مواد تشکیل دهنده محصولات ضدجوش

تشخیص اینکه کدام یک از محصولات ضدجوش و آکنه می تواند برای پوست شما مفید باشد کمی گیج کننده است. چرا که تعداد زیادی محصول با مواد تشکیل دهنده و ویژگی های متفاوت برای خرید وجود دارد. بنابراین آشنایی با مواد تشکیل دهنده محصولات ضدجوش به شما کمک می کند تا بهترین کرم یا سرم ضدجوش را برای خود تهیه نمایید.

برای انتخاب بهترین محصولات ضد جوش، ابتدا باید شما را با چهار روش اصلی مبارزه با آکنه آشنا کنیم. این چهار روش عبارتند از:

  1. کشتن باکتری های ایجاد کننده جوش و آکنه
  2. لایه برداری سلول های مرده پوستی که منجر به  مسدود شدن منافذ در پوست می شوند
  3. از بین بردن چربی اضافی پوست
  4. کاهش التهاب پوست
  5. چربی زدایی

در ادامه به مهم ترین مواد تشکیل دهنده محصولات ضدجوش اشاره می کنیم تا بدانید کرم ها و سایر محصولات ضدجوش، آکنه های پوست شما را چگونه درمان می کنند.

مواد تشکیل دهنده محصولات ضدجوش :

  • آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) و بتا هیدروکسی اسید ها (BHA)

آلفا هیدروکسی اسیدها و بتا هیدروکسی اسید ها، سلول های مرده پوستی را که باعث ایجاد منافذ مسدود شده در پوست می شوند از بین می برند. به عنوان مثال کرم آلفاسل AHA 15% لایسل به عنوان بخشی از درمان روزانه پوست های چرب و آکنه دار تجویز می شود. این کرم سلول های مرده پوست را برداشته و موجب کاهش جوش و همینطور اصلاح جای جوش می شود.

آلفا هیدروکسی اسیدها در واقع یکی از مؤثرترین ماده ها برای درمان آکنه محسوب می شوند. این ماده ارزشمند باکتری های روی پوست را از بین می برد، چربی پوست را کاهش می دهد و سلول های مرده پوست را نیز بیرون می کشد. در حال حاضر این ماده در بسیاری از پاک کننده های صورت نظیر لوسیون ها ، کرم ها و ژل ها وجود دارد.

بتا هیدروکسی اسید ها در بسیاری از محصولات ضد جوش در کنار ترکیبات دیگر استفاده می شوند و هم زمان با لایه برداری اثر چربی زدایی هم دارند و چربی های اضافه ی پوست را کاهش می دهند .

در درمان جوش و در کنار استفاده از لایه بردارها برای جلو گیری از برون ریزی و تاثیر سریعتر درمان حتما باید ترکیبات دیگر (ترکیبات ضد التهاب، آنتی باکتریال ها و چربی زداهاو…)را نیز مکمل دسته AHA ها و BHA ها قرار داده و استفاده کرد.

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA) موثر در درمان جوش

    • اسید سالیسیلیک

    اسید سالیسیلیک به عنوان یکی از بهترین لایه بردارهای ملایم (BHA) جهت حذف سلول های مرده پوست و رفع چربی اضافی پوست شناخته می شود و علاوه براین از خواص ضد التهابی نیز برخوردار است. مواد تشکیل دهنده محصولات ضدجوش نظیر کرم ها و پن هایی مثل پن مناسب پوست های چرب فلوویو و همینطور پن ضد جوش و جای جوش فلوویو شامل اسید سالیسیلیک است.

  • خاک رس

خاک رس یا خاک رس سفید به دلیل خاصیت ضد التهابی خود، یک ماده آرام بخش در درمان آکنه محسوب می شود که معمولا به صورت ماسک صورت یا صابون موجود است. خاک رس با جذب چربی اضافی پوست، به کاهش چربی پوست کمک می کند و در نتیجه از بروز آکنه نیز جلوگیری به عمل می آورد.

صابون ذغال فعال بامبو فلوویو، پن ماسک جلبک دریایی فلوویو  از جمله محصولاتی هستند که برای مبارزه با آکنه های صورت شما از خاک رس استفاده می کنند.

  • گوگرد

گوگرد یک ماده معدنی موثر در کاهش چربی و التهاب پوست است و به از بین بردن باکتری ها و سلول های مرده پوست کمک می کند. عملکرد ماده گوگود به این صورت است که  با کاهش چربی بیش از حد سطح پوست شما (سبوم)، از بروز جوش و آکنه در پوست جلوگیری می کند. در ضمن گوگرد خاصیت ضد میکروبی هم دارد و با از بین بردن باکتری ها به بهبود سریعتر جوش ها کمک می کند. علاوه براین سلول های مرده در سطح پوست که منجر به بسته شدن منافذ پوست شما می شود را  نیز از بین می برد.  صابون سولفور فلوویو از جمله صابون های ضدجوش حاوی گوگرد هستند.

  • روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتری، ضد میکروبی و ضد التهابی است که به آرام شدن التهاب آکنه و درمان آن کمک می کند البته افرادی که دارای پوست حساسی هستند باید مراقب استفاده از روغن درخت چای باشند. از جمله محصولات مراقبت از پوست حاوی روغن درخت چای عبارتند از: صابون سولفور فلوویو، کرم ضد آفتاب SPF +50 مخصوص پوست های چرب و جوش دار آدرا .

عصاره درخت چای و چای سبز برای درمان جوش

  • عصاره چای سبز

عصاره چای سبز حاوی کاتچین است و به خاطر برخورداری از خواص آنتی باکتریال، با تعدیل فرآیند های درون سلولی و از بین بردن باکتری هایی که موجب بروز جوش می شوند، به بهبود آکنه کمک می کند. علاوه بر این عصاره چای سبز در تنظیم هورمون های بدن نیز بسیار موثر است و از قرمزی و التهاب آکنه جلوگیری می کند. خواص ضد پیری و آنتی اکسیدان چای سبز را نیز نباید فراموش کنیم. عصاره این چای می تواند از چروک پوست، آفتاب سوختگی و همینطور لک های پوستی جلوگیری کند. عصاره چای سبز در ترکیبات شوینده ضد جوش و آنتی باکتریال پوست فیتو وان و همینطور محلول پاک کننده پوست چرب درمالاین استفاده شده است.

  • ‌عصاره سر خار گل‌ (اکیناسه)

از فواید جالب ‌عصاره سر خار گل‌ یا  (اکیناسه)،‌ کاهش‌ آکنه‌ و جوش با‌ از ‌بین‌ بردن‌ باکتری‌ است که به کاهش‌ ورم‌ بافت‌ های‌ پوست نیز کمک می کند. از این عصاره به عنوان یک داروی قدیمی برای درمان خانگی آکنه و جلوگیری از ایجاد آن یاد می شود.

در حقیقت اکیناسه‌ قادر است همانند یک‌ ضد عفونی‌ کننده‌ طبیعی و موضعی‌ عمل‌ کند.‌ یکی دیگر‌ از‌ فواید‌ شگفت‌ انگیز‌ اکیناسه‌ درمان‌ سوزش و التهاب‌ پوست‌ است.‌ به‌‌ همین‌ خاطر است که در ترکیبات بسیاری از محصولات مراقبت از پوست نظیر کرم ها و شوینده های ضد جوش، اکیناسه را نیز به کار می برند. اکیناسه‌ می تواند موجب بازسازی‌ سلول های پوستی در نواحی آسیب دیده پوست بشود و بنابراین‌ سرعت‌ فرآیند‌ درمان‌ را‌‌ ‌بیشتر می کند. محلول پاک کننده پوست چرب درمالاین یکی از محصولات موثر برای درمان جوش است که از اکیناسه و چندین مواد موثر دیگر برای درمان جوش ساخته شده است.

زینک پی سی ای نیز جز ترکیبات چربی زدا می یاشد و همچنین تاثیر ترمیم کنندگی برای پوست دارد و با کم کردن ترشح چربی اضافه به بهبود جوش ها کمک می کند و در بهبود سریع جای جوش اثر گذار است .

ضد جوش آکنه سل لایسل با این ترکیب، درمان موثری در بهبود جوش ها دارد، همچنین بینهایت ترکیب موثر دیگر که هر کدام با اثرات خود در بهبود جوش ها اثر گذار هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه