانند در برابر نورهای محدود محیط های بسته از پوست شما محافظت کنند. در نظر داشته باشید که کرم آب رسان مورد نظرتان، نباید سنگین باشد و منافذ پوستتان را مسدود کند.

با توجه به موارد گفته شده، میبینیم که انتخاب کرم آب رسان خوب که هم کارایی لازم و هم هزینه مناسبی داشته باشد، چندان سخت نیست و با صرف کمی وقت و حوصله میتوانیم پوست خود را همیشه سالم و مرطوب نگاه داریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه