کرم دور چشم را چه زمانی و چگونه استفاده کنید؟

کرم دور چشم را چه زمانی و چگونه استفاده کنید؟

پوست  اطراف چشم ما بسیار نازک و ظریف است. به همین خاطر در بسیاری از اوقات جزء اولین قسمت هایی از صورت است که علائم پیری را نشان می دهد. استفاده از یک کرم دور چشم مناسب می تواند چین و چروک اطراف چشم را تا حد زیادی کاهش دهد. اما برای تحقق فواید کامل این کرم ها، ابتدا باید بیاموزید کرم دور چشم را چه زمانی و چگونه استفاده کنید؟

نحوه استفاده از کرم دور چشم

  • مرحله اول: پیش از اعمال کرم، صورت و دست های خود را بشویید.

بهتر است قبل از استفاده از کرم دور چشم صورت خود را کامل بشویید. زیرا قرار گرفتن کرم دور چشم بر روی یک سطح تمیز منجر به جذب بهتر این کرم می شود. بعد از شستن و خشک کردن صورت خود، از سرم یا تونر مورد نظر استفاده نمایید. به یاد داشته باشید کرم دور چشم شما باید آخرین چیزی باشد که در روال روزانه مراقبت از پوست خود استفاده می کنید. حتما قبل از دست زدن به کرم دور چشم؛ دستان خود را نیز بشویید.

  • مرحله دوم: از انگشت حلقه برای برداشتن کرم استفاده کنید.

پس از شستن دست ها، برای برداشتن مقداری کرم از محفظه آن بهتر است از انگشت حلقه خود استفاده کنید. شما برای هر بار استفاده تنها به اندازه یک عدسی کرم دور چشم احتیاج خواهید داشت. از مقدار کم شروع کرده و در صورت نیاز میزان بیشتری به آن اضافه کنید.

کرم دور چشم را چه زمانی و چگونه استفاد کنید؟

 

کرم را در ناحیه اطراف چشم خود بمالید. استفاده از انگشت حلقه (یا انگشت چهارم) برای اعمال کرم چشم مهم است. چرا که نرم ترین لمس و کمترین فشار را دارد. اگر از انگشت دیگری برای اعمال کرم دور چشم استفاده کنید، احتمال اینکه فشار زیادی به پوست حساس اطراف چشم وارد شود و در نتیجه به این ناحیه از پوست آسیب برسد بیشتر است.

  • مرحله سوم: کرم را با ضربات آهسته در اطراف چشم خود پخش کنید.

کرم را روی ناحیه اطراف چشم با ضربات آهسته انگشت حلقه پخش کنید. این کار به جذب بهتر کرم کمک می کند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید پوست نازک و ظریف زیر چشم کشیده شود. همچنین نقاطی که دارای حساسیت بیشتری هستند و آثار چین و چروک بیشتری بر روی آنها نمایان است، نیاز به توجه ویژه‌ای دارند و باید ضربات آرام و نقطه‌ای شما در این قسمت ها بیشتر باشد. این کار باعث افزایش گردش خون و کاهش چین و چروک در این قسمت ها می شود.

  • مرحله چهارم: کرم را در تمام اطراف چشم اعمال کنید.

برای اثربخشی بیشتر کرم دور چشم باید آن را در تمام اطراف استخوانی که چشم شما را احاطه کرده است اعمال کنید. برای اینکه مشخص شود چه میزان از اطراف چشم نیاز به کرم دور چشم دارد می توانید از عینک آفتابی خود به عنوان یک راهنما کمک بگیرید. در واقع شما باید روی هر قسمت از صورت خود که سایه های عینک آن را پوشانده است، کرم بزنید. برای این کار کافی است کرم مورد نظر خود را به صورت نقاط ریز و کوچک در زیر چشم، بالای چشم و استخوان ابرو اعمال کنید.

حتما از مصرف زیاد کرم دور چشم خودداری کنید چرا که ناحیه‌ اطراف چشم تحمل چربی بیش از حد را ندارد و در صورت اعمال مقدار زیادی از کرم دور چشم، ممکن است با پف بیشتر چشم‌ها در روز بعد مواجه شوید و حتی بعضی از کرم های دور چشم که دارای بافت چرب هستند را بهتر است تنها زیر چشم و بعنوان درمان کننده چروک ها استفاده نمایید و برای اطراف کامل و پلک بالا از کرم های سبک تر استفاده کنید. در عین حال پلک بالای چشم ما تنها دچار افتادگی، پف و گاهاً تیرگی می شود و شما برای درمان از محصولات درمانی در این موارد بهتر است در بالای پلک هم در صورت نیاز استفاده نمایید.

 

کرم دور چشم را چه زمانی و چگونه استفاد کنید؟

زمان مناسب برای استفاده از کرم دور چشم

اصولا زمان مناسب اعمال کرم دور چشم بر روی جعبه آنها لحاظ شده است. مثلا بعضی از کرم های دور چشم مخصوص استفاده در شب ساخته شده است. اصولاً ترکیبات آنها شامل مواد ضد پیری است. حداقل 30 دقیقه قبل از خواب، باید کرم چشم خود را بمالید. مهم است که به پوست خود اجازه دهید کرم را به خوبی جذب کند. در غیر این صورت، هنگام خوابیدن ممکن است کرم به داخل چشمان شما وارد شود و منجر به سوزش و التهاب آنها گردد. بنابراین سعی کنید کرم چشم را زودتر استفاده کنید تا زمان کافی برای جذب آن وجود داشته باشد. اگر از کرم روزانه دور چشم استفاده می کنید باید از این کرم حداقل 15 دقیقه قبل از آرایش استفاده نمایید.

انتخاب کرم دور چشم مناسب

قبل از خرید یک کرم دور چشم مناسب ابتدا باید اولویت های خود را در نظر بگیرید. انواع کرم های دور چشم برای وظایف مختلفی تولید شده اند. برای مثال برخی از کرم های چشم برای درمان پف زیر چشم مفید هستند، بنابراین اگر چشمان شما کمی متورم شده است، به دنبال محصولی باشید که ویژگی بارز آن کاهش قرمزی و پف زیر چشم است. اما نگرانی اصلی اکثر خانم ها چین و چروک و پدیدار شدن خطوط ریز اطراف چشم است. برای کاهش چین و چروک اطراف چشم باید به دنبال کرمی باشید که حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین هاست و می تواند به ترمیم پوست شما کمک کند. توجه داشته باشید که هر کرم چشمی که انتخاب می کنید نباید دارای رایحه باشد، چرا که عطر این کرم ها می تواند پوست دور چشم شما را بیشتر تحریک کند. اگر هنوز برای انتخاب یک کرم دور چشم خوب مردد هستید ما به شما کرم دور چشم اسمارت لایسل با عملکرد سه گانه موثر را پیشنهاد می کنیم.

کرم دور چشم اسمارت لایسل

کرم دور چشم اسمارت لایسل

کرم دور چشم لایسل با برخورداری از مواد مغذی مانند انواع ویتامین های E, A, C, D, B5, B6، آمینواسیدها، کلاژن و هیالورونیک اسید به رفع تیرگی، پف زیر چشم و چین و چروک اطراف چشم شما کمک می کند. یکی دیگر از ترکیبات موثر این محصول پپتیدهای زیست مقلد با عملکرد مشابه بوتاکس است که موجب رفع چین و چروک ها و همینطور آبرسانی در ناحیه اطراف چشم شما می شود. برای اطلاع بیشتر از ویژگی های این محصول منحصر به فرد و همینطور ثبت سفارش آن همین الان اقدام کنید.

چند نکته در خصوص سالم نگه داشتن پوست اطراف چشم

  • به یاد داشته باشید که اثرگذاری کرم های چشم می تواند چندین هفته طول بکشد، بنابراین زمان کافی را  برای بهبود پوست خود در نظر بگیرید.
  • اگر قصد استفاده از کرم های دور چشم را دارید، باید مطمئن شوید که پوست شما به طور کلی سالم است. یکی از مهمترین بخش های مراقبت از پوست، حفظ رطوبت آن است. بنابراین مطمئن شوید که پوست شما از رطوبت کافی برخوردار است.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب هنگام بیرون رفتن به داشتن پوست سالم و بدون چین و چروک کمک می کند و برای پوست حساس دور چشم ما به شما کانسیلرهای مخصوص دور چشم را توصیه می کنیم چرا که بدلیل نازکی و حساسی پوست دور چشم شما باید حتما از محصولات مخصوص دور چشم استفاده نمایید حتی در مورد ضد آفتاب ها.
  • سعی کنید آرامش داشته باشید و همیشه به اندازه کافی استراحت کنید. کمبود خواب می تواند آسیب زیادی به پوست شما وارد کند. این امر به ویژه در مورد ناحیه حساس اطراف چشم صادق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه