خواص روغن آرگان

خواص روغن آرگان و شامپوهای حاوی روغن آرگان

روغن آرگان از گیاهی به همین نام استخراج می‌شود که جز گیاهان بومی مراکش است. برای پنج سال باید منتظر بمانید تا این درخت به ثمر بنشیند و میوه بدهد. اما میوه‌ای که به بار می‌نشیند ارزش این‌همه صبر کردن را دارد. سرشار از مواد غنی و ویتامین‌هایی مانند ویتامین E و اسیدهای چرب می‌باشد و در شرایط دشوار آب و هوایی نیز به رشد خود ادامه می‌دهد. این خواص تأثیر شگفت‌انگیزی روی پوست و مو داشته و به همین دلیل جز یکی از مواد پرکاربرد در محصولات آرایشی و بهداشتی به شمار می‌رود. بعلاوه یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این روغن آن است که می‌توان از آن به‌صورت خالص استفاده کرد و از تأثیرات بی‌نظیر آن بهره برد و حتماً لازم نیست به‌عنوان افزودنی در انواع کِرِم‌ها، لوسیونها و سایر مواد بکار برده شود.

روغن آرگان به‌عنوان مرطوب‌کننده پوست

کاربرد روغن آرگان در محصولات مربوط به پوست، بیشتر به خاطر نقش نرم‌کنندگی آن است. این روغن با داشتن انواع اسیدهای چرب و ویتامین E ماده مناسبی برای نرم کردن طبیعی پوست می‌باشد، زیرا به‌راحتی جذب می‌شود و برای انواع پوست‌ها مناسب است.

استفاده از این روغن برای تمام نقاط بدن بخصوص صورت و گردن توصیه می‌شود. دو یا سه قطره از آن را در کف دست خود بریزید و سپس روی صورت و گردن به‌آرامی ماساژ دهید. درست شبیه به لوسیون های دیگر.

مصرف روغن آرگان به‌عنوان نرم‌کننده موی سر

تحقیقات پزشکی ثابت کرده است که روغن آرگان باعث نرمی و ابریشمی شدن مو می‌شود. از این روغن می‌توان برای از بین بردن زبری و حتی رفع موخوره و چند شاخه شدن مو نیز استفاده کرد.

بعلاوه این روغن به دلیل چرب کردن و صاف نمودن موها می‌تواند به‌عنوان ماده‌ای برای حفظ شادابی و زیبایی موها نیز مورداستفاده قرار گیرد. شما می‌توانید بعد از استفاده از آن به‌راحتی موهای خود را شانه‌زده و مرتب نمایید.

خواص روغن آرگان

تأثیر فوق‌العاده روغن آرگان برای جلوگیری از پیری زودرس

روغن آرگان نه‌تنها برای مرطوب کردن پوست مناسب است بلکه می‌تواند باعث جوانی و شادابی پوست شده و چین‌وچروک‌ها را کاهش دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن سبب شده تا از این روغن به‌عنوان عامل ضد پیری نام برده شود. آنتی‌اکسیدان‌ها باعث دوام خاصیت ارتجاعی پوست و نرمی و لطافت سلول‌های آن می‌شوند. برای بهره‌مند شدن از این خاصیت بهتر است قبل از خواب چند قطره از آن را روی پوست بمالید.

همچنین ترک‌های پوستی ناشی از بارداری و یا اضافه وزن را می‌توان به‌راحتی با ماساژ روغن آرگان روی سطح پوست کنترل نمود و به‌تدریج رفع کرد.

 

 

درمان اگزما و خشکی پوست با روغن آرگان

افرادی که از اگزما و خشکی بیش‌ازحد پوست رنج می‌برند و مدام درگیر استفاده از انواع داروهای پوستی برای رفع آن هستند، می‌توانند به‌راحتی از خواص این روغن شگفت‌انگیز استفاده کنند. ویتامین‌ها و اسیدهای چرب برای ترمیم پوست و تأمین مواد مغذی آن بسیار مفید هستند و باعث رفع خشکی، سوزش و خارش ناشی از آن می‌شوند. مقداری از روغن آرگان روی موضع پوست آسیب دیده باعث آرامش و التیام آن می‌گردد.

حتی می‌توان برای ترمیم آسیب‌دیدگی‌های شدید پوستی که براثر سوختگی ایجادشده‌اند نیز از این روغن استفاده نمود.

شاید خوب باشد بدانید این روغن به علت چربی طبیعی و متعادلی که روی پوست ایجاد می‌کند از بروز هرگونه جوش و آکنه که ممکن است بر اثر چربی پوست به وجود بیایند، نیز جلوگیری می‌کند.

خواص روغن آرگان

سایر خواص درمانی روغن آرگان

  • استفاده از روغن آرگان برای ماساژ پاها، رفع خستگی و حفظ لطافت آن بسیار مؤثر است.
  • رفع خشکی لب‌ها و ترک‌های ایجادشده ناشی از هوای سرد به‌راحتی با این روغن ممکن می‌شود.
  • محافظت و تقویت ناخن‌ها و جلوگیری از شکستن آن‌ها
  • شادابی و طراوت پوست دست‌ها و حفظ زیبایی و جوانی آن‌ها
  • استفاده از این روغن برای آشپزی بسیار رایج است و خواص درمانی متعددی برای آن ذکرشده است.

 

استفاده از روغن آرگان در شامپو و تأثیرات آن

امروزه استفاده از انواع روغن‌ها و مواد مغذی در تولید شامپوها بسیار رایج است. شاید خوب باشد بدانید هیچ‌کدام از این مواد با استفاده از شامپوی محتوی آن‌ها باعث افزایش رشد موی شما نمی‌شود.

اما به‌راحتی می‌توانند سبب بهبود کیفیت ظاهری موی شما شوند. درخشندگی و طراوت آن را افزایش دهند. باعث نرمی و لطافت شده و سبب شوند تا به‌راحتی موهای خود را شانه‌زده و مرتب نمایید. بعلاوه می‌توانید با استفاده از شامپوهای حاوی روغن آرگان به‌راحتی شوره سر را رفع و موخوره آن را کنترل نمایید.

خواص روغن آرگان

 چگونه روغن آرگان اصل را تشخیص دهید

ممکن است به دلیل نشناختن روغن آرگان، آن را با روغن مراکشی اشتباه بگیرید. درست است کشور تولیدکننده هر دو آن‌ها مراکش است. اما روغن مراکشی با داشتن افزودنی‌هایی روان‌تر و چرب‌تر است. در ادامه خواص بارز روغن ارگان اصل را برای شما ذکر خواهیم نمود:

  1. روغن آرگان اصل تنها حاوی روغن استخراج‌شده از میوه این درخت می‌باشد و هیچ‌گونه افزودنی ندارد.
  2. این روغن کاملاً غلیظ بوده و چربی آن با سرعت جذب پوست می‌شود.
  3. رنگ‌روغن آرگان اصل آرایشی، طلایی شفاف می‌باشد.
  4. ظروف نگهداری آن باید حتماً شیشه‌ای و مات باشند. زیرا این روغن خواص درمانی خود را در معرض آفتاب از دست می‌دهد. بعلاوه ظروف پلاستیکی می‌توانند تأثیرات منفی روی آن داشته باشند.
  5. روغن اصل خالص بوده و هرگونه املاح و مواد معلق و یا ته‌نشین شده در ظرف نشان‌دهنده وجود ناخالصی‌ها و مواد افزودنی می‌باشد.
  6. تهیه این روغن‌، کار سختی بوده و به دلیل غلظت آن از هر میوه مقدار محدودی روغن گرفته می‌شود؛ به همین دلیل قیمت روغن آرگان اصل بالاست.
  7. هنگامی‌که از این روغن استفاده می‌کنید باید بوی فندق تازه و یا سایر مغزهای گیاهی تازه به مشام شما برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بستن
مقایسه